Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-13, 13:48
  #1
Medlem
Jag vill att alla subdomäner jag skapar automatiskt ska använda sig av MIN index.php istället för serverns default index.php.

Ska skapa 100 subdomäner och orkar inte ladda upp min egna index.php en och en.
__________________
Senast redigerad av FBMAT 2016-08-13 kl. 14:01.
Citera
2016-08-14, 08:32
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBMAT
Jag vill att alla subdomäner jag skapar automatiskt ska använda sig av MIN index.php istället för serverns default index.php.

Ska skapa 100 subdomäner och orkar inte ladda upp min egna index.php en och en.

Men NÅGOT måste ju göras 100 ggr iaf.

Jag hade föredragit att göra 100 hårda länkar till samma dokumet i samtliga domänkataloger.

Alternatvit sätter man SAMMA domänkatalog (DocumentRoot) för alla 100.

Beror givetvis på webservermjukvara, vilket OS servern kör och vilken direkt eller indirekt kontroll du har över webservern.
Citera
2016-08-14, 11:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Men NÅGOT måste ju göras 100 ggr iaf.

Jag hade föredragit att göra 100 hårda länkar till samma dokumet i samtliga domänkataloger.

Alternatvit sätter man SAMMA domänkatalog (DocumentRoot) för alla 100.

Beror givetvis på webservermjukvara, vilket OS servern kör och vilken direkt eller indirekt kontroll du har över webservern.

Nej, något måste inte göras 100 ggr. Ja, om alla domäner använder samma document root så är mitt problem löst. Frågan är då om det är möjligt att sätta default document root för alla subdomäner. Detta gör man väl enklast via .htaccess men då är man tvungen att kopiera en .htaccess fil till varje enskild subdomain folder och då är jag på ruta 1 igen.
Citera
2016-08-14, 12:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBMAT
Nej, något måste inte göras 100 ggr. Ja, om alla domäner använder samma document root så är mitt problem löst. Frågan är då om det är möjligt att sätta default document root för alla subdomäner. Detta gör man väl enklast via .htaccess men då är man tvungen att kopiera en .htaccess fil till varje enskild subdomain folder och då är jag på ruta 1 igen.

Om det är "din" webserver, så kan du se till att 'VirtualHost' inte är aktivt.
Då blir det en och samma sajt/sida för alla domäner som pekar dit i DNS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback