Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-10, 22:06
  #1
Medlem
Luftgevars avatar
Hej!

Känner ni stor skillnad mellan riktigt billig vodka som t.ex.
https://alkostore24.com/se/spirituosen/ruskov.html dvs Ruskov eller annan billig skit. (Vad tycker ni förövrigt om Ruskov? Värt å köpa om man ska blanda?)

Elller typ fin vodka Grey Goose osv

Jag menar..borde inte spritsmaken ta över så mycket att man inte känner någon nämnvärd skillnad? Har bara erfarenhet av billig vodka så har ingenting å säga
Citera
2016-08-10, 22:13
  #2
Medlem
Det är rätt stor skillnad faktiskt
Citera
2016-08-10, 22:14
  #3
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Jämför man finaste med fulaste vodkan är jag helt säker på att där är en skillnad, men om den upplevs som god eller inte är upp till var och en. Men många av alternativen i samma prisklass är hugget som stucket, tycker jag. Icke smaksatt då.
Citera
2016-08-10, 22:16
  #4
Medlem
Bra sprit smakar sprit och inte finkel.

Den sämsta vodkan jag druckit är zaranoff, en bakisdag blir 3 med det skräpet.

En av favoriterna är koskenkorva, går nästan att dricka som vatten.
Citera
2016-08-10, 22:22
  #5
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Viss finvodka är faktiskt lite bättre, typ svart diplomat och ruskij standard platinum men Gray goose är enligt mig överprisad. Men även Kron och Renat är goda jämfört med fulvodka med finkeltoner som Absolut Eller explorer.
Fast du bör inte lita för mycket på Mig som varit storkonsument och druckit kubikvis utan invänta nån "finsmakare" som gått på dyra provningar då vodka är rätt mycket image. En väldigt lätt sockertillsats om 2g/l lyfter en fulvodka och rundar av smaken om man vill fuska.
Citera
2016-08-10, 22:25
  #6
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Bra sprit smakar sprit och inte finkel.

Den sämsta vodkan jag druckit är zaranoff, en bakisdag blir 3 med det skräpet.

En av favoriterna är koskenkorva, går nästan att dricka som vatten.

Vodka eller den som säljs i Finland som "viina"? Den har nämligen 3g socker per liter vilket gör att den inte får kallas vodka (vilket jag nämner i förra inlägget).
Citera
2016-08-10, 22:28
  #7
Medlem
Luftgevars avatar
Okej om man ska köpa en god vodka då? Ska man köpa Koskenkorva eller Stolichnaya då?
Tänkte unna mig lite extra och kolla om jag känner någon skillnad
Citera
2016-08-10, 22:29
  #8
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Vodka eller den som säljs i Finland som "viina"? Den har nämligen 3g socker per liter vilket gör att den inte får kallas vodka (vilket jag nämner i förra inlägget).
Låter intressant, blir smaken aningen godare med sockret?
Citera
2016-08-10, 23:16
  #9
Medlem
ts.nows avatar
Jag upplever att det är stor skillnad, Jelzin är det värsta jag någonsin druckit. Hade en sån sjuk halsbränna och mådde illa i flera timmar efter jag drack det. Och bakfyllan ska vi inte ens tala om.
Och jag brukar tåla sprit rätt bra.

Om man jämför Jelzin med tex Absolut är det som dag och natt. Men godast är hembränt av någon som kan sin sak.
Citera
2016-08-10, 23:19
  #10
Medlem
lazycowboys avatar
Måste säga att Purity Vodka är jävligt fin. Vunnit ett gäng priser också.

Edit:
http://www.symposionhot.com/varumarken/purity-vodka/
"Bland annat är Purity den enda vodka som i en internationell bedömning tilldelats 100 av 100 möjliga poäng."
__________________
Senast redigerad av lazycowboy 2016-08-10 kl. 23:21.
Citera
2016-08-10, 23:57
  #11
Medlem
Drozds avatar
All vodka som man kan köpa på Systemet får nog betraktas som "finvodka". Skillnaden är nog mest att Absolut och Smirnoff gör mycket mer reklam än de billigare märkena. Same shit vad beträffar smaken...
Citera
2016-08-11, 00:41
  #12
Medlem
RonnyRasks avatar
Man känner absolut skillnad på smuggelvodka och finare produker du hittar på bolaget, om man dricker det rent dvs. Men de flesta personer dricker inte ren vodka utan blandar grogg. Man kanske kan känna en viss skillnad på första groggen men efter ett par stycken blir det omöjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback