Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-11, 19:01
  #1
Medlem
Nidelvas avatar
Hej!

Fick upp ett felmeddelande för ett par dagar sedan när jag kopplade in min externa hårddisk. Jag hade inte gjort en säker borttagning av maskinvara och Windows rekommenderade en felkontroll. Idag startar den inte alls. Felmeddelande i tät följd kommer upp två gånger i sekunden: K:\ Katalogen är felaktig. Jag får dra ur disken ur USBn och sedan klicka bort det stora antalet felmeddelanden som genererats.

Det är en WD My book och jag kör Windows 10. Jag är ganska säker på att disken inte är fysisk skadad. Hade det varit så hade jag inte skapat tråden.

Vad kan man göra? Finns det något bra program ni rekommenderar? Först och främst behöver Windows sluta avisera att det är fel 5 gånger i sekunden..

Jag hoppas tråden ligger rätt. Jag blir innerligt tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2016-08-11, 19:09
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är HDD tom med filer så utför en formatering och byt enhetsbeteckning på HDD. Detta kan du göra under Diskhanteringen.
Citera
2016-08-11, 19:11
  #3
Medlem
Nidelvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är HDD tom med filer så utför en formatering och byt enhetsbeteckning på HDD. Detta kan du göra under Diskhanteringen.

Den är inte tom. Kommer jag åt att göra en felkontroll under diskhanteringen också? Som det är nu går det inte på grund av den digra ström felmeddelanden som kommer upp.

Jag överlever om det är kört men det skulle vara mycket tråkigt.
Citera
2016-08-11, 19:19
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Troligtvis har HDD fått en "kyss" och då blir det enhetskonflikt. Har du tillgång till en annan dator så monterar i HDD där och gör en backup.

Därefter monterar tillbaka HDD till denna dator som du nämner här och utför processen som nämndes.
Citera
2016-08-11, 19:24
  #5
Medlem
Nidelvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Troligtvis har HDD fått en "kyss" och då blir det enhetskonflikt. Har du tillgång till en annan dator så monterar i HDD där och gör en backup.

Därefter monterar tillbaka HDD till denna dator som du nämner här och utför processen som nämndes.

Stort tack för hjälpen! Jag försöker starta hårddisken i laptopen och ser vad som händer. jag har ett kapell också om det skulle kunna hjälpa att plocka ut den externa hårddisken och köra de ti kapellet istället. Stort tack för din hjälp! Ha en trevlig kväll
Citera
2016-08-11, 20:00
  #6
Medlem
Nidelvas avatar
Det fungerade!

CyrusGNetWork
Din gynnare! Om jag hade några som var tillgängliga hade jag presenterat dig för mina systrar! Puss och skål på dig! Ett genuint jättetack för hjälpen!!
Citera
2016-08-11, 20:14
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra att det ordnades sig. Tack för erbjudandet...
Citera
2016-08-12, 08:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är HDD tom med filer så utför en formatering och byt enhetsbeteckning på HDD. Detta kan du göra under Diskhanteringen.
Man bör också passa på att ta bort alla partitioner på den disken.

Det fixar olika fel där det inte räckte att bara formatera. Tar bara några sekunder extra. Det minskar också risken att felen kommer tillbaka om någon månad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback