Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-12, 20:20
  #1
Medlem
miikoss avatar
Finns det abonnemang som är bra om man vill ringa och skicka sms? Behöver inte vara obegränsat utan kan hellre betala för förbrukning.

Hos de större operatörerna verkar det vara svårt att hitta något som innehåller under 0.5 GB/månad.
Citera
2016-08-12, 20:49
  #2
Medlem
Universal telecom får du utan surf för 34 kr/månad, 34 öre per minut och sms ("Prat"). Det är precis som Telenor, bara mycket billigare.
Citera
2016-08-12, 21:29
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Finns det abonnemang som är bra om man vill ringa och skicka sms? Behöver inte vara obegränsat utan kan hellre betala för förbrukning.

Hos de större operatörerna verkar det vara svårt att hitta något som innehåller under 0.5 GB/månad.

Har det där "billigt billigt" med "turken och polisen" hos Comviq. 95:- per månad, 200 minuter fria samtal, 20000 SMS och 20000 MMS. Dock ingår det 1 GB fri surf.
Å andra sidan: Använder man inte sin "pott" så byggs den på, man får spara oanvända delar.
I skrivande stund har jag 5GB fri surf, 900 minuter telefonsamtal, 400000 SMS och 400000 MMS.

Jag är av den "gamla stammen" så jag pratar bara i telefonen när jag "behöver". Så telefonkontot blir fetare och fetare.. Men du kanske kan hitta ett abb. som saknar surf. Kan vara svårt idag!
Citera
2016-08-12, 21:52
  #4
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Universal telecom får du utan surf för 34 kr/månad, 34 öre per minut och sms ("Prat"). Det är precis som Telenor, bara mycket billigare.

Tack, ska kolla på det.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har det där "billigt billigt" med "turken och polisen" hos Comviq. 95:- per månad, 200 minuter fria samtal, 20000 SMS och 20000 MMS. Dock ingår det 1 GB fri surf.
Å andra sidan: Använder man inte sin "pott" så byggs den på, man får spara oanvända delar.
I skrivande stund har jag 5GB fri surf, 900 minuter telefonsamtal, 400000 SMS och 400000 MMS.

Jag är av den "gamla stammen" så jag pratar bara i telefonen när jag "behöver". Så telefonkontot blir fetare och fetare.. Men du kanske kan hitta ett abb. som saknar surf. Kan vara svårt idag!

Ah, en pott kan vara bekvämt.

Visst kan det onödigt med surf om utrustningen inte är byggd för det.

Ett sådan här hade varit bra, men sådan finns nog inte.

"Prisplan NMT 450 Röd
Fast avgift/månad 0 kr
Samtalsavgift/minut för samtal inom Sverige
Gäller för samtal till fasta och mobila nät
Helgfri mån-fre 08.00-18.00 12,94 kr
Övrig tid 0,80 kr"

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...29422649,d.bGs

Jag hade Mobil2 för några år sedan, 0 kr i månaden med 50 min gratis. Synd att de lade ner sin verksamhet.

Edit: Nu har jag Fello student/pensionär 145 kr/månad med 3G surf fria samtal/sms. Men funderar på att byta ner till deras billigare abonnemang.
__________________
Senast redigerad av miikos 2016-08-12 kl. 21:58.
Citera
2016-08-12, 22:03
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Tack, ska kolla på det.



Ah, en pott kan vara bekvämt.

Visst kan det onödigt med surf om utrustningen inte är byggd för det.

Ett sådan här hade varit bra, men sådan finns nog inte.

"Prisplan NMT 450 Röd
Fast avgift/månad 0 kr
Samtalsavgift/minut för samtal inom Sverige
Gäller för samtal till fasta och mobila nät
Helgfri mån-fre 08.00-18.00 12,94 kr
Övrig tid 0,80 kr"

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j...29422649,d.bGs

Jag hade Mobil2 för några år sedan, 0 kr i månaden med 50 min gratis. Synd att de lade ner sin verksamhet.

Edit: Nu har jag Fello student/pensionär 145 kr/månad med 3G surf fria samtal/sms. Men funderar på att byta ner till deras billigare abonnemang.

Man är ju inte tvingad att använda surfen. Eller samtalen. Eller sms/mms..
Man får ju göra som man vill! Kolla alltså på billigaste totalpris. Enligt ditt användningsmönster!
Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback