Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-08, 18:20
  #49
Medlem
Här på flashback så är kvinnor förbrukade när de fyllt 25.
Men i verkligheten så känner jag många kvinnor med mycket yngre män, tror nästan det är vanligare med ung man och äldre kvinna idag. Kanske beror på att det är mansöverskott i yngre åldersgrupperna och fler kvinnor i äldre.
Citera
2018-07-08, 18:25
  #50
Avstängd
Kate.Mosss avatar
Beror väl på, har själv alltid bara tagit lite äldre, en man i unga 40 har ju saker som yngre inte har. Mer spänning!
Citera
2018-07-22, 09:34
  #51
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
I filmer ser man alltid män på 40 + som får till det med tjejer runt 20 . Och det snackas hit och dit att tjejer gillar äldre män .

Vad är realistiskt ? Kan en svensk man på 40 + verkligen få en tjej som är 20 ? Även om en man på 40 ser bra ut , har han nån chans på tjejer i den åldern ?

Vad är max ålder på partner för en 20 årig tjej ? Vad jag ser på stan så är tjejer i den åldern bara med killar i samma ålder. Hört att det finns vissa 30 + som lyckats få 20 åringar . När är man egentligen för gammal för en 20 åring enligt henne själv ? Visst ovsätt ålder på mannen , kommer han alltid va intresserad av unga tjejer . Fast vart går gränsen för tjejen ? Kan en svensk 20 åring tänka sig vara med en äldre man eller är det bara på film ? Skulle va kul veta .


Jag är tjej och när jag var runt 20-årsåldern var killarna i min ålder barnrumpor, jag och mina kompisar suktade över välhållna snygga killar som var 25-35 år. De var mer mogna och världsvana, bättre i sängen, hade ofta mer ordnat med ekonomi och egen lägenhet mm. Inte så att vi jagade plånboken men det var trevligt med en kille som inte brydde sig så mycket och gärna betalade med självklarhet när man själv var ung och oftast pank. Och man kände sig lite vuxen och uppvaktad själv också, det var nog snarare den känslan mer än pengarna som var viktigt vill jag minnas. Det gick väl nån gräns runt 40, äldre killar kunde ju ha sin tjusning med sina manliga ansiktsdrag och kanske lite gråa hår men kroppen förfaller lite, och personlighets- och erfarenhetsmässigt började man känna sig lite i underläge. En 40-åring har mer ofta än inte t.ex barn från tidigare förhållande, de hade rest och gjort mycket och kunde allt (tyckte man då) och man kände sig helt enkelt lite liten och oerfaren, det blev en konstig balans. Jag hade aldrig nån kille med så stor åldersskillnad men min kompis t.ex var ihop med en kille som var 43 när vi var 21. Han hade villa, småbarn, bil, god ekonomi.. kul i början men efter något halvår blev det tråkigt och hon dumpade honom. Blev för mycket daddy-känsla. Vi ville ju dra på festival inte åka till sommarstugan
Men det handlar inte så mycket om åldern utan mer om vilken livsstil man har, en 40+ kan ju vara ungdomlig i sinnet och då är det inga problem. Och vi jagade i alla fall inte status och jobb i första hand, visst det var ett plus men en sexig truckförare gick alla gånger före en plufsig VD.. för en ung människa som överväger en mycket äldre partner är utseendet en springande punkt, det gäller nog både när mannen eller kvinnan är den äldre. Man vill ju inte att folk ska tänka att man är ute med pappa på stan...
__________________
Senast redigerad av BluePrince 2018-07-22 kl. 09:42.
Citera
2018-07-22, 11:24
  #52
Medlem
MrFolds avatar
Lite fakta kanske, istället för åsikter och spekulationer:

(FB) Varför försöker en 40-60 årig man/gubbe tävla mot en ung man?

De allra flesta par är alltså tämligen jämnåriga. Se dig omkring på stan och du kommer att få den uppgiften bekräftad av egna observationer.
Citera
2018-07-22, 11:42
  #53
Medlem
Skulle tro att mycket få tjejer i 20 årsåldern kan tänka sig en man som fyllt 30, såvida han inte är något alldeles extra. För en Man som fyllt 40 lär det vara helt kört.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback