Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-12-05, 08:34
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Har ni noteringar, förutom dem som ni annonserat, dvs tillsägelser och varningar?

Kan du ge ett exempel på hur en användarnotering kan se ut?
I stil med:
Citat:
Tillsägelse för trams:
länk till inlägg
Eller
Citat:
Fått varning för brott mot HMF:

Länk till tråden som annonserar det.
Det ger oss en bra överblick för vilka som fått många tillsägelser samt vilka som ska tempbannas eller bannas om de får ytterligare en varning, om användaren hamnar i varningspoll är det viktigt att hålla koll på sånt så att rätt straff delas ut.

Det är inte konstigare än så, vi har haft dessa användarnoteringar ganska länge nu, innan var vi tvungen att söka på användaren, både i Outlaw och varningsforumet, för att få en bild av användarens historia inför en varnnigspoll vilket var i det omständigaste laget. Dessutom var det helt omöjligt att hålla reda på hur många tillsägelser en användare fått. En trevlig och användbar funktion helt enkelt som underlättar vårt arbete.
Citera
2005-12-05, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
I stil med:Eller Det ger oss en bra överblick för vilka som fått många tillsägelser samt vilka som ska tempbannas eller bannas om de får ytterligare en varning, om användaren hamnar i varningspoll är det viktigt att hålla koll på sånt så att rätt straff delas ut.
Kan jag få en överblick av noteringarna på mig, genom att PM:a någon moderator?
Citera
2005-12-05, 08:55
Medlem
pastorns avatar
Dessa användarnoteringar, är inläggen datumstämplade eller är det i stil med ett anteckningsblock där det inte framgår någon historik över ändringarna överhuvudtaget? Sker det någon utrensning av data, eller byggs det bara på?

Inquiring minds want to know
Citera
2005-12-05, 09:01
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Dessa användarnoteringar, är inläggen datumstämplade eller är det i stil med ett anteckningsblock där det inte framgår någon historik över ändringarna överhuvudtaget? Sker det någon utrensning av data, eller byggs det bara på?

Inquiring minds want to know
Det fungerar precis som en vanlig tråd som man kommer åt inne i användarprofilen, läggs en användarnotering till så blir det som ett nytt inlägg i tråden, självklart med datumstämplar, användarnamn, avatar och allt.

Vi rensar dem inte(tror inte det går), men vi tar självklart hänsyn till om tillsägelser är gamla och om varningar har gått ut.
Citera
2005-12-05, 09:13
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Kan jag få en överblick av noteringarna på mig, genom att PM:a någon moderator?

Tror jag knappast, det anses som internt arbetshjälpmedel (som t ex Outlaw) för moderatorerna, inte som allmängiltigt gods för kreti och pleti.
Citera
2005-12-05, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Tror jag knappast, det anses som internt arbetshjälpmedel (som t ex Outlaw) för moderatorerna, inte som allmängiltigt gods för kreti och pleti.
WOW, låter som polisens spaningsregister,
det finns hemliga noteringar av varje medlem, som inte är offentliga, eller ens medlemmen själv får ta del av.

{I}{K}{E} är vänster/ höger, använd dessa argument mot honom............
Uppstudsig och respektlös mot flera moderatorer,
Vi får ge honom fler tillsägelser, så att vi kan dra upp en poll, sen så är han ute.

Något sådant ungefär?
Citera
2005-12-05, 11:25
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
WOW, låter som polisens spaningsregister,
det finns hemliga noteringar av varje medlem, som inte är offentliga, eller ens medlemmen själv får ta del av.

{I}{K}{E} är vänster/ höger, använd dessa argument mot honom............
Uppstudsig och respektlös mot flera moderatorer,
Vi får ge honom fler tillsägelser, så att vi kan dra upp en poll, sen så är han ute.

Något sådant ungefär?

Tja, är man paranoid och saknar verklighetsförankring kan man nog få det till att se ut så. Men eftersom du naturligtvis inte är det så kanske Scrambles förklaring några inlägg högre upp kan återigen ge dig information om vad som står i dessa användarnoteringar. För jag förutsätter att du läst det inlägget?
Citera
2005-12-05, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Nej, inte alls. Jag tycker regelverket i sig är tydligt. Det kan må hända vara så att regelverket inte efterlevs, det är i så fall inte chattarnas fel, eller?

<--det är väl klart att det är chattarnas fel också?

man har ju ingen rätt att bryta mot regler bara för att man inte blir upptäckt och de som ska hålla efter reglerna kanske inte sköter sitt uppdrag.
pinsamt.
Citera
2005-12-05, 21:27
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
I ena sidan av skalan har vi moderatorer av typen RB, som bara vill vara mysfarbröder och glida runt och småsnacka. I andra sidan har vi moderatorer av typen TD, som ibland tar i lite för mycket. Hur ska man, som användare, veta vad man ska rätta sig efter när skillnaderna är så stora?

Nu vet jag att du är lite sur på mej, av skäl som jag glömt och du inte vill säga, men nog fan kunde du hålla dej för god att snacka skit om mitt sätt att moderera så där.

Lustigt nog, så har jag fått klagomål på att vara för hård. Och du som gammal konspirationsteoretiker som bytt sida, borde nog veta att när jag modererade där så var det icke som mysfarbror.

För att lyfta oss lite från Smockads skitsnack, så får jag säga så här:
- Olika forum kräver olika moderering.

Ett inlägg som skulle ge en tillsägelse i t ex inrikes politik, kan passera obemärkt i t ex Fotboll. Eller tvärtom.

När sedan någon moderator, t ex när den senaste tillsägelsen noteras, lägger märke till att den här användaren har många tillsägelser, så sätter den upp en omröstning - där ALLA mods har rätt att rösta.

Men, ja, det är värre i mina ögon att envisas med att mot moderatorns instruktioner fortsätta tramsa i en tråd, än att sprida lite skitinlägg över flera trådar i olika forum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in