Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-07, 22:38
  #1
Medlem
Fittheligeandes avatar
Eller kostar det mer än det smakar?
Citera
2016-08-07, 22:44
  #2
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Nej det är inte värt pengarna, Kalles kaviar är godare.
Citera
2016-08-07, 22:48
  #3
Medlem
kiddolols avatar
Nej verkligen inte!
Citera
2016-08-07, 22:53
  #4
Medlem
valter-eggons avatar
Vi pratar om smak. Det finns inget rätt svar. Kalles kaviar är en rökt rom som inte är i närheten av vad TS frågar om.

Frågeställningen är nog kopplad till Abbas stenbitsrom eller motsvarande som är svart.

Jag har dock själv ingen aning men att säga att Kalles är i jämförelse är ju helt hjärndött!
Citera
2016-08-07, 23:00
  #5
Medlem
Det är intressant att testa, men det är sannerligen inte värt pengarna enligt min mening. Den ryska kaviaren har en mild avstämd smak men det är inget "i hästväg" enligt min mening. Kan man testa en mindre mängd på någon bättre restaurang så kan det vara kul, av ren nyfikenhet. Men att köpa en burk full, nej, inte värt det enligt mig. Utan att alls identifiera mig med epitetet snåljåp.
Citera
2016-08-07, 23:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Nej det är inte värt pengarna, Kalles kaviar är godare.
Så sant, rysk kaviar smakar metall och är skitäckligt.
Citera
2016-08-07, 23:12
  #7
Medlem
Den är väl som allt annat värt det folk är beredda att betala för den.
Att jag aldrig skulle betala det priset är oväsentligt i sammanhanget.
Utbud och efterfrågan.
Citera
2016-08-07, 23:16
  #8
Medlem
Under tiden då det var brist på Rysk kaviar började dom som tidigare köpte Rysk kaviar köpa löjrom.
Om jag kommer ihåg detta rätt så "stannade" en hel del av dessa tidigare Rysk kaviar-ätare kvar som löjromsätare, framför allt då Kalixlöjrom.

Som svar på frågan, löjrom från Kalix är dyrt men godare och mycket mer prisvärt än Rysk kaviar, Rysk kaviar är en kul grej när man är berusad och ung
Citera
2016-08-08, 00:16
  #9
Medlem
Hidden333s avatar
Knappast. Hade ett ex som var ganska förmögen, blev erbjuden rysk kaviar ett par gånger på större träffar men testade bara det en gång. Blev dock en del champagne.

Hade inte ätit det om jag fick det gratis.
Citera
2016-08-08, 00:44
  #10
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hidden333
Knappast. Hade ett ex som var ganska förmögen, blev erbjuden rysk kaviar ett par gånger på större träffar men testade bara det en gång. Blev dock en del champagne.

Hade inte ätit det om jag fick det gratis.
Jo, det hade du. Men jag förstår vad du vill få sagt.
Citera
2016-08-08, 01:17
  #11
Medlem
Hidden333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Jo, det hade du. Men jag förstår vad du vill få sagt.

Nej, jag hade inte ätit det gratis. Däremot hade jag tagit emot ett par burkar och sålt vidare.
Citera
2016-08-08, 01:54
  #12
Medlem
MeanMEs avatar
Jag köper det inte i alla fall.
Tycker löjrom är gott nog.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback