Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-19, 17:34
  #13
Medlem
Tlagnojs avatar
Planerat att gå ur beta mot slutet av året. Men oklart om det kommer göra det. Hursom behåller man allting när det går från open beta till full version. Det har kommit från officiellt håll ett par gånger.
Citera
2016-11-22, 02:13
  #14
Medlem
Custom_mades avatar
Riktigt fett är det, någon annan som spelar den öppna betan?
Citera
2016-11-22, 20:23
  #15
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Riktigt fett är det, någon annan som spelar den öppna betan?

Yes, rank 6 och stigande, kör mest Vs Arena och har inte så mycket tid men ibland får man slut på guld och får kriga lite vanlig vs. Målet är rank 5 denna säsong så man får 2 av säsongens kort, tror inte jag är tillräckligt bra än för att ta mig till legend.
Citera
2016-11-23, 16:25
  #16
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Yes, rank 6 och stigande, kör mest Vs Arena och har inte så mycket tid men ibland får man slut på guld och får kriga lite vanlig vs. Målet är rank 5 denna säsong så man får 2 av säsongens kort, tror inte jag är tillräckligt bra än för att ta mig till legend.

Haha fy fan vad dålig jag var på Arena. Kört 4 plays och fått 4 wins totalt!

Har du några tips?

Jag är grym på HS-arena, men detta var lite knepigare!
Citera
2016-11-23, 18:17
  #17
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Haha fy fan vad dålig jag var på Arena. Kört 4 plays och fått 4 wins totalt!

Har du några tips?

Jag är grym på HS-arena, men detta var lite knepigare!

Kurvan är ännu viktigare än i HS sett över alla drops. Du måste ha något större till late game och ju mer jag lirat ju mindre bryr jag mig om dålig kurva första tre rundorna, tycker 4-drops och större är viktigare. Hellre smutsiga värdelösa och för få smådrops. Guards är livsviktigt i mina ögon, många matcher slutar med ställningskrig i shadow lane och att få in en guard för att blockera 6-8 skada från nåt ensamt stort är viktigt.

Removal viktigt såklart.

Superviktigt, ha koll på runorna, går du ut för aggressivt blir du helt överkörd midgame. Dominera brädet eller ha bra åtkomst till card draw.

Drain tycker jag är extra bra också för att göra comeback när man fått några runor knäckta.

Eftersom de flesta kör grön/blå/gul i arena. Tänk igenom vilka removals de har och vilken minion som är bäst. Jag gillar removal baits i arena också. Alltså kort som egentligen är farligast i constructed men som drar till sig removals så de slösar det på den istället för nåt annat du vill behålla. Typisk removal bait i arena är hexmage i shadow lane, pilfersaker, regen, drain.

Jag snittar nog runt 3-3.5 beroende på dagsformen. Testar mycket klasser jag ej lirar vanlig vs (grön/gul/blå på vanlig vs). Har några 7-wins.
Citera
2016-11-23, 23:40
  #18
Medlem
Tlagnojs avatar
Kan ge exempel på en draft jag gjorde nu där jag såg till att välja lite extra hög kurva. Tycker generellt det är en jäkligt bra draft, delvis pga 2 x divine fervor + mondus stone kan vinna en match åt dig på egen hand.

http://i.imgur.com/mS2zkqj.png

Fråga om du undrar över något val. Stronghold Eradicator är väl ett sånt kort som ser uselt ut (5-cost 6/6 ge alla motståndarens kort i samma lane guard). Det är inte bra för att du kan få ett bra kort i en tom lane utan snarare för du kan locka ut irriterande kort bakom en guard eller irriterande kort i shadow lane för att slå ihjäl dem.

Går generellt på bästa kortet 15 kort in, möjligtvis att man tänker på kurvan om det är likvärdiga val, för att sedan tänka lite mer på kurvan men ändå välja självklara kort som t.ex. piercing javelin eller mantikora över annat. När jag kommit något kort under 10 är det nästan bara kurva om den ser förjävlig ut. Generellt value-cards bättre än annat, men det vet du ju från HS-arenan. Tree minder och Hist Speaker valde jag bara pga. kurvan, ramp är kasst i arenan. Iofs är de kanske lite starkare i detta deck för jag möjligtvis kan få ut divine fervor enklare.

Gärna minions med 3/5 liv för att undvika firebolt och lightning bolt. Tycker mer än 50% av motståndarna i arena kör blått.
Citera
2016-11-26, 11:05
  #19
Medlem
Tlagnojs avatar
http://legendsmeta.com/2016/11/26/ar...rolls-legends/

Någon har orkat sortera in korten i lite tiers för arena.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback