Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-15, 18:03
  #469
Medlem
Trollmias avatar
Bara en fundering på om idén om man istället (vid ett sånt här tillfälle) - frågar pensionärerna på ett närbeläget pensionärsboende frågar - "Vill ni bo här hos oss? Tre mål mat om dagen, tillgång till WiFi för er som har datorer/smartphones m.m., nära till skogen osv, osv..."

Sen fortsätter boendet att fakturera svenska staten som vanligt... och när Mig-verket får snys om det hela så ifrågasätter man från boendet - "Flyktingarna ville inte vara här för att de vantrivdes pga av dittan o dattan, men kolla, Oskar har rest sig ur rullstolen och promenerar runt området och plockar lingon, och Agda - hon som suttit och dreglat utan att göra något, hon spelar nu Pokemon Go och springer runt området och pratar som aldrig förr...."

Jag anar ju vad som händer - Mig-verket anmäler boendet och dryga böter kommer att utdelas.. För att de gjort livet värt att leva för svenska pensionärer....

Men slänga ut pengar på otacksamma människor som inte vet att uppskatta svensk givmildhet och natur - det kan man göra...

Självklart ska inte asylsökande bo på boende där mögel och annan skit florerar (det fattar nog alla), men om man går på vad de själva beskrivit så handlar det inget om något sådan utan de är bara för jäkligt bortskämda!!
Citera
2016-08-15, 18:05
  #470
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
En av de vanligaste myterna som florerar bland invandrare, även sådana som är "integrerade" i Sverige, är att Sverige får enorma bidrag från FN för att ta hand om flyktingar och att Sverige helt enkelt är snåla mot flyktingarna för att göra vinst på affären. Det är en av orsakerna till varför många invandrare hatar svenskar, de anser att svensken lurar FN och inte ger invandrarna det de har rätt till.

Det där är en seglivad myt. Jag har ju upplevt personligen att bli utskälld för att inte ge ekonomiskt bistånd då det ju var FN som betalade. Inte jag.
Jag fick också veta att eftersom FN betalar min lön så skulle jag passa mej. Jojo.

Man hamnar, innan man lärt dej sätta ner foten direkt, i nån sorts förhandlingssituation där det gäller att vinna till varje pris för invandraren med levantinsk köpmannaanda i bagaget.

Prutandet är ju ett klassiskt exempel och den som inte prutar anses som otroligt korkad och lättlurad.
Det är samma sak som med boendet här. Man försöker. Ambulanshelikoptern gjorde att vi förlorade kampen för en stund men tog sen tillbaks den med hjälp av polis.

Min chef sa en gång, " om de ber om bidrag till lyxbil så håll på ett tag och trötta ut dom och erbjud till slut bidrag till en femkronors kola så de fått känna att de vunnit ".

Ska man behöva hålla på så där? Jag tvärvägrar. Jag vägrar t o m pruta utomlands. Det är under min värdighet. Den lilla jag har.
Citera
2016-08-15, 18:36
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det där är en seglivad myt. Jag har ju upplevt personligen att bli utskälld för att inte ge ekonomiskt bistånd då det ju var FN som betalade. Inte jag.
Jag fick också veta att eftersom FN betalar min lön så skulle jag passa mej. Jojo.

Man hamnar, innan man lärt dej sätta ner foten direkt, i nån sorts förhandlingssituation där det gäller att vinna till varje pris för invandraren med levantinsk köpmannaanda i bagaget.

Prutandet är ju ett klassiskt exempel och den som inte prutar anses som otroligt korkad och lättlurad.
Det är samma sak som med boendet här. Man försöker. Ambulanshelikoptern gjorde att vi förlorade kampen för en stund men tog sen tillbaks den med hjälp av polis.

Min chef sa en gång, " om de ber om bidrag till lyxbil så håll på ett tag och trötta ut dom och erbjud till slut bidrag till en femkronors kola så de fått känna att de vunnit ".

Ska man behöva hålla på så där? Jag tvärvägrar. Jag vägrar t o m pruta utomlands. Det är under min värdighet. Den lilla jag har.

Försökte du förklara att det inte var FN som betalade, och var det i så fall någon som trodde dig?
Varför skulle FN betala för att ha en massa flyktingar i ett dyrt land som Sverige, och utan att kolla hur pengarna används?
Citera
2016-08-15, 19:09
  #472
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Försökte du förklara att det inte var FN som betalade, och var det i så fall någon som trodde dig?
Varför skulle FN betala för att ha en massa flyktingar i ett dyrt land som Sverige, och utan att kolla hur pengarna används?
Den där myten förtjänar en egen tråd.
Är dock inte förvånad att den är seglivad, det där är ju folk som tror att judar i hemlighet dricker kristna barns blod också.
Citera
2016-08-15, 19:12
  #473
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
Försökte du förklara att det inte var FN som betalade, och var det i så fall någon som trodde dig?
Varför skulle FN betala för att ha en massa flyktingar i ett dyrt land som Sverige, och utan att kolla hur pengarna används?


Ja, det är många som försökt att förklara det. Möjligen tror de att de som bedöms leva upp till FN:s definition av flyktingar får betalt därifrån? Nu är det ju inte alla som lever upp till de kraven, de får stanna ändå.
Det svåraste var ju att de hade med sej egen "tolk", nån skrikande och gapande landsman som skulle visa sej duktig inför sina hjälpsökande landsmän och trodde sej veta allt.
Jag tog till slut bara emot besök med auktoriserad tolk. Sen fick det vara hur akut som helst.
Då fick jag förstås skäll på jobbet för att jag var dyr i drift med mina tolkar.
Det gick något bättre att förklara med riktig tolk men jag tror att få trodde på vad jag sa ändå.
Citera
2016-08-16, 07:48
  #474
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det där är en seglivad myt. Jag har ju upplevt personligen att bli utskälld för att inte ge ekonomiskt bistånd då det ju var FN som betalade. Inte jag.
Jag fick också veta att eftersom FN betalar min lön så skulle jag passa mej. Jojo.

Myten är värre än så, många afrikaner tror all rikedom i Europa kommer från FN.

De ser att FN ger mat och annat i Afrika, och drar slutsatsen att FN gör samma fast mer i Europa.
Inte ologiskt egentligen, iaf om man är så jävla dum att man ger dem massor av bidrag utan att förklara varifrån det egentligen kommer.

"the path to hell is paved with good intentions"

En bekants föräldrar var och missionerade i Afrika och förvånades över att
de flesta Afrikaner de träffade var arga på oss i Europa, för att vi hade det bättre än dem.
Därför de trodde vi var rikare för att FN gav oss i Europa mkt mer mat och pengar än FN gav Afrikanerna.
Att det är västvärlden som finansierar FN-s bidrag till Afrikanerna förstod inte afrikanerna. De antar att alla länder är lika giriga som deras. De vet inte hur världen fungerar. Att länder skulle kunna skänka pengar i bidrag till andra länder var omöjligt för dem att föreställa sig.
__________________
Senast redigerad av Hitokiri-Battosai 2016-08-16 kl. 08:02.
Citera
2016-08-16, 08:13
  #475
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Myten är värre än så, många afrikaner tror all rikedom i Europa kommer från FN.

De ser att FN ger mat och annat i Afrika, och drar slutsatsen att FN gör samma fast mer i Europa.
Inte ologiskt egentligen, iaf om man är så jävla dum att man ger dem massor av bidrag utan att förklara varifrån det egentligen kommer.

"the path to hell is paved with good intentions"

En bekants föräldrar var och missionerade i Afrika och förvånades över att
de flesta Afrikaner de träffade var arga på oss i Europa, för att vi hade det bättre än dem.
Därför de trodde vi var rikare för att FN gav oss i Europa mkt mer mat och pengar än FN gav Afrikanerna.
Att det är västvärlden som finansierar FN-s bidrag till Afrikanerna förstod inte afrikanerna. De antar att alla länder är lika giriga som deras. De vet inte hur världen fungerar. Att länder skulle kunna skänka pengar i bidrag till andra länder var omöjligt för dem att föreställa sig.


Det finns tom "Afrosvenska" som skuldbelägger Sverige för slaveriet.. Så knäppskalla finns det gott om, som vägra ta till sej fakta utan gör fria tolkningar utan djupare eftertanke, bara för de passa deras agenda.

Sveriges första neger är väl den här : https://sv.wikipedia.org/wiki/Gustav_Badin eller https://upload.wikimedia.org/wikiped...Badin_1877.jpg ( Ingen lappförstoring där inte .)

Fri uppfostran fungerade inte på negern Drottning Lovisa Ulrika lilla sociala expriment borde vara lärdom även idag, men icke.
Citera
2016-08-16, 22:42
  #476
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Om du och jag flydde för våra liv och hamnade i ett relativt tryggt land skulle vi vara tacksamma. Inte en chans att vi skulle börja demonstrera mot dåliga förhållanden. Mat och tak över huvudet skulle jag vara nöjd med tills jag kan språket och kan börja arbeta mig uppåt i samhället, precis som jag gjort som svensk i Sverige. /.../

Självfallet delar jag helt dina värderingar därvidlag.. Har bara svårt att inte bli lite ironisk ibland.
Citera
2016-08-18, 21:20
  #477
Medlem
LaScalas avatar
Vad tyst det blev från Krokströmmen.
Inga ambulanshelikoptrar pga av svimning? Ingen som börjat elda upp boendet?
Ingenting?
Citera
2016-08-19, 18:33
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Flyktingar vägrar lämna bussen som tagit dem från Norberg till Värmland. Orsaken är försämrad standard på bostäderna och sämre mat.

Men ge dem lite extra god mat då, som syltade grisfötter, tre supar Skåne Akvavit (man skall inte äta på fastande mage), blodpudding med lingon samt surströmming! Då måste de bli glada och känna sig integrerade. Eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback