Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-16, 10:01
  #1
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2016/08/ufc-204...for-main-card/

Citat:
Officials today formally announced seven bouts for the long-rumored card, which takes place Oct. 8 at Manchester Arena in Manchester, England. The main card airs on pay-per-view following prelims on FS1 and UFC Fight Pass.

Citat:
The latest UFC 204 card now includes:

Michael Bisping vs. Dan Henderson
Vitor Belfort vs. Gegard Mousasi
Jimi Manuwa vs. Ovince Saint Preux
Ruslan Magomedov vs. Stefan Struve
Adriano Martins vs. Leonardo Santos
Iuri Alcantara vs. Brad Pickett
Davey Grant vs. Damian Stasiak

Inte så ofta en numrerad gala är utanför amerika, och numrerad gala + titelfight är ju ganska speciellt på denna sidan atlanten.

Bra card för övrigt!
Citera
2016-08-16, 10:43
  #2
Medlem
MrSvenns avatar
Ser fram emot bisping vs henderson men samtidigt tycker jag det är sjukt orättvist att henderson fick en titel match med tanke på hans ranking, tror endå henderson har en bra chans att vinna
Citera
2016-08-16, 10:46
  #3
Medlem
e fan en sådan här matchning man inte får så ofta, ska fan sätta heeeeeeela spelkassan på bisping alt underspel i ronder. ska fan ha ränta här !! älskar hendo men vafan, han skulle gått med huvudet högt efter hector lombard. stilmässigt utan trt i kroppen för hendo ger jag han inte många procent chans.

bisping är inte som hector som kommer gå rakt mot dig och ta ut sig i alla slag, gasa snabbt för hans kropp inte har hämtat sig efter peds bruk som hector. detta är en walk in the park
Citera
2016-08-16, 10:49
  #4
Medlem
mmas avatar
Jösses vad jag hoppas att Hendo vinner på brutal KO och sen lägger handskarna i ringen och drar sig tillbaka!
Citera
2016-08-16, 13:22
  #5
Medlem
Bisping vilken luffare.

Han som haft som sitt signum '' I NEVAAA TURNED DAAWN A FIGHT I MAA CARREEEER''

nu bangar han både på Weidman och Rockhold för han vet att han torskar mot båda.

Hoppas också Henderson vinner på brutal KO o sen avlutar sin karriär och Bispings.
Citera
2016-08-16, 14:19
  #6
Avstängd
Gottfriedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jösses vad jag hoppas att Hendo vinner på brutal KO och sen lägger handskarna i ringen och drar sig tillbaka!

Rent spelmässigt kan man ju hoppas på Hendo. Har dragit in sjuka pengar på Hendos senaste matcher.
Citera
2016-08-16, 16:00
  #7
Medlem
DjungelJenss avatar
Bisping vs Henderson 1 ägde rum strax innan jag ordentligt började följa MMA. Men har i efterhand kollat på matchet åtskilliga gånger, då i synnerhet för avslutningens skull. Bisping uppträdde mycket nochalant gentemot Hendersons slagkraft. Han fortsatte hela tiden att cirkulera in i Hendersons högerhand, antingen som om han vore helt ovetandes om Hendersons destruktiva höger eller som om han trodde att han inte kunde bli knockad.

Nu när Henderson blivit äldre och lite tunnare samtidigt som Bisping åtnjutit livets lärdomar och tillskansat sig erfarenhet tror jag att matchen kan sluta annorlunda. Bisping kommer få det att se enkelt ut.
Citera
2016-08-16, 16:27
  #8
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Bisping vilken luffare.

Han som haft som sitt signum '' I NEVAAA TURNED DAAWN A FIGHT I MAA CARREEEER''

nu bangar han både på Weidman och Rockhold för han vet att han torskar mot båda.

Hoppas också Henderson vinner på brutal KO o sen avlutar sin karriär och Bispings.

Äh trams. Det var ett tag sen man gick enbart efter logik när det gäller matchingar, att Bisping nu får chansen att på hemmaplan få revansch på den som är nog hans värsta förlust.

Weidman sparar man självklart till NY-cardet och Rockhold ser jag inte varför han skulle ha en direkt rematch efter att inte ens lyckats försvara bältet en enda gång.

Jag säger inte att Hendo är en rättvis matchup på något vis, men jag förstår varför den händer, det är bra tajmat för Hendos del detta.

Och att Bisping skulle ducka är bara dumheter.

För övrigt var det varken från Bispings camp eller från Hendos camp denna matchup önskades som jag fattade det.
Citera
2016-08-16, 18:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Äh trams. Det var ett tag sen man gick enbart efter logik när det gäller matchingar, att Bisping nu får chansen att på hemmaplan få revansch på den som är nog hans värsta förlust.

Weidman sparar man självklart till NY-cardet och Rockhold ser jag inte varför han skulle ha en direkt rematch efter att inte ens lyckats försvara bältet en enda gång.

Jag säger inte att Hendo är en rättvis matchup på något vis, men jag förstår varför den händer, det är bra tajmat för Hendos del detta.

Och att Bisping skulle ducka är bara dumheter.

För övrigt var det varken från Bispings camp eller från Hendos camp denna matchup önskades som jag fattade det.
Ariel Helwani påstod iallafall att Dana White ville ha Bisping - Weidman i NY. Men Inget ont egentligen om britten även om jag inte gillar honom, han är tuff trots allt som hängt i så länge o krigat på.

Men han ska nog tacka högre makter för att han fick Henderson.
Citera
2016-08-16, 21:41
  #10
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Ariel Helwani påstod iallafall att Dana White ville ha Bisping - Weidman i NY. Men Inget ont egentligen om britten även om jag inte gillar honom, han är tuff trots allt som hängt i så länge o krigat på.

Men han ska nog tacka högre makter för att han fick Henderson.

Jag är verkligen ingen bisping-fan heller. Men förstår hans val, och tror inte det är gjort pga att Hendo är "lättare" motstånd.

Det är samma sits som Woodley är i nu också, tror inte han duckar nån heller bara för att han inte har wonderboy som första motståndare, han vill åt fighterna som ger pengar, därav Diaz osv.

Detta är ju en underhållning inte nödvändigtvis lika mycket en sport, och ens tid är rätt begränsad, förstår verkligen att dom går efter fighterna som ger mer pengar framför dom som anses mer rätt sportsligt sätt.
Citera
2016-08-16, 22:37
  #11
Medlem
Med all respekt för jacare, weidman och romero så är dan jävla henderson aldrig en duckning även om han går med rullator.

Absolut är han underdog mot alla i toppen men realistiskt sett är han underdog även mot Lombard. Högernäven och haka nog att skicka iväg sagda näve släcker i princip alla.

Bisping fick det att se enkelt ut att knocka Rockhold. Det var inte tur. Bisping har aldrig duckat en fight. Visst att han är gammal, gjort sig ett namn, blev champ av en slump och gör det bästa av det, det hindrar inte att oavsett vem du är så kommer det att bli en lång jävla kväll om han kan ta det värsta du har.

Med så många contenders med rättmätiga claims till titel shot kan två legender få reda ut en av orsakerna till mma's popularitet medan de slåss om saken.
Citera
2016-08-17, 19:15
  #12
Medlem
Mx_1337s avatar
Någon kommer bli smälld iallafall, så känns det verkligen.

Antingen Bisping, för att Hendo fortfarande slår som ett godståg, kraft är det sista som överger fightern. Också för att han faktiskt påmint om att han har samma avslutningskapacitet i fler vapen än högerhanden också. Och såklart för att det har hänt tidigare...

Eller Henderson. Bisping har precis visat att han fortfarande har visst tryck i nävarna om han träffar rent. Trots att ingen av herrarna är någon ungdom ligger Bisping betydligt bättre till och är yngre både i födelsebeviset och i fighting-år. Hendo's haka börjar helt klart ge sig också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback