Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-01, 22:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad fint. Måndagsrörelsen kände jag alls inte till.

Alltså jag förstår inte varför han inte skulle vara ett partiledarämne. Han har ju många förtjänster. Visst, han kanske framstår som lite för intellektuell för gemene sosse, men de blir ju allt färre nuförtiden. Hökmark kanske är för sönderpolitiserad. Vad Moderaterna egentligen behöver, är en radikalare kraft. Någon som ska kliva fram och ta moderaterna tillbaks till gamla rötter - att krympa staten, minska regelverken, öka självbestämmande och så vidare.

Varför inte föra in en ny dimension - vem ska ta över efter katastrofen AKB? Jag tippar på att det blir Hökmark som får ta över rodret. Vet inte om de har så många andra kompetenta kandidater.
Tyvärr, Hökmark är märkt av Reinfeldt tiden, han var tyst, försvarade sin chef och angrepp SD och försvarade EU och dess invandringspolitik- Varför ersätta en nolla med en annan ryggradslös nolla? Om någon skulle återupprättas så är det förre försvarsministern Mikael Odenberg (som den enda mannen med kulor inom M), eller till och med Bo Lundgren.
Citera
2016-12-01, 22:32
  #14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Tyvärr, Hökmark är märkt av Reinfeldt tiden, han var tyst, försvarade sin chef och angrepp SD och försvarade EU och dess invandringspolitik- Varför ersätta en nolla med en annan ryggradslös nolla? Om någon skulle återupprättas så är det förre försvarsministern Mikael Odenberg (som den enda mannen med kulor inom M), eller till och med Bo Lundgren.
Nej, de tror jag inte alls på. Hökmark är intelligent och pålitlig. Han har minst sagt en imponerande erfarenhet och kompetens. Tycker han börjar dyka upp mer och mer i media på sista tiden.

Lundgren kan ju knappast komma igen. Odenberg är mer fokuserad på sitt älskade försvar, vilket är bra - han kanske kan gå tillbaks som försvarsminister.
Citera
2016-12-01, 22:37
  #15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Globalist.


Ja, det är min uppfattning också. Han har definitivt en annan agenda än Sveriges och svenskarnas bästa framför sig.

Jag såg en intervju för några år sedan med honom och någon SD kvinna har jag för mig. Han var otrevlig och körde osmaklig härskarteknik.

Det finns vettiga moderater, inget snack om det men jag tror inte han är en av dem jag skulle vilja se vid rodret om SD och M ska samarbeta.
Citera
2016-12-01, 23:37
  #16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, de tror jag inte alls på. Hökmark är intelligent och pålitlig. Han har minst sagt en imponerande erfarenhet och kompetens. Tycker han börjar dyka upp mer och mer i media på sista tiden.

Lundgren kan ju knappast komma igen. Odenberg är mer fokuserad på sitt älskade försvar, vilket är bra - han kanske kan gå tillbaks som försvarsminister.
Äsch, Hökmark tillhör Bunkergänget och deras tid är definitivt förbi.
Däremot står han för klassiska Moderatvärderingar till skillnad från AKB som alltid har ett fuktat finger i opinionsvindarna. Han har tyvärr åldern och talfelet mot sig. Jag har alltid varit en fan av denne man.
Min förhoppning är att AKB är en fotnot i partiets historia och vi ännu inte sett namnet på näste ideolog i partiet. Kanske återfinns vederbörande fortfarande i MUF.
Citera
2017-08-22, 22:47
  #17
Moderator
Dr Kings avatar
Gunnar Krökmark är ju en känd alkoholist. Vill alltid ha champagne till frukost i Bryssel och är känd som Mr Champagne bland övriga länders delegater där. Moderaterna är nog nöjda som har lyckats gömma undan honom på denna reträttpost och Gunnar Krökmark själv är nog nöjd med att sitta i Bryssel och lyfta en miljonlön för att göra ytterst lite och tillbringa kvällarna på Bryssels barer.
Citera
2017-08-24, 15:17
  #18
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Varför ersätta en nolla med en annan ryggradslös nolla?

För att vi socialdemokrater ska segra, såklart. Gunnar Hökmark är väldigt lätt att trycka ner i skoskaften, och det är sådan svaghet vi vill se i moderattoppen. Ju svagare ledare, desto färre röster får dom. Heja tönten och sänket Gunnar Hökmark.
Citera
2017-08-24, 15:59
  #19
Medlem
farbror Svens avatar
Ett stort plus med Hökmark är att ingen förstår vad han säger. Någon mumligare politiker finns inte. Jag träffade en utländsk tolk i Bryssel en gång som var så lättad när Hökmark slutade med att hålla anföranden på svenska.
Citera
2018-10-20, 10:57
  #20
Medlem
Hökmark ställer inte upp i kommande EU-val låter han meddela idag i Svd.
Sanningen är nog den, att moderaterna meddelat Hökmark att han inte nomineras av partiet.
Hökmark har inte gjort mycket gott för Sverige därnere, och väl inte här hemma heller.
Han har konsoliderat EU:s makt över enskilda medlemsländer och det har varit hans viktigaste roll.
Det är lyxlivet därnere samt de översvallande löner och förmåner i Bryssel som är det viktigast för dessa egoister.
Hökmark försvarade också som liberalerna "nödvändigheten" att Sveriges medlemsavgift växer i o m UK:s utträde.
Kristersson har börjar inse att EU mer är en kvarnsten runt Sveriges hals istället för en livboj som det slagits i folket.
Citera
2018-10-20, 11:22
  #21
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Hökmark ställer inte upp i kommande EU-val låter han meddela idag i Svd.
Sanningen är nog den, att moderaterna meddelat Hökmark att han inte nomineras av partiet.
Hökmark har inte gjort mycket gott för Sverige därnere, och väl inte här hemma heller.
Han har konsoliderat EU:s makt över enskilda medlemsländer och det har varit hans viktigaste roll.
Det är lyxlivet därnere samt de översvallande löner och förmåner i Bryssel som är det viktigast för dessa egoister.
Hökmark försvarade också som liberalerna "nödvändigheten" att Sveriges medlemsavgift växer i o m UK:s utträde.
Kristersson har börjar inse att EU mer är en kvarnsten runt Sveriges hals istället för en livboj som det slagits i folket.
Det där har du fått helt om bakfoten. Kristersson är en mycket varm anhängare av EU.

M-ledaren vill se ett större EU

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback