Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-07, 15:47
  #1
Medlem
Rasiermessers avatar
https://legends.bethesda.net/?locale=en

Bethesdas nya kortspel som släpps i under hösten är nu i öppen beta för de som vill prova på.

För oss som gillar en annan form av design och annat tänk än det som finns i Hearthstone - rekommenderas!

Huruvida det kan bli en utmanare till Hearthstone ska bli intressant att se, men det vore kul om det blev stort nog att kunna fightas då det har lite fler spännande aspekter än HS.
Citera
2016-08-07, 18:09
  #2
Medlem
Poddes avatar
Kommer det till android?
Citera
2016-08-07, 18:34
  #3
Medlem
rabbyzs avatar
Intressant, lär ju inte kunna konkurera mot Hearthstone tror jag iaf
Citera
2016-08-07, 19:38
  #4
Medlem
Kan bli intressant att testa åtminstone
Citera
2016-08-07, 21:37
  #5
Medlem
salxars avatar
Orkar inte ens klicka på länken efter att ha utsatts för Elder Scrolls: Online. Någon som har lust att säga mig vilka kort man kommer få köra med? Är det "Troll" och liknande eller är det namngivna gubbar?
Citera
2016-08-10, 03:05
  #6
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
https://legends.bethesda.net/?locale=en

Bethesdas nya kortspel som släpps i under hösten är nu i öppen beta för de som vill prova på.

För oss som gillar en annan form av design och annat tänk än det som finns i Hearthstone - rekommenderas!

Huruvida det kan bli en utmanare till Hearthstone ska bli intressant att se, men det vore kul om det blev stort nog att kunna fightas då det har lite fler spännande aspekter än HS.

Tycker det är mycket roligare än hearthstone.

Lite skumt dock att Dire Wolf Digital kommer ut med ett kortspel som heter Eternal samtidigt som dom gjort TES: Ledgends till Bethesda. Känns som att dom konkurrerar mer med sig själva än blizzard. Eftersom att båda spelen lånar med från magic än Hearthstone.
Citera
2016-09-05, 16:31
  #7
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Kommer det till android?


Ska släppas till android och ios så småningom.

Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Tycker det är mycket roligare än hearthstone.

Lite skumt dock att Dire Wolf Digital kommer ut med ett kortspel som heter Eternal samtidigt som dom gjort TES: Ledgends till Bethesda. Känns som att dom konkurrerar mer med sig själva än blizzard. Eftersom att båda spelen lånar med från magic än Hearthstone.

Bara hunnit spela ett par av tutorialmatcherna än, men känns spontant inte lika "smooth" och välpolerat som hearthstone.
Blizzard har vinner även mycket på den humor de har haft genom alla warcraftspel.
Med det sagt så börjar hearthstone, trots nya mekaniker och nya kort, känns allt mer simpelt för varje expansion så bestämde mig för att kolla in detta. Hoppas att det är lite mer välbalanserat och kanske lite mer avancerat
Citera
2016-09-06, 10:24
  #8
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ska släppas till android och ios så småningom.



Bara hunnit spela ett par av tutorialmatcherna än, men känns spontant inte lika "smooth" och välpolerat som hearthstone.
Blizzard har vinner även mycket på den humor de har haft genom alla warcraftspel.
Med det sagt så börjar hearthstone, trots nya mekaniker och nya kort, känns allt mer simpelt för varje expansion så bestämde mig för att kolla in detta. Hoppas att det är lite mer välbalanserat och kanske lite mer avancerat

När det kommer till mekaniker är det ganska avancerat. Någonstans mellan MtG och Hearthstone. Ingenting är direkt konstigt om man spelat magic och det borde inte vara svårt att lära sig om man spelat hearthstone.

Dock är det ännu beta och tror dom kommer att ändra en hel del innan det är färdigt. Det känns som att mycket gynnar att spela aggro decks även om det inte direkt finns några bra ännu. Två lanes gynnar alltid aggro så klart. Alla "If you have more health" är självklart bättre i en aggro deck än control. Att du har en starthand med tre kort av femtio kort gynnar att spela mycket billiga kort med draws än att spela control med dyra kort.

Det finns inte så många kort och när det inte finns så många kort så sticker bra kort ut mer. Så det är svårt att säga om det är kort som behöver ändras eller om det bara är kort som är bra på grund av den begränsade mängd kort som finns för tillfället.
Citera
2016-10-30, 13:41
  #9
Medlem
Tlagnojs avatar
Helvete vad vassare än Hearthstone detta är. Har aldrig orkat ge mig in i MTG för det känns för mycket, samtidigt som HS bara blivit sämre och sämre och är lite för simpelt. Legends känns som det perfekta mellantinget.
Citera
2016-11-04, 16:52
  #10
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Orkar inte ens klicka på länken efter att ha utsatts för Elder Scrolls: Online. Någon som har lust att säga mig vilka kort man kommer få köra med? Är det "Troll" och liknande eller är det namngivna gubbar?

Det är väldigt blandat.

http://www.legends-decks.com/cards

Lista på korten. Vissa har ganska enkla namn som "dwarven spider" andra efter karaktärer i spelserien t.ex. Divayth Fyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Bara hunnit spela ett par av tutorialmatcherna än, men känns spontant inte lika "smooth" och välpolerat som hearthstone.
Blizzard har vinner även mycket på den humor de har haft genom alla warcraftspel.
Med det sagt så börjar hearthstone, trots nya mekaniker och nya kort, känns allt mer simpelt för varje expansion så bestämde mig för att kolla in detta. Hoppas att det är lite mer välbalanserat och kanske lite mer avancerat

Spelat lite mer nu och har ju spelat ganska mycket Hearthstone tidigare. Tycker det är snabbare än Hearthstone i UI:n, ibland nästan lite för snabbt för mitt tycke, hinner inte se texten på korten motståndaren spelare.

Det är mycket mer välbalanserat mellan olika typer av decks, alltså aggro/control/ramp/mid range. Också en mycket större variation på vad folk spelar och för ens egna skull taktiskt utrymme att bygga sina egna unika decks. Sen finns det såklart vissa kort som för stunden finns i otroligt många decks, men olikt Blizzard så justerar man kort kontinuerligt.

https://betweenthelanes.net/2016/10/...tober-edition/
https://betweenthelanes.net/2016/10/...ta-snapshot-2/

Här kan du läsa om hur metat utvecklats i oktober sedan lite nya kort kommit. Något skevt då spelet är nytt så är det extra många decks som nyttjar nya kort och väldigt mycket experimenterande.
Citera
2016-11-19, 16:49
  #11
Medlem
Tlagnojs avatar
Två otroliga matcher i versus arena nyligen.

Match #1

Får en dålig start och blir lite nedbankad, men motståndaren overextendar och har allt på en sida och jag sitter och trycker på två snake tooth necklace. Runda 7 chaurus reaper, motståndaren skiter i den och bara går face, runda 8 5 hp kvar falinesti reaver, motståndaren har bara tre kort på hand, inget att möta med, runda 9 en snake tooth necklace på varje och helt plötsligt sitter jag på 17 hp, mer än motståndaren.

Dessa dör ganska snabbt när jag träffar javelin på en runa och till nåt jag inte minns. Jag har inga kort kvar och motståndaren börjar bygga bräde, han har 1 hp och jag 29 hp. Jag drar bara skit efter skit efter skit och med 6-7hp kvar och motståndaren utan guards drar jag äntligen en cliff racer. Game over. Otroligt skön känsla.

Match #2

Motståndaren är aggressiv som fan och får ut en highwayman som jag inte lyckas få ihjäl så trots att han knäcker massor av mina runor så får jag ej card advantage. Spelet drog ut ganska långt på tiden och det känns som jag hela tiden letar efter lösningar för att skydda mig själv, sitter på 4 hp några rundor i rad och allt handlar om att jag får ut shackle, guard i respektive lane för att överleva, motståndaren får sakta men säkert mindre och mindre hp. Mitt vinnande drag blir när jag begår självmord med en dwemer centurion (9 mana 6/9, ger 0 mana 0/3 guard i handen när den tar skada) mot en fighters guild recruit (2 mana 1/2 lethal) bara för att få en 0/3 guard i andra lanen och överleva nästa runda (med lite tur). Min chansning lyckas och jag kan ta hem matchen.
__________________
Senast redigerad av Tlagnoj 2016-11-19 kl. 16:51.
Citera
2016-11-19, 16:56
  #12
Avstängd
AntifaSwedens avatar
När kommer nya spelet ut ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback