Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-14, 16:12
  #1
Medlem
Hej,

När jag nu går in på "Mina meddelanden" så välkomnas jag av texten: "Varning: Du har nu förbrukat 81.4% av din PM-kvot.".

Sen när jag kollar mina PM så har jag en varning där också.

Det är nog med varningar, vill inte behöva få ångest om varning för mina % på förbrukad PM-box.

Kan ni inte ändra varning till: "Vänligen se upp, du har nu förbrukat xx% av din PM-kvot."

Jaja, iaf, jag googlade och sökte innan jag la upp det här förslaget.

Kanske tar en minut att ändra något som skapar århundranden av ångest bland alla icke normala medlemmar.

Tack för er tid.

\F M D
Citera
2016-08-14, 17:22
  #2
Medlem
Tack för informationen om hur det blir när PM-boxen börjar bli full. Själv hände det mig en gång förra året att jag skickade ett PM till en med full inbox, se (FB) Snälla kan vi få ha fler PM än ynka 250? (Nu har vi 500) (såg efteråt att du skrev sista inlägget i den tråden). Denna tråd handlar alltså om att du tycker att informationen bör ändras så att det inte verkar som en varning, men det är ju skillnad på varningar man får om man skriver något konstigt i ett inlägg och att man har skickat och/eller tagit emot för många PM. Ta då inte sådana varningar så hårt och i övrigt kan du ju se över dina PM och ta bort de som inte måste vara kvar, t ex alla utom sista i en kommunikation om hela texten är kvar.

Lite konstigt att du redan uppnått en så hög kvot, när du bara varit medlem i drygt ett år.
Citera
2016-08-14, 19:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Tack för informationen om hur det blir när PM-boxen börjar bli full. Själv hände det mig en gång förra året att jag skickade ett PM till en med full inbox, se (FB) Snälla kan vi få ha fler PM än ynka 250? (Nu har vi 500) (såg efteråt att du skrev sista inlägget i den tråden). Denna tråd handlar alltså om att du tycker att informationen bör ändras så att det inte verkar som en varning, men det är ju skillnad på varningar man får om man skriver något konstigt i ett inlägg och att man har skickat och/eller tagit emot för många PM. Ta då inte sådana varningar så hårt och i övrigt kan du ju se över dina PM och ta bort de som inte måste vara kvar, t ex alla utom sista i en kommunikation om hela texten är kvar.

Lite konstigt att du redan uppnått en så hög kvot, när du bara varit medlem i drygt ett år.

Tack för ett svar, trodde att det här skulle bli en öken.

Ja, jag anser att informationstexten bör ändras när man når hög PM%. Varning är inte rätt ordval.

Här på Flashback så måste man hålla sig inom regler. De som gärna skriver mycket och en aning okontrollerat samlar lätt en hög av varningar och PM. % går upp.

Vill inte ha "varning" i ansiktet när mina PM går över... Vad 450st? ... Meddelandet borde vara: "Din PM-box börjar bli full, den ligger nu på xx%"

Varningar är ganska vanliga att få, kan vara en ångestfaktor för många. Att behöva läsa varning redan innan man ens läst sin varning. Icke OK.

Jaja, lägger ner det här nu. Flashback ska inte vara en vägg av varningar, visst jag skriver som en kratta och tänker ännu värre, men låt mig slippa ordet varning när min PM-box börjar bli full. Ni bestämmer, ni äger den här sidan.

Edit: tänker inte få varning(ban i detta läge) för att jag ger konstruktiv kritik och förbättringsförslag, så raderade lite OT.
__________________
Senast redigerad av FetManDansar 2016-08-14 kl. 20:03. Anledning: Stavfel.
Citera
2018-08-23, 02:27
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Kan vi snälla ändra texten till ”din inbox är X% fylld” eller liknande istället för den sjukt oklara ”Du har nu förbrukat 81.4% av din PM-kvot”?

Det som står idag är tvetydigt, det kan betyda att man skickat för många meddelanden idag/denna månad eller att inboxen börjar bli full.

Jag såg meddelandet först när jag precis hade skickat ett PM varpå jag undrade om det fanns nån maxgräns för antalet skickade PM per dag/månad (för att förhindra spam tex).
Att problemet egentligen var att min inbox börjar bli full fick jag reda på först när jag hittade den här tråden.
Citera
2018-08-23, 07:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Kan vi snälla ändra texten till ”din inbox är X% fylld” eller liknande istället för den sjukt oklara ”Du har nu förbrukat 81.4% av din PM-kvot”?

Det som står idag är tvetydigt, det kan betyda att man skickat för många meddelanden idag/denna månad eller att inboxen börjar bli full.

Jag såg meddelandet först när jag precis hade skickat ett PM varpå jag undrade om det fanns nån maxgräns för antalet skickade PM per dag/månad (för att förhindra spam tex).
Att problemet egentligen var att min inbox börjar bli full fick jag reda på först när jag hittade den här tråden.

PM rymmer ju både Inkorgen (meddelanden andra har skickat till dig) och Skickat (meddelanden du har skickat till andra). Kanske skulle vara bättre med texten "Du kan ta emot eller skicka 10 PM till, se över om du kan ta bort PM som inte behövs." när gränsen snart är uppnådd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback