Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-22, 01:13
  #2473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Bra tillfälle att slå till på NEO för den som tror på den

Finns ingen anledning att investera i NEO över Vechain tbh
Citera
2018-06-22, 03:23
  #2474
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Finns ingen anledning att investera i NEO över Vechain tbh

beror helt på imo, tycker vissa nep-5 projekt ser intressanta ut. Alltid skönt att inte ha alla ägg i samma korg så att säga

Vechain har en oerhört ljus framtid dock, ska bli kul när mainnet kommer!
Citera
2018-06-22, 04:37
  #2475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
beror helt på imo, tycker vissa nep-5 projekt ser intressanta ut. Alltid skönt att inte ha alla ägg i samma korg så att säga

Vechain har en oerhört ljus framtid dock, ska bli kul när mainnet kommer!

Även om vissa projekt ser intressanta ut så ligger problemet i hur deras 2 coin system är uppbygt, vem vill använda sig av NEO då de kostar mer att använda det ju mer du tillför till nätverket (GAS ökar i pris)? Vet inte vad de kostar nu men tidigare har jag för mig de kosta runt $10k för att executea ett smart contract(!?)

Sen har jag även hört att Da Hongfei har i princip "övergett" NEO och satsar allt på ONT. Men ja, alla får ju investera som dom vill, du verkar då vettig iaf som ser att Vechain har en ljus framtid (även om det är svårt att missa när man kolla igenom deras partnerships osv). Ser också fram emot mainnet launch =)
Citera
2018-06-22, 19:40
  #2476
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Finns ingen anledning att investera i NEO över Vechain tbh
Just Det... kanske redan har investerat i Vechain. Du verkar så duktig...bitch please
Citera
2018-06-23, 11:54
  #2477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Just Det... kanske redan har investerat i Vechain. Du verkar så duktig...bitch please

Wow, verkar som någon surnat till av denna bear market!
Citera
2018-06-23, 16:24
  #2478
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Wow, verkar som någon surnat till av denna bear market!
Ja det börjar kännas lite nu. Dödat min köpglädje, och nu f..Tether...nej då driver bara lite.
Köpte lite mer FUN idag, det sista som lämnar människan är hoppet säger dom.
Citera
2018-06-27, 10:33
  #2479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Även om vissa projekt ser intressanta ut så ligger problemet i hur deras 2 coin system är uppbygt, vem vill använda sig av NEO då de kostar mer att använda det ju mer du tillför till nätverket (GAS ökar i pris)? Vet inte vad de kostar nu men tidigare har jag för mig de kosta runt $10k för att executea ett smart contract(!?)

Sen har jag även hört att Da Hongfei har i princip "övergett" NEO och satsar allt på ONT. Men ja, alla får ju investera som dom vill, du verkar då vettig iaf som ser att Vechain har en ljus framtid (även om det är svårt att missa när man kolla igenom deras partnerships osv). Ser också fram emot mainnet launch =)

Du verkar ha dålig koll på hur Neo och dess ekosystem fungerar. Onchain, Neo och Ontology har alla sin plats i ett trust och assetbaserat system av blockchains. Det kostar inte 10k att "executa" ett smart contract, och det kostar inte att använda Neo i form av gas. Kostnaden för att deploya ett smart contract kan dessutom ändras över tid.

Styrkan i Neo är dess tvåtokenbaserade system. I ethereum måste du exempelvis ha ether för att skicka en erc20 token. Med Neo är transaktioner gratis och ska du använda tjänster som kostar så droppar det ju gas regelbundet. Neo är governance (voting) och gas är utility.
Citera
2018-06-27, 23:59
  #2480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egodeus
Du verkar ha dålig koll på hur Neo och dess ekosystem fungerar. Onchain, Neo och Ontology har alla sin plats i ett trust och assetbaserat system av blockchains. Det kostar inte 10k att "executa" ett smart contract, och det kostar inte att använda Neo i form av gas. Kostnaden för att deploya ett smart contract kan dessutom ändras över tid.

Styrkan i Neo är dess tvåtokenbaserade system. I ethereum måste du exempelvis ha ether för att skicka en erc20 token. Med Neo är transaktioner gratis och ska du använda tjänster som kostar så droppar det ju gas regelbundet. Neo är governance (voting) och gas är utility.

Jag har full koll att det är ett two token system och ja styrkan VAR att det var ett two token system som i principen är riktigt bra men som inte gjordes rätt av NEO. De är det som är nackdelen att vara först ut med ett koncept, samma med Bitcoin och Ethereum och varför dom är värda så mycket. Nackdelen är dock att chansen är stor att det inte blir perfekt direkt och att andra kommer och förbättrar konceptet.

Det är de som jag tror lär hända med alla tre (Bitcoin, Ethereum och NEO) men åtminstone med NEO då deras two token system är långt ifrån optimalt för företag att utveckla dApps på. Det är ju bara att jämföra hur många företag som har gått ut och sagt att dom kommer använda NEO jämfört med Vechain så ser man direkt att det är nånting som gör att inga stora företag vill använda sig av NEO.

Samtidigt har Vechain partnerships med enorma företag såsom DNV GL (som utöver det konstant far omkring och promotar Vechain och blockchain runtom i världen konstant), PWC, BMW, eGrid, Bright Foods, NRCC (Vilket gett access att utveckla lösningar till China National Tobacco Corporation vilket har monopol i Kina på tobacco produkter. Samt att kina konsumerar 30% av alla cigarretter i världen) m.m.

Så visst, vill du tro på att NEO kommer bli lika stort (hypat) som det var innan så go ahead, men jag är säker på att så kommer inte vara fallet.
Citera
2018-06-28, 11:15
  #2481
Medlem
Luckyhorses avatar
Vechain i all sin ära men ser en ljus framtid för dapps på andra nätverk som stellar eller Icon också
Citera
2018-07-05, 20:23
  #2482
Medlem
Foliehattsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Varför du alltid har fel.
Hur går det för din HTMLCOIN?
Citera
2018-07-09, 17:03
  #2483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattsmannen
Hur går det för din HTMLCOIN?

Hur går det med exakt alla coin?
Citera
2018-07-12, 10:34
  #2484
Medlem
Sikkans avatar
Dags att slå ett slag för Elix igen.. har precis pushat för appsläpp på både android och apples plattformar. crowdfunding och lending.

https://www.theblocktalk.com/2018/07...for-big-banks/

tror detta är tredje eller fjärde artikeln som elix tas upp i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback