Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-12, 18:37
  #1
Medlem
OkyDokys avatar
Vet ej om jag lade detta i rätt fack?
Mod får gärna ändra i så fall!

Dan Eliasson anser att polisen har klarat denna
sommar också. .

Håller ni med?

http://www.svenskpolis.se/Artikelark...-denna-sommar/


Länk till Tino sanandajis facebooksida

https://m.facebook.com/story.php?sto...38328571901236
__________________
Senast redigerad av OkyDoky 2016-08-12 kl. 19:09.
Citera
2016-08-12, 18:42
  #2
Medlem
dwgs avatar
Han lever i nån fantasi bubbla .
Säger inget mer behöver inte göra det.
Citera
2016-08-12, 18:44
  #3
Medlem
Prawitzs avatar
Dagens garv:

Citat:
Ursprungligen postat av Dan Eliasson
Jag har pratat med många arbetskamrater under sommaren. De allra flesta har vittnat om att ombildningen sakta börjar kännas bättre. En arbetskamrat uttryckte det på följande sätt. "Jag har känt mig mer sårbar jämfört med tidigare. Det har gjort att det som jag tidigare tyckte var små problem plötsligt kändes som stora problem. Men nu börjar det kännas bättre. Om min sommarledighet blir bra så kommer det nog att kännas mycket bättre till hösten."

Jag hoppas verkligen att allas sommar har varit bra. Vi ses i verksamheten kommande dagar, veckor och månader.

I sommar har det ju dykt upp ett antal artiklar om hur poliser säger upp sig genom att posta facebookinlägg och bloggposter som får stor spridning.

Citat:
Josephine slutar som polis efter 13 år – "Det går inte längre att hjälpa medborgarna"

Josephine Björk är mycket kritisk till utvecklingen inom polisen. Hon säger att kåren drunknar i administrativa uppgifter. "I stället borde poliser vara poliser och finnas ute bland medborgarna."

http://www.gd.se/blaljus/josephine-s...pa-medborgarna

Citat:
Många unga poliser väljer att sluta – ”mycket strul”

Allt fler poliser lämnar polisyrket på grund av missnöje med lönen och med polisens omorganisation. Det är bland annat poliser yngre än 40 år som slutar. – Det är för jäkligt, säger Therese Löthman, före detta polis.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ma...a-mycket-strul

Dan Eliasson kan ju leva vidare i sin PK-bubbla och intala sig att han är omtyckt bland folket. Hans narcissistiska personlighetsstörning har inte blivit bättre.
__________________
Senast redigerad av Prawitz 2016-08-12 kl. 18:47.
Citera
2016-08-12, 18:44
  #4
Avstängd
EternalGlorys avatar
Det är naturligtvis ingen som håller med, Reaktionerna på twitter från poliser har varit rätt kraftiga idag.
Men vad fan skall han säga egentligen? Att Dan är ett jävla spektakel är välkänt men med de resurser polisen har till hands hade det nog inte varit mycket bättre med någon annan på posten ändå.

Sverige är så jävla stenkört...nu gäller det bara att hålla skenet uppe så länge det går och det gäller Dan Eliasson också.
Citera
2016-08-12, 18:45
  #5
Medlem
ojvamysigts avatar
Ännu ett idiotuttalande:
Citat:
Som vanligt har det pratats om för lite bemanning under sommaren. Vissa har till och med hävdat att denna sommar varit besvärligare än vanligt med bemanningen, men trots det har vi lyckats dra runt verksamheten även denna sommar. Bra jobbat och stort ansvarstagande som vanligt! Visst hade vi kunnat göra mer om vi varit flera i tjänst under sommaren, samtidigt ska vi hålla över ett långt arbetsliv och även polisanställda ska ha möjlighet att ha ett fungerande familjeliv. Då måste vi acceptera att vi inte kan köra på för fullt under sommaren.
Han bemöter alltså kraftig intern kritik med "köp läget".
Citera
2016-08-12, 18:47
  #6
Medlem
Jag vet inte om man kan säga att man klarat sommaren när man allt oftare vägrar ta emot polisanmälan och/eller utreda brott.

Hanteringen av flyktingbarnen kan vara ett lagbrott

Ung prostituerad kvinna försvunnen – polisen vägrar utreda

Som högst ansvarig är det Eliasson som isåfall borde åtalas.
Citera
2016-08-12, 18:53
  #7
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Han lever i nån fantasi bubbla .
Säger inget mer behöver inte göra det.


Först vill jag säga att jag inte håller med Eliasson för fem öre.
Fast å andra sidan behöver han ju inte "leva i en bubbla", allt handlar väl om vad man har för visioner?
Uppenbarligen är ju Eliasson mål/visioner helt åt h-vete.
Citera
2016-08-12, 18:53
  #8
Avstängd
ilpobres avatar
Om definitionen för "klara en sommar" lyder rekordmånga avhopp och oräkneliga olösta fall, ja då har man inte mycket konstruktiv tankekraft att uppbringa. Börjar nästan tro att det krävs en militärkupp för att upprätthålla lag och ordning, tyvärr saknas resurser även inom försvaret. Moment 22 har aldrig varit tydligare för det förlorade landet Sverige..
Citera
2016-08-12, 18:54
  #9
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Ännu ett idiotuttalande:

Han bemöter alltså kraftig intern kritik med "köp läget".

Det är en idiot och politruk vi har att göra med. En farlig kombination. Han ska ge bilden av att allting fungerar som det ska samtidigt som han ska ge någon form av bekräftelse på att han känner till människors oro. Det är såklart en omöjlig kombination.

Citat:
Åklagare slår larm om polisbrist

Brott. Bristen på poliser i Östergötland är skriande och får till följd att allvarliga brott inte blir utredda inom rimlig tid, enligt länets chefsåklagare.

– Det har pratats om att vi är på väg mot en systemkollaps. Jag skulle vilja påstå att det här är första tecknet på det, säger Per Andersson, chefsåklagare vid åklagarkammaren i Linköping, till Corren.

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle23269911.ab

Citat:
Polisen tvingas nedprioritera mindre brott när resurserna inte räcker till. Senast under Emmabodafestivalen uppgav polisen att man inte hann hantera den stora mängd anmälningar om narkotikabrott som förekom under festivalen.

Det här är ett mönster som återkommer och kan få allvarliga följer, säger Ulf Wilson, tillförordnad lokalpolisområdeschef i Nybro.

– Allmänheten förlorar förtroendet för oss, helt enkelt. Jag får mejl varje vecka från upprörda kommuninnevånare.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6485336

Citat:
Polisbrist oroar åklagare i Borås

Bristen på poliser ställer till stora problem för rättsväsendet. Risken finns att bristande utredningar leder till felaktiga domar.

Det anser Ove Jäverfelt, vice chefsåklagare i Borås:

- Det är inte så prekärt läge som i Norrköping och Linköping, säger Ove Jäverfelt, vice chefsåklagare på åklagarkammaren i Borås.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6487816

Dan Eliasson kan sitta och ljuga bäst han vill på sitt kontor. Ute i verkligheten börjar fler och fler inse hur illa ställt det är med rättsapparaten i Sverige.
Citera
2016-08-12, 19:05
  #10
Medlem
Eftersom han inte verkar så omtyckt så borde han självmant säga upp sig inom den snaraste. Inget tyder på att han håller på att förbättra sitt rykte heller.
Citera
2016-08-12, 19:06
  #11
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory

Men vad fan skall han säga egentligen? Att Dan är ett jävla spektakel är välkänt men med de resurser polisen har till hands hade det nog inte varit mycket bättre med någon annan på posten ändå.

Nja...problemet med politruker som Eliasson är att de inför ansvariga politiker ger skenet av att respektive myndighet fungerar väl trots nedskärningar och ökad arbetsbelastning (pga flyktingpolitiken) en polischef som såg till landets och sina underordnades bästa skulle gapa och gorma på regeringen pga den ohållbara situationen.
Citera
2016-08-12, 19:12
  #12
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Det verkar som kejsarens nya kläder över det hela...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback