Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-09, 22:00
  #1
Medlem
Flambingos avatar
Hej, har suttit och tränat på Andy McKees - Drifting nu i flera månader känns det som haha.
Men nu är det så att jag har en vanlig Yamaha FG720S gitarr. Och det är ju näst intill omöjligt att få ut ljudet när man pickar och swipar med fingret. Hade tänkt köpa mig en mick, men vet inte riktigt vilken man ska ha och vad man ska tänka på.
Sen är det lite sådana låtar jag vill spela, så ågon mick som passar den stilen hade vart super

Någon som har tips på någon bra mick?
Och är det något mer jag behöver köpa?
Tänkte köra igenom den gamla förstärkare jag har

Mvh / Bling
Citera
2016-08-10, 01:49
  #2
Medlem
togapartys avatar
ZOOM H2n kan du kika på. Mycket inställningar och flera olika kanaler att joxa med för att få rätt ljud. Och den har eget minne och kan drivas på batterier (eller via usb) så du kan spela in var du vill.

Finns gott om recensioner på youtube och annorstädes.
Citera
2016-08-10, 02:37
  #3
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flambingo
Hej, har suttit och tränat på Andy McKees - Drifting nu i flera månader känns det som haha.
Men nu är det så att jag har en vanlig Yamaha FG720S gitarr. Och det är ju näst intill omöjligt att få ut ljudet när man pickar och swipar med fingret. Hade tänkt köpa mig en mick, men vet inte riktigt vilken man ska ha och vad man ska tänka på.
Sen är det lite sådana låtar jag vill spela, så ågon mick som passar den stilen hade vart super

Någon som har tips på någon bra mick?
Och är det något mer jag behöver köpa?
Tänkte köra igenom den gamla förstärkare jag har

Mvh / Bling

Jag använder mig just nu utav en Audio Technica AT2020, rekommenderar den varmt.
Fångar ljud helt okej vid bra placering och relativt enkel att använda, bara ett USB-uttag som krävs.
Citera
2016-08-19, 13:48
  #4
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flambingo
Hej, har suttit och tränat på Andy McKees - Drifting nu i flera månader känns det som haha.
Men nu är det så att jag har en vanlig Yamaha FG720S gitarr. Och det är ju näst intill omöjligt att få ut ljudet när man pickar och swipar med fingret. Hade tänkt köpa mig en mick, men vet inte riktigt vilken man ska ha och vad man ska tänka på.
Sen är det lite sådana låtar jag vill spela, så ågon mick som passar den stilen hade vart super

Någon som har tips på någon bra mick?
Och är det något mer jag behöver köpa?
Tänkte köra igenom den gamla förstärkare jag har

Mvh / Bling
Du vill alltså bara använda mikrofonen för att förstärka ljudet, inte spela in?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback