Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-11, 21:32
  #1
Medlem
M Nordströms avatar
Är det riktigt att nya studentlägenheter går till invandrare?

Citat:
Det nybyggda studenthuset i Älvsjö byggdes för att få bukt på den akuta bostadsbristen bland studenter. Men nu väljer Stockholms stad att istället viga en tredjedel av de nya lägenheterna till så kallade nyanlända invandrare.

http://www.friatider.se/nya-studentl...ill-invandrare

Tydligen så sägs det att bostadsbristen är så stor bland nyanlända så dom måste agera på detta sätt:

Citat:
Det här är ett led i att lösa den akuta bristen på bostäder för nyanlända. Därför erbjuds SHIS, säger Karin Stener, kommunikationschef på Stockholmshem, till Stockholm Direkt.


Själv tycker jag att bostäder som är byggda just till studenter skall gå till dessa och inte invandrare. Vad anser ni om detta fall?
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2016-08-11 kl. 22:07.
Citera
2016-08-11, 21:41
  #2
Medlem
Hoppas att en överväldigande del av studentbostäderna kommer att bebos av elever från Södertörns högskola
Citera
2016-08-11, 21:42
  #3
Medlem
Det bästa med detta är att det blandas med studenter och flyktingar. Oerhört bra för integrationen, unga svenskor, förfriskade av det goda studentlivet som för första gången ska leva på egen hand tillsammans med arabiska män.
Citera
2016-08-11, 22:15
  #4
Medlem
Rautavaaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Det bästa med detta är att det blandas med studenter och flyktingar. Oerhört bra för integrationen, unga svenskor, förfriskade av det goda studentlivet som för första gången ska leva på egen hand tillsammans med arabiska män.

Precis. Trapphusen och delade kök kommer säkert att bli brottsplatser... Vilken fin kombination - naivitet och lurendrejeri.
Citera
2016-08-11, 22:18
  #5
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Det bästa med detta är att det blandas med studenter och flyktingar. Oerhört bra för integrationen, unga svenskor, förfriskade av det goda studentlivet som för första gången ska leva på egen hand tillsammans med arabiska män.
Ja och får lära sig att röka brass ooch ligga på rygg och spreta med benen.
Citera
2016-08-11, 22:21
  #6
Medlem
Jag bodde i ett lägenhetshus där bolaget började hyra ut lägenheter till Migrationsverket. Skulle kunnat göra en Gevaliareklam* av det sett till hur svårt de hade för att hålla reda på vilken lägenhet som var deras. Hade jag inte låst dörren kom det alltid nån inspringandes, hade jag låst var det inte sällan som det blev hårda slag på dörren och ropandes om att det, gissar jag, skulle öppnas.


* När du får oväntat besök
Citera
2016-08-11, 23:25
  #7
Medlem
Anarkhoss avatar
Nej, enligt mig ska inte nyanländas brist på bostäder prioriteras över svenska stundenter. Bara i ett sjukt land kan det gå till så här. Sverige är förfallet.
Citera
2016-08-11, 23:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Hoppas att en överväldigande del av studentbostäderna kommer att bebos av elever från Södertörns högskola

Ja, blatteharvard-studenter passar bra ihop med analfa-babbar....!
Citera
2016-08-11, 23:48
  #9
Medlem
Sperssons avatar
.
Är det inte billigare att skicka hem de asylsökande??
Vilka länder skulle vara så farliga att där absolut inte går att bo?

Det Sverige håller på med kostar fan miljarder kronor.
Citera
2016-08-12, 00:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Nej, enligt mig ska inte nyanländas brist på bostäder prioriteras över svenska stundenter. Bara i ett sjukt land kan det gå till så här. Sverige är förfallet.

Håller med, det finns inga ord för hur sjukt det här är. Kan inte ens förklara hur mycket ilska jag har inom mig mot stjärtgossarna Reinfeldt, Löfven och deras gelikar. Straffet för deras landsförräderi borde vara döden och inget annat, de har sålt ut hela Sverige. Svenskarna må ha det hyfsat nu men trots det så är alla i varje fall min umgängeskrets trötta på skiten, det kommer braka loss inom loppet av 5 år. Längtar till dagen då folket ställer dessa vidriga jävla as till människor inför rätta för landsförräderi.
Citera
2016-08-12, 00:16
  #11
Medlem
Skönt att Sverige satsar på rätt personer haha. Studenterna lär ju få studiero... Såg att de byggt en basketplan också. Som upplagt för stök på gården. Stackars studenter.
Citera
2016-08-12, 00:25
  #12
Medlem
Herre jävlar. Jag inväntar första rapporterade brottet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback