Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-14, 20:22
  #1
Medlem
HunkiDunkens avatar
Ibland när jag sitter vid datorn och äter med headsetet på så brukar jag ta av micen från mitt Hyperx Cloud. Jag sätter tillbaka den när jag sedan ska prata med någon och det brukar inte vara några problem. Men idag när jag satte tillbaka micen så märkte jag att voice detection i varken teamspeak eller Discord märkte av att jag pratade. Jag gick in i inställningarna och jovars helt plötsligt så hördes allting jag sa mycket lägre.

Om jag pratar väldigt högt nästan skriker så kommer fortfarande volymen på micen över gränsen men det är uppenbart att någonting är fel. Jag provade att byta mic till ett av mina äldre headset med det verkade som att problemet kvartstod. Jag har provat att starta om datorn men ingen lycka där. Det ska även kännas till att min dator är cirka 6 år, en del saker är utbytta såklart med moderkortet är detsamma. Så frågan är vad det är som gör att jag har fått detta problemet. Känns som att det skulle kunna vara ljudkortet? Men jag är inte så datorkunning så att jag vet hur sådant funkar.
Citera
2016-08-14, 20:31
  #2
Medlem
Höger klicka på iconen där man höjer samt sänker ljudet.
Välj inspelnings enheter.
Tryck på din mick, janns antaglien bara en att välja emellan om du har stationär.
Klicka sedan på egenskaper
Där finns nivåer
Justera ljudet där
Citera
2016-08-14, 20:42
  #3
Medlem
HunkiDunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralMuch
Höger klicka på iconen där man höjer samt sänker ljudet.
Välj inspelnings enheter.
Tryck på din mick, janns antaglien bara en att välja emellan om du har stationär.
Klicka sedan på egenskaper
Där finns nivåer
Justera ljudet där
Jag har höjt till 100% istället för 47% som den stod på innan och det hjälpte ju såklart problemet lite, men det är inte så att jag har varit inne och ändrat inställningarna där så att det är inte därifrån problemet kommer.
Citera
2016-08-14, 21:00
  #4
Medlem
Har teamspeak några egna inställningar? Vet att skype sänker ljudet när man pratar för högt så det kanske är det.
Annars är det väll bara att höja mer än 100%... Typ 180%
__________________
Senast redigerad av GeneralMuch 2016-08-14 kl. 21:03.
Citera
2016-08-14, 21:07
  #5
Medlem
HunkiDunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralMuch
Har teamspeak några egna inställningar? Vet att skype sänker ljudet när man pratar för högt så det kanske är det.
Annars är det väll bara att höja mer än 100%... Typ 180%
Jag har maxat det, och det är inget utav programmen jag använder mig av som det är något fel med det har jag redan fastställt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback