Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-15, 00:17
  #1
Medlem
Kastanjeros avatar
Så länge man tränar musklerna kommer dom ta nytta av vad man än äter. Pizza, Choklad och mycket annat som kallas onyttigt är energirikt och gör en starkare så länge man också får i sig en del "nyttigare" saker som tex grönsaker. Jag känner folk som trycker i sig massa sånt varje dag och är i jävligt bra form.
Citera
2016-08-15, 00:20
  #2
Medlem
Prawitzs avatar
Om man vill ha resultat av träningen ska man såklart äta sådan som kroppen kan tillgodogöra sig. Pizza och choklad tillhör knappast den kategorin
Citera
2016-08-15, 00:33
  #3
Medlem
Allting handlar om kalorier vad gäller vikt, finns väldigt många trådar och sidor som kan ge dig en insikt om näringslära. Om folk trycker i sig massa sånt varje dag så kommer det sluta med att dessa går upp i vikt om INTE dessa personer tränar mycket eller äter kalorisnåla alternativ av dessa livsmedel.

Musklerna använder energi ja, men om all energi förbrukas av personens kost är omöjligt att svara på. Det ska dock sägas att dessa livsmedel inte kommer hjälpa dig att få en kropp i bra form då de är långt ifrån näringstäta.
Citera
2016-08-15, 01:20
  #4
Medlem
Logisksvensks avatar
Tränade cirka 5 dagar i veckan förut, käkade mcdonalds o pizza 2-3 dagar i veckan, fick rätt bra resultat. På detta så söp jag mig redlös på helgerna. Det går så klart att få en bra kropp även om man har dålig kost och vanor men resultaten blir självklart mycket bättre och kommer snabbare om man äter bra och inte dricker så mycket alkohol. I min mening är ett liv utan god mat och festande ett mycket tråkigt liv så för mig så kändes det bra på det viset. Sen är det ju inte alla som tycker som jag..

Edit: Värt att tillägga är att jag alltid såg till att dricka protein shakes med mera för att få i mig rätt mängd protein osv..
Citera
2016-08-15, 11:50
  #5
Medlem
Fenjal888s avatar
Det handlar om mer är kalorier och macros. Vill man leva ett långt och friskt liv bör man vidga sina vyer. Men som nämnt ovan, man ska leva också. Ibland är en slaskig hamburgare snuskigt gott.
Citera
2016-08-15, 15:26
  #6
Medlem
Det handlar om att finna någon form av ballans för mig.

Om du vill optimera både dina resultat OCH din hälsa och ditt välmående så bör du göra medvetna val som för dig mot detta mål när du handlar och lagar mat. Att leva på vitt bröd och snabbtmat skulle jag inte vilja göra även om jag inte blev tjock av det. Jag känner väldigt många som lever på en diet bestående av frallor, kaffe, coca cola, snabbmat och chips. De är alla ganska trötta människor.

Men vad menar du med att "oroa sig över vad man äter"?

Snarare kanske en bättre fråga skulle vara "Är det löjligt att bry sig om vad man äter?" För mig blir då svaret absolut inte.

Men på frågan "Är det löjlig att OROA sig över vad man äter?" så är svaret definitivt JA.

Om du äter bra och näringsrik mat som är anpassad efter ditt näringsbehov vid majoriteten av dina måltider så kommer knappast ett besök på McDonalds göra dig fet.
Citera
2016-08-15, 18:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Så länge man tränar musklerna kommer dom ta nytta av vad man än äter. Pizza, Choklad och mycket annat som kallas onyttigt är energirikt och gör en starkare så länge man också får i sig en del "nyttigare" saker som tex grönsaker. Jag känner folk som trycker i sig massa sånt varje dag och är i jävligt bra form.

Så oinsatt och korkat inlägg. Vill du att folk ska bilda dig med ett sådant inlägg?
Citera
2016-08-15, 22:41
  #8
Medlem
Brunbeverns avatar
Pizza är det väl inget fel på i sig. Det är väl en av de saker som fått lite oförtjänt dåligt rykte anser jag. Antagligen för att en viktnedgångskultur rådit ett tag nu (där kalorier=bad) och pizza råkar vara en av de mer kaloririka maträtterna där ute. Fast ost är ju både energirikt och har mycket protein i sig, man kan nog göra en väldigt nyttig pizza också om man anstränger sig lite.

Choklad är en definitionsfråga. Ett glas mjölk med kakao i är ju nyttigt (och innehåller mycket protein t.om mot all förmodan) och det är ju per definition choklad. Fast snackar du om godischoklad i affären finns det väl bättre saker att sträva efter.
Citera
2016-08-17, 14:53
  #9
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Så länge man tränar musklerna kommer dom ta nytta av vad man än äter. Pizza, Choklad och mycket annat som kallas onyttigt är energirikt och gör en starkare så länge man också får i sig en del "nyttigare" saker som tex grönsaker. Jag känner folk som trycker i sig massa sånt varje dag och är i jävligt bra form.

Så om jag äter sex pizzor med extra kolasås och sedan tuggar i mig lite broccoli och morötter så är jag safe asså?
Perfa.

Dina djupa insikter om näringslära gör dig kvalificerad till att skriva en bok om olika dieter och att vara med i TV4 morgon faktiskt.
Lycka till.
Citera
2016-08-29, 09:45
  #10
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Så oinsatt och korkat inlägg. Vill du att folk ska bilda dig med ett sådant inlägg?

Men ditt inlägg var otroligt bildande. Pastaladdaren himself has spoken.

Håll dig borta från processad mat, socker, sötningsmedel, vetemjöl och mejerier så ska du se på grejer.
Citera
2016-08-29, 10:31
  #11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Men ditt inlägg var otroligt bildande. Pastaladdaren himself has spoken.

Håll dig borta från processad mat, socker, sötningsmedel, vetemjöl och mejerier så ska du se på grejer.

Förklara gärna vad det är för grejer som händer enligt dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback