Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-15, 09:59
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Var det "Paygoo Gift" eller "Paygoo Reload" som du köpte?

Paygoo reload är ett bedrägeri från deras sida. Köpt kort 2 gånger med 1000kr vardera utan att kunna aktivera dem och kundservicen som bara går att nå via mail är inte till hjälp för 5 öre.
Citera
2017-12-15, 14:17
  #14
Medlem
Någon borde ta fram sådana kort, laddade med bitcoin som man köper i en automat.

Det är inte det att jag vill köpa nåt fuffens, bara att jag får noja av att allt jag köper registreras av ett privat företag.
Citera
2017-12-15, 22:40
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Någon borde ta fram sådana kort, laddade med bitcoin som man köper i en automat.

Det är inte det att jag vill köpa nåt fuffens, bara att jag får noja av att allt jag köper registreras av ett privat företag.

Såvitt jag vet så finns det redan, men de fungerar tydligen lite soso
Citera
2017-12-16, 15:26
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Såvitt jag vet så finns det redan, men de fungerar tydligen lite soso

Med Bitcoin? Jag vet inte använder inte bc själv men funderar på att börja. Det är väl inte så spritt än. Däremot hade jag gillat nåt som fungerar lite som ett jojo-kort. Dvs, inga transaktioner registreras.
Citera
2017-12-16, 18:09
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Med Bitcoin? Jag vet inte använder inte bc själv men funderar på att börja. Det är väl inte så spritt än. Däremot hade jag gillat nåt som fungerar lite som ett jojo-kort. Dvs, inga transaktioner registreras.

Nej, det är inte det, och som sagt har jag hört att folk haft en del trubbel med kort av den här typen. Dvs att transaktionerna inte går igenom osv..

Här finns väl ett exempel. Jag använder det inte själv så jag kan inte säga om det är en scam eller inte

https://bitpay.com/card/
Citera
2017-12-16, 23:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Nej, det är inte det, och som sagt har jag hört att folk haft en del trubbel med kort av den här typen. Dvs att transaktionerna inte går igenom osv..

Här finns väl ett exempel. Jag använder det inte själv så jag kan inte säga om det är en scam eller inte

https://bitpay.com/card/

Hittade dettta om just det kort jag letade fram

http://bittrust.org/bitpay

Med andra ord VARNING! ANVÄND INTE!
Citera
2018-04-17, 12:06
  #19
Medlem
Zoorgs avatar
Ang Paygoo, så köpte jag ett och fyllde på det med cash.
Sedan köpte jag ett Comviq kontantort också cash.

Att skapa ett konto på deras "MinSida" gick också bra.
Men en alias alltså.
Man var tvungen att ange att riktig adress (inte min)

Men när jag sedan kom till aktiveringen, så funkar det inte.
Det kommer aldrig nåt sms.
Försökte minst 10 ggr

Funderade på det, och skulle dagen efter logga in på min sida igen.
Då var kontot borttaget.

Så om man nu vill vara anonym, vad ska man ange för uppgifter ?
Och fungerar det med ett kontaktkort ?
Citera
2018-04-30, 23:59
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoorg
Ang Paygoo, så köpte jag ett och fyllde på det med cash.
Sedan köpte jag ett Comviq kontantort också cash.

Att skapa ett konto på deras "MinSida" gick också bra.
Men en alias alltså.
Man var tvungen att ange att riktig adress (inte min)

Men när jag sedan kom till aktiveringen, så funkar det inte.
Det kommer aldrig nåt sms.
Försökte minst 10 ggr

Funderade på det, och skulle dagen efter logga in på min sida igen.
Då var kontot borttaget.

Så om man nu vill vara anonym, vad ska man ange för uppgifter ?
Och fungerar det med ett kontaktkort ?

Ett antal Jojokort, men då får du betala med hela kortet i handen. Vet inte hur mycket man kan förladda iofs.

Skojar bara, nej det finns inte för att marknaden vill se allt vi köper och när. Så att dom kan skicka irrelevant reklam. Jag använder sedlar.
Citera
2018-06-16, 20:44
  #21
Medlem
när man köper paygoo reload i pressbyrån. får man kortet direkt eller skickas det hem? vissa sidor pratar ju om att ansöka.
Citera
2020-07-13, 21:04
  #22
Medlem
köpte paygoo på pressbyrån i hop om att kunna använda det istället för cash och ändå anonymt.
Det står på deras hemsida att man kan aktivera via sms och inte behöva registrera sig men på paketet man får kortet i står det att man måste regisrera.

Hela poängen är ju att kunna använda anonymt. Någon som vet om det går eller har dom tagit bort den funktionen?
Citera
2020-07-13, 21:52
  #23
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf-1337
köpte paygoo på pressbyrån i hop om att kunna använda det istället för cash och ändå anonymt.
Det står på deras hemsida att man kan aktivera via sms och inte behöva registrera sig men på paketet man får kortet i står det att man måste regisrera.

Hela poängen är ju att kunna använda anonymt. Någon som vet om det går eller har dom tagit bort den funktionen?

Det fanns två "nivåer", dels registrering utan bankid, dels registrering med bankid. Skillnaden var att utan registrering via bankid gick det bara att ladda 2000 kr på kortet. Utan någon registrering tror jag inte att det gick att använda det utomlands. Från nu i sommar krävs att man registrerar med bankid, annars funkar det inte alls. Det står någonstans på hemsidan men inte så tydligt.
Citera
2020-07-13, 22:13
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det fanns två "nivåer", dels registrering utan bankid, dels registrering med bankid. Skillnaden var att utan registrering via bankid gick det bara att ladda 2000 kr på kortet. Utan någon registrering tror jag inte att det gick att använda det utomlands. Från nu i sommar krävs att man registrerar med bankid, annars funkar det inte alls. Det står någonstans på hemsidan men inte så tydligt.

Okej. Stod på hemsidan faktiskt att man kunde aktivera genom att smsa kund-id till ett nr för att aktivera det.
Men tack för snabbt svar.

Har försökt aktivera det typ 10 ggr med bankid men kommer bara tillbaka till sidan där det står "Verify with BankID"

Vilket skämt. 100kr för kortet och sen ska dom ha 100kr till som årsavgift och bara kunna sätta in 1500.
Ska lämna tillbaka och ha pengarna tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback