Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-03, 03:23
  #241
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion


7166 MB.

Det där var också fel. Jag är verkligen disträ.

24434 MB tillgängligt. 7305 som används. Så tydligen ställer den själv in ungefär 1,5 ggr RAM.
Citera
2022-10-07, 14:08
  #242
Medlem
Redoxreaktions avatar
Nu är den nere på ungefär 50 GB minne, trots att jag regelbundet rensar bort temporära filer och återställningspunkter och tömmer Firefox minne.

Minnet började minska kraftigt när jag bytte ut de gamla RAM på 4 GB. Ska jag bli tvungen att sätta in 2x2x2 GB RAM istället eller är det bara oundvikligt med tanke på att datorn är från 2009 och har använts sedan 2011?
Citera
2022-10-31, 21:08
  #243
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har en tio år gammal Toshiba Satellite som skulle behöva mer minne. Men hur vet man vad som sitter i? Eller är det bättre att slänga de gamla och sätta in nya? Men hur vet man i så fall vad det ska var för minnen? I Enhetshanteraren står det bara : 4 GB Ram installerat

Har du kollat med memtest86?
Citera
2022-11-01, 09:50
  #244
Medlem
Kaciguios avatar
Polaren byggde ihop min dator två år sedan, den är på 16gig ram just nu, är det bara att köpa samma ram en gång till och sätta in dom för att få 32gig?
Citera
2023-04-30, 14:38
  #245
Medlem
Redoxreaktions avatar
*BUMP*

Jag skaffade till slut 4 st 4 GB minnen istället (det nämnde jag kanske tidigare?). Problemet är att hårddisken fortfarande krymper. Den är nere på som mest 45 GB nu. Det kanske inte går att göra något åt?

Ja, jag vet att hårddisken krymper kontinuerligt, men innan jag tvingades byta RAM så krympte den mycket långsammare, men det kanske inte är bytet av RAM som är orsaken? Det kanske hade skett ändå med tanke på datorns ålder?
Citera
2023-04-30, 16:43
  #246
Medlem
Redoxreaktions avatar
Det ska sägas att jag fick upp minnet till 65 GB eller så bl.a. genom att ändra lite i Autostart, men sedan har det alltså försvunnit 20 GB på några få månader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback