Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-12, 21:39
  #1
Medlem
se_där...s avatar
Nu när jag i princip bestämt mig för att lämna PC värden så är ju köpsuget enormt.

Om nu nya Macbook Pro presteras i september, när kan man tänkas få köpa dem?
Kan man gissa något på priset i förhållandet till dagens maskiner?
Och vad är rimliga prissänkningar på dagens maskiner när det nya släpps?
Citera
2016-08-12, 22:25
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om nu nya Macbook Pro presteras i september, när kan man tänkas få köpa dem?
Kan man gissa något på priset i förhållandet till dagens maskiner?
Och vad är rimliga prissänkningar på dagens maskiner när det nya släpps?
De går väl oftast att köpa lika fort här hos oss som i USA, alltså väldigt snart efter att de presenterats. Brasklappen är om det är någon teknik i dem som det tar tid att få upp produktionen på. Exempelvis touch-panelen istället för funktionsknappar eller dylikt. Då kan de lanseras på prioriterade marknader först och då vet man inte när de kommer hit. Men jag tror det kommer gå att köpa dem här i Svedala direkt.

Apple brukar inte sänka priserna utan höjer bara prestandan.

Ja, det är en intressant fråga. Tycker aldrig de äldre modellerna får ett rimligt pris utan att de kostar på tok för mycket.
Citera
2016-08-12, 23:24
  #3
Moderator
Rassas avatar
De gamla modellerna förvinner direkt, de brukar aldrig ligga kvar i produktion. Apple ger en viss kompensation till sina återförsäljare och sänker priserna en del på kvarvarande lager, men det brukar inte vara några jättesummor. Nån tusenlapp eller två, kanske.
Citera
2016-08-17, 21:31
  #4
Medlem
Själv väntat på nya Macbook Pro i flera månader, tyvärr talar det mesta för att eventet i september ägnas åt iPhone. Men det vore trevligt om vi fick Macbook Pro på samma event, men det ser tyvärr inte som att så blir fallet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback