Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-08-12, 08:59
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Var finner du att Karzad Faris "var emot IS"?

Sedan ska sägas att det finns många falanger som krigar om herravälde i det sönderfallande Syrien och även om de inte uppnår den grad av vidrighet som IS strävar efter handlar det om grupper utan någon som helst respekt för liv och mänskliga rättigheter. De må vara kopplade till det Muslimska Brödraskapet eller Al Qaida, men många är djupt obehagliga och radikala i sin islamism / salafism.

Det finns uppgifter att Karzad Faris slogs för Jund al-Aqsa det är i så fall en radikal falang som står MB nära. Batuta skrev om det i en annan tråd.
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige
Jag skrev att det verkar som att han var emot IS. På avpixlat stod det att han värvat medlemmar till al-Nusrafronten. Jag trodde dom tog avstånd från IS, men jag kan ha fel. Dom är i alla fall något snällare än IS.
Citera
2016-08-16, 03:16
  #26
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Jag skrev att det verkar som att han var emot IS. På avpixlat stod det att han värvat medlemmar till al-Nusrafronten. Jag trodde dom tog avstånd från IS, men jag kan ha fel. Dom är i alla fall något snällare än IS.

Dem inte bara tar avstånd från IS, utan dem befinner sig i krig med IS.

Problemet här är att dessa personer som hatar Islam och muslimer kallar alla islamiska grupper för IS relaterade. För dem är det ingen skillnad på IS och muslimska brödraskapet till exempel. Dem är alla samma sak.

Hade en person stridit för Ahrar al Sham till exempel och dött för den gruppen i Syrien så hade folk kallat den personen för terrorist, radikal, extremist och så vidare även fastän 99 % av befolkningen i Sverige inte ens vet att den gruppen existerar. Går man och strider för någon islamisk grupp så blir man automatiskt klassificerad på detta sättet av dessa islamhatare.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback