Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-09, 16:22
  #13
Medlem
Libberos avatar
Dataspelspodd med touch av anarkokapitalism?
Haha, charmigt men problemet med anarkokapitalism och libertarianismen är just det här.

Det är för många hög-IQ nördar inom rörelsen (uppskattningsvis 98%) som vill leva kvar i theory land och fantasivärldar istället för att vara kvar i den riktiga och lämna pojkrummet för att åstadkomma någonting reellt...
Citera
2016-09-13, 12:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ber om ursäkt, kommer lyssna på framtida avsnitt på ett nytt sätt tror jag med denna bakgrundsinformationen. Thnx!

!

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Pluspoäng! Många flygtimmars glädje där, perfekt realism-balans för en nybörjande icke-flygare som undertecknad. Inte helt omöjligt att komma igång med med något av de enklare planen, men tillräckligt med djup för att många timmar senare kunna bjuda på tillräckligt mycket utmaning och variation för att inte kännas som ett platt arkadspel.

Ja, jösses vad många timmar jag lagt på det. Men jag var extremt dålig, även efter 100-tals timmar. Tycker dogfighten var sjukt svår att få till. Men jag älskade att flyga höghöjdsbombare. Synd att view distance var så dålig. Mycket besviken på uppföljarna oxå. Har nog inte spelat något flygspel sedan IL-2 faktiskt. Kanske dags att börja igen? Utöver IL-2 så har nog Men of War: Assault Squad tagit flest timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Dataspelspodd med touch av anarkokapitalism?
Haha, charmigt men problemet med anarkokapitalism och libertarianismen är just det här.

Det är för många hög-IQ nördar inom rörelsen (uppskattningsvis 98%) som vill leva kvar i theory land och fantasivärldar istället för att vara kvar i den riktiga och lämna pojkrummet för att åstadkomma någonting reellt...

Vi pratar mycket lite politik faktiskt. Vi pratar mest om sånt man gör i pojkrum: att spela spel.
Citera
2016-09-13, 19:03
  #15
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Dataspelspodd med touch av anarkokapitalism?
Haha, charmigt men problemet med anarkokapitalism och libertarianismen är just det här.

Det är för många hög-IQ nördar inom rörelsen (uppskattningsvis 98%) som vill leva kvar i theory land och fantasivärldar istället för att vara kvar i den riktiga och lämna pojkrummet för att åstadkomma någonting reellt...
Har knappt nämnts någon politik alls. Premissen är snarare att prata om spel utan att behöva respektera vad som är PK och runka av Anita Sarkeesian stup i ett. Du kan ju ge ett avsnitt en chans innan du fördömer podden helt.
Citera
2016-09-14, 14:36
  #16
Medlem
Långt avsnitt som tack för tålamodet:

https://soundcloud.com/frihetsfaxen/spelnationen-03
Citera
2016-09-17, 00:23
  #17
Medlem
Run3s avatar
Hade varit cp-roligt att höra era åsikter om Star Citizen. Hur mycket vaporware på en skala? Hur korkade är folk som förhandsbokar spelet genom att köpa ett skepp för flera lakan? Två nivåer av månadskostnader till ett spel som inte finns. 😂 Ambitionsnivån att sammanfoga X3, EVE, Destiny, Counter Strike, m.m. i ett och samma spel. Utvecklingstiden. De fanatiska fansen som runkar till skeppen (https://m.youtube.com/user/tacticaladvance) Listan fortsätter in i oändligheten. Vore kul med er take. Ciao
Citera
2016-10-13, 14:57
  #18
Medlem
Run3s avatar
Lyssnar på avsnitt 5 och får fnatt på att ni använder ordet "turbaserad". "Turn-based" översätts till "turordningsbaserad", medan "luck-based" (om det ens existerar som begrepp) hade varit "turbaserad". Annars bra podd. Go'natt!
Citera
2016-10-15, 17:57
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lyssnar på avsnitt 5 och får fnatt på att ni använder ordet "turbaserad". "Turn-based" översätts till "turordningsbaserad", medan "luck-based" (om det ens existerar som begrepp) hade varit "turbaserad". Annars bra podd. Go'natt!

Extremt bra poäng!
Citera
2016-10-16, 10:23
  #20
Medlem
Blir det nåt avsnitt om retro-spel?
Citera
2016-11-27, 12:18
  #21
Medlem
Run3s avatar
Lyssnade på avsnitt 0.9. Synd att ni inte fått några mejl! Gillar podden men har inget att mejla in om, sååå...

Kanske att ni kan snacka om Banner Saga, om någon av er känner till det. Tror 2:an nyligen kom ut och jag tycker grafikstilen ser tilltalande ut.

Hade kanske också varit kul att höra er snacka om er relation till Battlefield-serien. Vilka spel i serien är era favoriter? Hur tycker ni om riktningen de tagit med årliga spel? Gillar ni de senaste, som Battlefield 1, Battlefront, Hardline, Battlefield 4? Föredrar ni CoD framför Battlefield? etc
Citera
2016-11-27, 17:34
  #22
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lyssnade på avsnitt 0.9. Synd att ni inte fått några mejl! Gillar podden men har inget att mejla in om, sååå...

Kanske att ni kan snacka om Banner Saga, om någon av er känner till det. Tror 2:an nyligen kom ut och jag tycker grafikstilen ser tilltalande ut.

Hade kanske också varit kul att höra er snacka om er relation till Battlefield-serien. Vilka spel i serien är era favoriter? Hur tycker ni om riktningen de tagit med årliga spel? Gillar ni de senaste, som Battlefield 1, Battlefront, Hardline, Battlefield 4? Föredrar ni CoD framför Battlefield? etc


Ja håller med, battlefield är nästan det enda jag spelat, så det vill jag gärna höra mer om, senast jag lyssnade hade Kristian en dålig uppkoppling där ljudet svävade upp och ner hela tiden, hoppas det fixat sig?
Citera
2016-11-28, 22:33
  #23
Medlem
Tampiss avatar
Fan vad kul med en svensk podcast om spel! Ska plöja ett avsnitt imorgon när jag åker hem från mitt nattpass.

Trodde att det var en egen podcast, men avsnitten finns under podcasterna Frihetsfaxen och Ingrid & Conrad (Podcaster). Avsnitten är lätta att hitta om man söker på "Spelnationen" sen kollar resultaten under "Podcastavsnitt".
Citera
2016-12-16, 13:45
  #24
Medlem
Avsnitt 1.0 ute!

https://soundcloud.com/spelnationen/spelnationen-10
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback