Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-08-14, 18:13
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
https://www.youtube.com/watch?v=2Ox1Tore9nw

Elvis have left the building.

Jag rekommenderar fortfarande Glock 19 9mm
Jag provade en USA Baretta 9 idag men den ligger tungt i händerna.
Beväpna dig och ring inte polisen.
Fel av mig tidigare att råda inblanda polis.
__________________
Senast redigerad av Johnth 2016-08-14 kl. 18:16.
Citera
2016-08-14, 19:55
  #38
Medlem
hur går det för dig???
Citera
2016-08-14, 20:38
  #39
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttuBrutu
Ja, det låter verkligen begåvat. Att riskera permanenta men eller rentav bli ihjälslagen framför att med hälsan i behåll återkomma med lagens långa arm och straffa asen rejält istället. TS noterade allt som behövdes för att identifiera kräken. Det hade förmodligen varit lite klurigare att komma ihåg registreringsnumret med skallen inslagen

Att leka "Rambo" går alldeles utmärkt på film, men tyvärr är verkligheten en annan än vad storbilds-TV:n i mansgrottan gör gällande. Människor är mjuka och asfalt är hård.


Men för helvete. Att neka två random snubbar som ej är poliser att kroppsvisitera dig är inte samma sak som att leka rambo.
Hade dom haft pistol eller en kniv och hotat med så hade jag också gjort som dom sa om jag ej haft möjlighet att springa därifrån, men så verkar det ju inte varit i detta fallet eftersom TS ej nämnt något om vapen.

Menar du på allvar att om en pundare kmr fram till dig och säger: "ey mannen, jag tappade bort mina droger en bit ifrån där du nu står, vänd ut och in på dina fickor, klä av dig naken samt böj dig fram och hosta" så skulle det vara världens självklaraste grej för dig att göra eftersom han kanske slår dig annars?

Straffa asen rejält med lagens långa arm säger du? Jag önskar att det vore så enkelt, men eftersom vi lever i Sverige, ett av länderna i världen med både lägst straff och flest nedlagda anmälningar så fungerar det tyvärr inte så.

Då TS lät sig kroppsvisiteras, samt bjöd in dom till lägenheten och inte vart rånad så är det typ enbart olaga hot dessa personer skulle kunna dömas för. Så om fallet överhuvudtaget skulle gå till rättegång och blattarna blir fällda så hade dom fått lite böter och kanske några timmars samhällstjänst på sin höjd.

Så med tanke på hur dåligt TS verkar må psykiskt efter händelsen så skulle jag verkligen inte tycka att dom "straffas rejält" av lite böter och en prick i registret, så även där har du och jag helt olika åsikter.
Citera
2016-08-14, 22:55
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
För någon dag sedan var jag ute och gick en runda, tog en cigarett och satte mig i en park mitt i natten då jag inte kunde sova.

Några killar kom dit och letade i ett buskage, jag skulle precis gå därifrån men då ropade den ena på mig.

Han frågade om jag sett några "ungar" där som tagit deras saker/droger/pengar.

Jag hade suttit i parken i ungefär 5-10 minuter och inte sett en enda där. Sa det till honom varpå han frågar mig vad jag gör där. Han kändes hotfull så jag sa att jag väntade på att en polare skulle komma och hämta mig.

Han frågade vart jag bodde, jag vill inte säga det till folk så jag sa att jag bodde i en annan del av stan

Sen började dom bli riktigt aggressiva, sa att JAG tagit deras saker och tog tag mig samt kroppsvisiterade mig.

Jag sa att jag inte hade tagit någonting och blev jätterädd. Jag hade ju inte heller tagit någonting!

Dom sa sen att dom hade någon som spanat på mig i en bil(la märke till bilen innan dom kom för det var någon i den, såg ganska märkligt ut så memorerade regnumret.)

Dom lät mig tillslut vara och gick tillbaka till en annan bil och körde iväg.

Jag började gå hemmåt för jag var väldigt rädd.

Går i kanske 5 minuter, sen ser jag deras bil köra mot mig, när jag kommer till en hörna av ett hus så börjar jag springa hemmåt för att dom inte skulle se.

Dom springer ikapp mig och tar tag i mig.

Dom tar mina dörrnycklar och säger att jag ljugit för dom om vart jag bodde osv, och säger att jag ska ge dom deras saker.

Jag börjar gråta och är livrädd, jag hade inte tagit någonting och jag var inte ens nära buskarna dom letade i, var minst 20 meter ifrån hela tiden liksom!

Sen ber dom mig visa vart jag bor, jag vågade inte göra något motstånd för jag hade ju ingen chans, och vart skulle jag springa!? Dom hade ju mina nycklar!

Så då går vi hem till mig, dom går in i min lägenhet och börjar rota igenom den och frågade vart jag lagt sakerna.

Helt efterblivna, hur skulle jag kunna gömma deras saker i min lägenhet om dom haft koll på mig hela tiden!? Det är ju helt absurt...

Dom håller mina nycklar, tar min ID handling och fotograferar den, hotar mig, anklagar mig för att jag tagit deras saker och säger att dom ska döda mig osv.

Dom höll på i nästan två timmar!

Jag kunde inget göra!

Dom sa till mig att dom skulle döda mig om jag ringde polisen, sen sa dom att dom skulle komma tillbaka hem till mig om två dagar.

Jag är orolig att dom fotograferat mina nycklar och gjort kopior, kan inte byta lås för jag har inte råd, jag har inte heller ringt polisen än.

Iaf så sökte jag upp vem bilen tillhörde, var en äldre man som ägde den.(killarna var utländska i 20 års åldern)

Men kollade vilka som bodde på adressen till bilägaren och med hjälp av facebook vet jag nu vilka alla är. Har namn och bild.

Vad ska jag göra!? Jag känner ingen i min stad, bor helt själv och jag vågar knappt sova. Dom sa att dom skulle komma tillbaka och att jag skulle ge dom deras saker då. Jag har ju inte ens tagit dom!? Är helt oskyldig... är rädd att dom ska bryta sig in, eller att dom kan ha förfalskat mina nycklar och kan ta sig in. Jag har bundit fast dörrhandtaget med rep i ett element, lagt in knivar och stålrör i badrummet osv...

Planen är att jag ska vakna om dom kommer in i lägenheten, låsa in mig på badrummet och ringa polisen... men jag är så rädd. Vill kunna sova om nätterna ju jag vill inte känna mig otrygg i mitt egna hem. Jag försöker att alltid undvika problem, har blivit misshandlad tidigare och blivit utsatt för rån.

Jag är så rädd.... är verkligen tacksam om ni kan hjälpa mig! Har som sagt deras namn, bilder och adress. Dom bor 5 minuters promenad från mig, jag har inte vågat lämna min bostad sedan det här inträffade... Vill ringa polisen, men vad ska jag säga!? Vad kan dom göra!? Vill inte att någonting ska hända mig, jag är otroligt desperat för jag är rädd att dom ska döda mig känner mig helt hjälplös... dom sa att dom skulle döda mig om jag ringde polisen liksom, vet inte alls vad jag ska göra...
Hahahaha seriöst vem fan går ut mitt i natten till en park för att ta en cigaret? Du hadde säker något fuffens för dig. Är du verkligen så oskyldig? Det tror jag inte på! Tror mer på att du är ute efter något annat, det låter som nåt slags film? När ja växte upp på 90talet då fanns det inte så många babbar eller blattar och det hände inte så många läskiga saker som nu. Men man gick inte till en park mitt i natten helt själv för att röka en cigaret. Min slutsats är att du är en big fat Phony!😎
Citera
2016-08-14, 23:15
  #41
Medlem
[quote=docholyday|58175206]Hahahaha seriöst vem fan går ut mitt i natten till en park för att ta en cigaret? Du hadde säker något fuffens för dig. Är du verkligen så oskyldig? Det tror jag inte på! Tror mer på att du är ute efter något annat, det låter som nåt slags film? När ja växte upp på 90talet då fanns det inte så många babbar eller blattar och det hände inte så många läskiga saker som nu. Men man gick inte till en park mitt i natten helt själv för att röka en cigaret. Min slutsats är att du är en big fat Phony!😎 A big fat phony😲
Citera
2016-08-15, 01:10
  #42
Medlem
Självklart ska du kontakta polisen, du har inte så mycket annat att välja på. Antagligen har du väl redan gjort det.
Citera
2016-08-15, 10:23
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Yes, detta.

Genierna du hade att göra med har dessutom kvar bilderna på sina telefoner. Det räcker som bevis.

Mycket bra synpunkt. Polisanmäl nu på en gång, medan bilderna finns kvar. Det mesta är ord mot ord, men bilderna blir svåra att bortförklara (och läser de Flashback så raderar de dem snabbt nu när vi tänker åt dem, och då är åtminstone den faran över).
Citera
2016-08-16, 20:09
  #44
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Svenskar är uppfostrade till att lösa konflikter verbalt och att det är en svaghet att tappa besinningen genom att ta till våld. Den inställningen har gjort att vi kunnat bygga ett framgångsrikt samhälle med hög levnadsstandard. Den partiarkala våldskulturen som MENA invandrare har leder till samhällen i KAOS! Bara se på hur det ser ut i MENA länderna, det beror inte på västerländska länder utan deras egna inställning. Kapitalism funkar inte i länder där den som skriker högst eller har högst våldskapital har rätt.

Sen till TS: ANMÄL DOM DIREKT! Tveka inte ens! Detta är extremt allvarligt brott. Hemfridsbrott, olaga hot, övergrepp i rättssak, olaga frihetsberövande, stöld, etc etc...

Du ska inte tveka en sekund på att anmäla! Och sen om de tog dina nycklar så kontakta din hyresvärd direkt och få bytat låset. Det går på din hemförsäkring.

Du har rätt i det men man kan inte hantera en grupp med invandrare som är hotfulla på samma sätt som om två svenskar tjafsar om en parkeringsplats. Nu är jag visserligen uppväxt i Rosengård och vet hur man ska hantera sådana situationer och förstår att man kan bli rädd om man aldrig varit med om något liknande och inte vet hur man ska bete sig. Däremot så säger sunda förnuftet att man inte ska börja gråta i en sådan situation. Är man trygg i sig själv, har rätt mentalitet och utstrålar självförtroende så syns det och man blir inte lika utsatt som när man som ts börjar gråta. låter sig visiteras osv. Hen gjorde ALLTING fel!
Citera
2016-08-18, 18:06
  #45
Medlem
Har polisanmält, bor i bostadsrätt så har bytt lås och inbrottssäkrat hemmet med larm och grejer! Fick speciellt nummer till polisen att ringa om någon kommer hit och håller på.

Personerna är tidigare dömda enligt polisen så!

Till er som påstår att det var konstigt att vara ute i en park mitt i natten. Jag har sömnproblem, jag brukar gå ut och gå en liten promenad innan jag ska sova. Parken är ganska nära mig, tar max 10 minuter att gå dit, har varit där nästan varje natt sedan jag flyttade hit då jag tycker det är en lugn och fridfull plats.

Till er som kallar mig mes, ja, jag må vara en mes. Jag är ung, klent byggd och är inte den manligaste. Jag har aldrig intresserat mig för sport och dylikt, jag är en kreativ kille liksom, rita osv är mitt största intresse. Jag är dessutom inte straight, jag är androgyn i beteende(inte fjollig/feminin men verkligen inte manlig) är alltså en mjuk kille.

Jag har råkat ut för både det ena och det andra under de senaste 3 åren, blivit misshandlad 3 gånger, rånad 2 gånger, gruppvåldtagen 1 gång och våldtagen av en person 1 gång. Varit mobbad sedan barnsben då jag gått på en sportinriktad skola(den var närmst så fick ta den i grundskolan) så har alltså varit med om en hel tråkigheter. Jag är gravt deprimerad, känslig och blir lätt rädd när någon håller på då jag är rädd för att bli skadad eller något annat hemskt som jag redan råkat ut för.

Det var därför jag började gråta, de här tidigare händelserna har satt djupa spår i mig och jag har sömnproblem för att jag vågar knappt sova då jag drömmer mardrömmar om händelserna. Det har förstört mig totalt! För 3 år sedan mådde jag mycket bättre, hade bättre självförtroende osv på grund av att jag gått i terapi, haft psykologhjälp och bott på öppet behandlingshem för att få hjälp med både panikångest och min självbild som folk återigen har förstört.

Jag är enormt rädd för invandrare, då dom har varit värst mot mig. Försöker alltid undvika vägar där jag ser att sådana går, dom är nämligen enormt elaka och gör saker oprovocerat. Jag är inte sådan som det skriker homosexuell om, utseende mässigt ser jag ut som en helt vanlig kille med vanliga kläder osv. Så att dom skulle ta mitt utseende provocerande går inte.

Mångkultur fungerar inte, inte om man vill ha jämnställdhet och att alla ska accepteras. Invandrare är mer rasistiska än vad etniska svenskar, dom accepterar inte olika sexuella läggningar och tycker att männen är överlägsna kvinnor till den graden att dom tycker det är ok att behandla dom som slavar.

När jag säger invandrare så menar jag såklart inte alla invandrare, invandrarna jag syftar på är dom som bor i förorten, lever på socialbidrag, klär sig som gangsters(joggingbyxor/träningsbyxor och huvtröjor med stora jackor) som går i gäng och terroriserar samhället. Jag snackar alltså inte om vanliga invandrare som har jobb och familj, som kämpar för att lära sig det svenska språket och som klär sig anständigt.

Man ser på invandrare om dom är kriminella eller inte, dom ser oftast hotfulla ut och har stora kläder på sig där dom gömmer vapen samt eventuellt knark i, ser oftast sunkiga och ovårdade ut, kepsen på sniskan eller bak och fram. Oftast väldigt högljudda och ouppfostrade. Det är bara dom jag är rädd för och har något emot.

Varför inte skicka hem dom till sitt egna land? Dom gör samhället otryggt och vill inte ens vara här egentligen, avskyr svenskar och allt vi gör för dom totalt.
Citera
2016-09-05, 16:55
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizalfos
killarna var utländska i 20 års åldern

otippat......

Nu när du vet vilka dom är kan du fundera ut vad du vill göra härnäst.

Troligtvis kommer du aldrig se röken av dem igen, skulle dom mot all förmodan fortsätta jävlas så finns det lösningar på sådana problem också.

Det finns gott om folk på eller över deras egen nivå i den kriminella näringskedjan som mot betalning gör klart för dessa herrar att dig bråkar man inte med.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback