Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-08, 22:55
  #1
Medlem
Japhys avatar
AKB är obehaglig. Sveriges egen Hillary Clinton. Hon är en klassisk nymoderat som står för öppna gränser, höga skatter, slaktad välfärd, piskad medel- och arbetarklass. Omvändningen under galgen, vad gäller migrationspolitiken, saknar helt värde. Väljarna har tappat förtroendet. Dessutom är hon en av Reinfeldts skyddslingar och den enda politiker som är mindre uppskattad än han, skulle vara Löfvén.

In borde träda en ny kraft. Någon med pondus, erfarenhet och som utstrålar trygghet. En person som befolkningen kan ty sig till, nu när hårda vindar blåser. Idag har vi inte så mycket att välja på. Löfvén har visat sig vara en okarismatisk marionett i händerna på EU, NATO och FN. Även om jag uppskattar hans åtstramningar vad gäller gränsövervakning, ser jag att väljarna står och stampar i väntan på något nytt.

Vissa väljer Åkesson, andra avvaktar. In bör en ny kraft träda - Gunnar Hökmark.
http://hokmark.eu/

Intellektuell, hederlig framtoning, sympatiskt utseende - vad kan gå fel?

Bör AKB bytas ut? I så fall, är Gunnar Hökmark ett bra alternativ? Skulle han kunna vara en kraft för att dra moderaterna tillbaks till en någorlunda konservativ syn på kultur, bildning och svenska värderingar, eller är han bara en ytterligare marionett för globalisterna (ja, det är klart han är)?

Kan han locka väljare tillbaks till valurnorna?
Citera
2016-08-08, 22:59
  #2
Medlem
Fris avatar
Hökmark är Low Energy.
Han kommer aldrig att ta över någonting. Han har livstidspensionerats som meningslös maktlös EU-parlamentariker med skattebefriad miljonårslön. Han ville aldrig mer än så av sin karriär. EU-promoveringen är slutmutan för de som centralpartiet vill bli av med. Det är därför populära politiker som Hökmark, Alf Svensson och hon kärringjäveln från Gotland sitter där. Så att de ska totalt ignoreras. Och de accepterar det villkoret, för att de mutas med så många miljoner cash.
__________________
Senast redigerad av Fri 2016-08-08 kl. 23:01.
Citera
2016-08-08, 23:03
  #3
Avstängd
Cougarss avatar
Hökmark är ett skämt och en parodi på översluga skitnackare inom M. Med h*n i rodret blir det verkligen en skrattmatch för SD 2018. Inte mig emot.
Citera
2016-08-08, 23:11
  #4
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hökmark är Low Energy.
Han kommer aldrig att ta över någonting. Han har livstidspensionerats som meningslös maktlös EU-parlamentariker med skattebefriad miljonårslön. Han ville aldrig mer än så av sin karriär. EU-promoveringen är slutmutan för de som centralpartiet vill bli av med. Det är därför populära politiker som Hökmark, Alf Svensson och hon kärringjäveln från Gotland sitter där. Så att de ska totalt ignoreras. Och de accepterar det villkoret, för att de mutas med så många miljoner cash.
Men Hökmark är ju mycket yngre än Svensson och kärringjäveln. Kanske han vill söka sig vidare. Å andra sidan lär ju AKB locka en del kvinnor. Kanske det är bättre än en Hökmark med lite sundare Svenssonutstrålning. Men som jag ser det, är hon inte trovärdig som statsminister på något sätt alls.

Någon borde alltså ta över rodret. Den som jag ser skulle kunna axla manteln, är Hökmark. Ser du några bättre alternativ?
Citera
2016-08-08, 23:22
  #5
Medlem
lemonzhellos avatar
Skulle han kunna locka tillbaka väljare? Ja, absolut, utan tvekan, som få andra moderater.
Skulle han kunna ta över rodret? Inte en chans, för gammal, för saklig, för kompetent, och dessutom man. Kan det bli värre?

O tempora, o mores.
Citera
2016-08-08, 23:31
  #6
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Skulle han kunna locka tillbaka väljare? Ja, absolut, utan tvekan, som få andra moderater.
Skulle han kunna ta över rodret? Inte en chans, för gammal, för saklig, för kompetent, och dessutom man. Kan det bli värre?

O tempora, o mores.
Så kontentan av det hela är att kompetens är ett hinder idag? Jag förstår denna invändning, cyniker som jag är. Politik idag handlar om att finna den minsta gemensamma nämnaren och den är inte duglighet.

Jag delar din sorg.
Citera
2016-08-09, 00:08
  #7
Medlem
OliverCromwells avatar
Han är i alla fall mer trovärdig än AKB, som gjort bort sig alldeles för mycket.
Citera
2016-08-09, 02:23
  #8
Medlem
Globalist.
Citera
2016-08-09, 07:23
  #9
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men Hökmark är ju mycket yngre än Svensson och kärringjäveln. Kanske han vill söka sig vidare. Å andra sidan lär ju AKB locka en del kvinnor. Kanske det är bättre än en Hökmark med lite sundare Svenssonutstrålning. Men som jag ser det, är hon inte trovärdig som statsminister på något sätt alls.

Någon borde alltså ta över rodret. Den som jag ser skulle kunna axla manteln, är Hökmark. Ser du några bättre alternativ?
Borde? Kommer inte att hända. Jag bara berättar det för dig. Ingen kommer att ta över svenska staten, den avskaffar sig själv, gör sig själv allt mer irrelevant. Har inget försvar. Har inget rättsväsende. Ingen är intresserad av att "ta över" det sjunkande skeppet. Frågan är vad svenska staten ersätts med. Hökmark bettade på EU, men det kollapsar ju nu efter att inte ha kunnat reagera alls mot eurokrisen, Ukrajna-krisen, migrationskrisen, Turkiet-krisen och vad härnäst. Att försöka göra politisk karriär efter att ha pensionerats i ett parlament som går till historien som världens mest misslyckade, är ingen merit. Hökmark kommer att ta sina mångmiljonbelopp som han profiterat parasitiskt på att låtsas vara politiker, och flytta till Australien där han är säker från den islamistiska invasion av Västeuropa som han avsiktligen har orsakat.
Citera
2016-11-23, 10:51
  #10
Medlem
Nej, det borde han verkligen inte och det kommer inte heller att ske. Men som
avdankad moderat om han nu lämnar EUparlamentet 2019 kan han säkert få
sitta i TVsoffor och debattera fritt. Hög igenkänningsfaktor för de som följt
honom sedan länge och tryggt med någon som aldrig pratat om det nya
arbetarpartiet.
Citera
2016-11-23, 11:19
  #11
Medlem
fostroms avatar
Hökmark var på barrikaderna som ledare för Måndagsrörelsen för nästan 30 år sedan(!) Har även hunnit med att vara chef för Timbro och partisekreterare för (M). Tillhör de s.k. gammelmoderaterna, som blev förpassade till periferin när Reinfeldt tog över rodret. Att den gamle skåningen skulle fungera som röstmagnet håller jag inte för sannolikt. Gubben verkar förvisso ha huvudet på skaft och vara pragmatiskt, men något partiledarämne är han inte.
Citera
2016-12-01, 22:10
  #12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Hökmark var på barrikaderna som ledare för Måndagsrörelsen för nästan 30 år sedan(!) Har även hunnit med att vara chef för Timbro och partisekreterare för (M). Tillhör de s.k. gammelmoderaterna, som blev förpassade till periferin när Reinfeldt tog över rodret. Att den gamle skåningen skulle fungera som röstmagnet håller jag inte för sannolikt. Gubben verkar förvisso ha huvudet på skaft och vara pragmatiskt, men något partiledarämne är han inte.
Vad fint. Måndagsrörelsen kände jag alls inte till.

Alltså jag förstår inte varför han inte skulle vara ett partiledarämne. Han har ju många förtjänster. Visst, han kanske framstår som lite för intellektuell för gemene sosse, men de blir ju allt färre nuförtiden. Hökmark kanske är för sönderpolitiserad. Vad Moderaterna egentligen behöver, är en radikalare kraft. Någon som ska kliva fram och ta moderaterna tillbaks till gamla rötter - att krympa staten, minska regelverken, öka självbestämmande och så vidare.

Varför inte föra in en ny dimension - vem ska ta över efter katastrofen AKB? Jag tippar på att det blir Hökmark som får ta över rodret. Vet inte om de har så många andra kompetenta kandidater.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback