Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-14, 14:54
  #1
Medlem
Byggde ihop en ny dator då min gamla började släpa efter, det enda jag inte bytte ut var GPUn och nätaggregatet.
Allt fungerade bra ända tills igår när jag skulle prova min nya skärm som jag köpt, det blev en Aoc G2460PF Freesync. Problemet kom när jag skulle få datorn att köra via freesync, körde via Displayport då jag glömde köpa till en dvi-dual link. För att få Displayport att funka var jag tvungen att ändra till Hög prestanda i Windows istället för balanserat.
Jag körde igång battlefield 4 och spelade några minuter, allt fungerade klockrent tills jag hörde ett tjutande ljud från nätaggregatet och datorn blev ostabil som bara den.
Direkt datorn belastas de lilla minsta nu så låter det ifrån nätaggregatet.
Provat utan GPU och kör skärmen via moderkortet och ljudet uppstår även då.
Nätaggregat är något "Gaming series 850w" som jag inte ens minns när jag beställde.
Beställde ett Evga Supernova G2 750w då det verka va bra för sin prisklass.
Var det bara ren slump att nätaggregat la av eller hade skärmen något med saken att göra? Aldrig provat såna skärmar och vet inte om dom är mer påfrestande för datorn än en vanlig 75hz som jag körde mer förut.
Mina speccs:
Asus z170-a
I5 6600k OC till 4.6ghz
R9 390x
DDR4 2666Mhz
Edit: Fann åt namnet på nätaggregatet, haft en tickande bomb i datorn om man läser vissa recensioner, otroligt att de hållit i nästan 6 år!
__________________
Senast redigerad av Robertbeck 2016-08-14 kl. 15:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback