Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-08, 14:48
  #133
Medlem
SnipeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Jo, allt är svårt i början. Men ni som är erfarna, skulle ni säga att man bör använda ratt, eller går det lika bra med den medföljande handkontrollen?

Själv finner jag det svårt att göra små rörelser med handkontrollen. Men det kanske också är en fråga om träning?

En ratt kostar ca 2000 kr. Skulle ni som känner Forza Horizon 3 utan och innan vilja säga att man bör köpa en ratt för att fullt ut kunna njuta av spelet?

Kör jag med handkontroll så kan jag drifta o så, så ja det är lättare med kontroll tycker jag, men tycker det är sjukt härligt att köra med ratt, så har du råd och intresset så köp en bra ratt, jag sitter på en g27, helt awesome. Jag personligen njuter mer med ratt
Citera
2017-01-08, 14:49
  #134
Medlem
SnipeZs avatar
Nån mer som upplever massa crashningar? Räcker att jag ska byta bil så dör spelet :/
Citera
2017-01-08, 14:51
  #135
Medlem
SnipeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarzN
Vet ej om detta är rätt ställe att posta detta på men finns här någon som säljer en Nissan Silvia K'S 1994 (S14)?

Vet ej om man kan köpa en bil av någon som har det på PC om man har Xbox men jag lirar iaf på Xbox.

Jag köpte min för drygt 300k på ah Forza horizon 3 är crossplay så ja, ah är samma som xbox som pc är jag nästan 99% säker på.
Citera
2017-03-06, 22:18
  #136
Medlem
sebastian_s avatar
Jag förstår inte riktigt spelet måste jag säga. Första timmen var skitkul när man racade i olika bilar osv. Nu kör jag runt i den stora öppna världen och förstår inte riktigt vad jag ska göra. Jag kommer inte åt onlinefunktionen, jag hittar inga race och det verkar inte som att man kan spela splitscrren med en kompis?
Citera
2017-03-19, 18:57
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag förstår inte riktigt spelet måste jag säga. Första timmen var skitkul när man racade i olika bilar osv. Nu kör jag runt i den stora öppna världen och förstår inte riktigt vad jag ska göra. Jag kommer inte åt onlinefunktionen, jag hittar inga race och det verkar inte som att man kan spela splitscrren med en kompis?

Du ska expanda din festival genom att få "fans". Det gör du genom att göra diverse aktiviteter runt om i spelvärlden, tex olika race eller PR-stunts. När du väl expandar din festival så får du mer att göra.
Mvh
Citera
2017-04-10, 13:23
  #138
Medlem
H4C35G36s avatar
Var kan man hitta detta till PC? Finns varken på Steam eller Prisjakt?!
Citera
2017-04-10, 13:34
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36
Var kan man hitta detta till PC? Finns varken på Steam eller Prisjakt?!

Microsoft Store. Fungerar endast med Windows 10 och DirectX 12. Sen finns det väl några som säljer nycklar som t.ex. CDON tror jag. Spelet finns som sagt inte i Steam utan fungerar som en Windows 10 App.
Citera
2017-04-12, 19:51
  #140
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Microsoft Store. Fungerar endast med Windows 10 och DirectX 12. Sen finns det väl några som säljer nycklar som t.ex. CDON tror jag. Spelet finns som sagt inte i Steam utan fungerar som en Windows 10 App.

Ahhhhh, tack. Fan va weird.
Citera
2017-10-07, 10:24
  #141
Medlem
elephantstones avatar
Seriös fråga om drifting, går det att göra genom automat eller måste jag köra manual/w clutch? Jag kan ingenting om bilar - har inte ens körkort - och börjar känna mig väldigt begränsad i spelet när flera uppdrag krävder att man ska drifta.
Citera
2017-10-07, 14:54
  #142
Medlem
Koppling är inte ett krav men lär man sig använda den så är det bra, men använd iaf manuell låda, man vill kunna låsa växlarna.

Har själv inte ens försökt med automat så nån annan får svara på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback