Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-13, 17:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Orka bryr sig om sånt med våra eugentik programn kan lösa sånt på nolltid. I en spermie finns det 500 000 000 avkommor som kan befukta 500 000 000 honor även begåvade kvinnor kan dela ut ägg.

Tänker du på kloning, eller hur menar du att en spermie skulle kunna ge 500 miljoner avkommor?
Citera
2016-11-13, 19:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Tänker du på kloning, eller hur menar du att en spermie skulle kunna ge 500 miljoner avkommor?

Jag skrev fel . det jag menade var att en utlösning är 500 000 000 olika spermier.
Citera
2016-11-14, 13:34
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Frågeställningen i tråden föranleder mig att konstatera att du min vän har inte en aning om vad evolutionen går ut på eller vad som sker i samhället just nu. Låt mig då informera, just nu tar evolutionen det största steget i historien, nämligen en ökad medvetenhet till att känna kärlek för sina medmänniskor. Vi befinner oss just nu i en övergångsperiod där det råder ett lågintensivt krig mellan dom som har en kärleksfull personlighet och dom som håller fast vid psykopatiska personlighetsdrag. Donald Trump och det amerikanska valet utgör ett perfekt exempel på detta. Ingen kan ju hävda att Trump har en kärleksfull personlighet.

Du kanske undrar vad syftet har varit med att den psykopatiska personligheten varit dominant? Jo, denna personlighet har som mening med livet att angripa svagheter i den mänskliga naturen (psykiatriker kontra schizofren) och svagheter i samhället (se mitt exempel med Trump ovan). Det är alltid denna individen i historien som gjort så att civilisationer gått under.

Nu tycks det dock som om vi kommit till en punkt där vi inte längre är i behov av denna individen eftersom våra samhällen tycks vara starka nog att hantera dom här individerna (i Sverige har vi exemplet med Sverige Demokraterna). Jag är helt säker på att vi inte kommer att utrota dessa individer utan dom kommer få leva ifred som ett exempel för oss andra hur ondska ser ut.
snackar du om kultur eller genetik nu? Vi är inne på genetikdelen men det låter som att det är kulturell utveckling du snackar om
Citera
2016-11-15, 06:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscillation
snackar du om kultur eller genetik nu? Vi är inne på genetikdelen men det låter som att det är kulturell utveckling du snackar om
Är kärlek en kulturell företeelse eller en evolutionsbiologisk? Har du svaret på den frågan?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback