Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-11, 10:09
  #1
Medlem
Tjena, låg och kollade lite på mikrofoner igår och hittade denna: http://www.4sound.se/studio/mikrofon...ia-irig-mic-hd

Tänkte bara höra om någon har erfarenheter av den och jag undrar hur väl den presterar vid growl.
Citera
2016-08-19, 13:37
  #2
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyydfu
Tjena, låg och kollade lite på mikrofoner igår och hittade denna: http://www.4sound.se/studio/mikrofon...ia-irig-mic-hd

Tänkte bara höra om någon har erfarenheter av den och jag undrar hur väl den presterar vid growl.
Är det viktigt för dig att den går att koppla till telefonen?

Annars hade jag rekommenderat en Shure SM58, det är mer eller mindre standarden när det kommer till dynamiska sångmikrofoner. En SM58 och ett litet ljudkort, typ Focusrite Scarlett Solo.
Citera
2016-08-19, 13:51
  #3
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Är det viktigt för dig att den går att koppla till telefonen?

Annars hade jag rekommenderat en Shure SM58, det är mer eller mindre standarden när det kommer till dynamiska sångmikrofoner. En SM58 och ett litet ljudkort, typ Focusrite Scarlett Solo.

Då kan man lika gärna köpa en Prodipe TT 1. Den är lika bra, och ligger under halva priset.
Citera
2016-08-19, 13:59
  #4
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Då kan man lika gärna köpa en Prodipe TT 1. Den är lika bra, och ligger under halva priset.
Har bara hört den på trummor, men absolut, den är suverän!
Citera
2016-08-19, 17:15
  #5
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Har bara hört den på trummor, men absolut, den är suverän!

Jag har hört gott om den av folk som använt den på sång och läst en recension som var lyrisk, men SM58 är ju gått ner i pris på senare år, så många kanske köper den för att den alltid har funnits.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback