Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-18, 20:32
  #13
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har precis sett klart säsong 1 och längtar redan nu till nästa säsong.

Den som gör serien så bra och sevärd är enligt mig D som spelas av Ethan Suplee.

Är den redan förnyad för s2 ? Eller lägger dom upp det som det ska bli en s2 ?
Citera
2016-12-18, 21:03
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Är den redan förnyad för s2 ? Eller lägger dom upp det som det ska bli en s2 ?

Jag var inne och tittade på IMDB och såg att det står season 2 där men ingen datum då första avsnittet av andra säsongen skall sändas och sen hittade jag denna sidan:
Citat:
The series is based on the book by Nunn of the same name and was ordered straight-to-series on January 6, 2016 with a straight two-season-order, containing twenty episodes.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chance_(TV_series)

Så som jag tolkar det så skall det komma en s2, eller så tolkar jag det fel eftersom jag tyckte s1 var bra och vill ha en andra säsong.
Citera
2016-12-18, 21:51
  #15
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag var inne och tittade på IMDB och såg att det står season 2 där men ingen datum då första avsnittet av andra säsongen skall sändas och sen hittade jag denna sidan:


https://en.wikipedia.org/wiki/Chance_(TV_series)

Så som jag tolkar det så skall det komma en s2, eller så tolkar jag det fel eftersom jag tyckte s1 var bra och vill ha en andra säsong.

Verkar stämma

https://www.bustle.com/articles/1999...des-on-the-way

Back when Chance was first announced, Deadline reported that Chance would have two seasons of 10 episodes each, and that the guarantee of that two-season order was reportedly the way Hulu ultimately won ownership of the drama series.

And, since the show went into production knowing there would be 20 episodes ahead, you might even be able to expect Chance Season 2 to arrive earlier than a year from now, since it had the chance to go back into production before waiting for audience reactions.
Citera
2016-12-18, 22:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Verkar stämma

https://www.bustle.com/articles/1999...des-on-the-way

Back when Chance was first announced, Deadline reported that Chance would have two seasons of 10 episodes each, and that the guarantee of that two-season order was reportedly the way Hulu ultimately won ownership of the drama series.

And, since the show went into production knowing there would be 20 episodes ahead, you might even be able to expect Chance Season 2 to arrive earlier than a year from now, since it had the chance to go back into production before waiting for audience reactions.

Hoppas bara att D är med i nästa också, tycker det är han som gör serien.
Citera
2017-01-04, 21:58
  #17
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hoppas bara att D är med i nästa också, tycker det är han som gör serien.

Jag är bara fyra avsnitt in i serien men helt klart han som gör serien, bra att han vävs in sakta men säkert.

Vilken skillnad mot hans karaktär i "My name is Earl"
__________________
Senast redigerad av santacl 2017-01-04 kl. 22:00.
Citera
2017-01-05, 07:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Jag är bara fyra avsnitt in i serien men helt klart han som gör serien, bra att han vävs in sakta men säkert.

Vilken skillnad mot hans karaktär i "My name is Earl"

Har inte sett "My name is Earl" så där kan jag inte uttala mig men angående Chance så kommer du att märka att han kommer att göra serien ännu bättre för hans karaktär i serien blir bara bättre och bättre och han utvecklas ännu mer.
Citera
2017-10-14, 14:29
  #19
Medlem
Säsong 2 har haft premiär.
Någon som har sett första avsnittet?

Hur är säsong 2 än så länge jämfört med första säsongen?
Citera
2017-11-27, 09:20
  #20
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Säsong 2 har haft premiär.
Någon som har sett första avsnittet?

Hur är säsong 2 än så länge jämfört med första säsongen?

Jag har sett hela s.2 förutom sista avsnittet, mycket spännande! Fattar inte hur så mycket ska lösas på ett avsnitt?

Edit/ kommit till 9.an, 10.an kommer nog snart.
Gillar serien, tumme upp från mig. Typ +7/10.

Hoppas på en 3.e s,
Citera
2017-11-30, 18:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag har sett hela s.2 förutom sista avsnittet, mycket spännande! Fattar inte hur så mycket ska lösas på ett avsnitt?

Edit/ kommit till 9.an, 10.an kommer nog snart.
Gillar serien, tumme upp från mig. Typ +7/10.

Hoppas på en 3.e s,

Har du hunnit se sista avsnittet nu?
Om du har det hur summerar du säsong 2?

Själv har jag inte ens börjat se den men det kommer efter julen och hoppas även att det blir en säsong till.
Citera
2017-11-30, 20:26
  #22
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har du hunnit se sista avsnittet nu?
Om du har det hur summerar du säsong 2?

Själv har jag inte ens börjat se den men det kommer efter julen och hoppas även att det blir en säsong till.

Svar nej, har ej börjat kolla på E-10 ännu, kommer bli svårt att ej avslöja 'plotten', så jag avstår att kommentera mera tills du/ni kommer lite ikapp.
För er D-fans, så kan jag glädje er att det blir mera av det!
Tillräckligt??
Citera
2017-12-01, 10:22
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Svar nej, har ej börjat kolla på E-10 ännu, kommer bli svårt att ej avslöja 'plotten', så jag avstår att kommentera mera tills du/ni kommer lite ikapp.
För er D-fans, så kan jag glädje er att det blir mera av det!
Tillräckligt??

Som jag skrivit tidigare i tråden så tycker jag att det är D som gör serien så bra som den är.
Får göra egen bedömning efter jul om den är lika bra som första säsongen.
Citera
2017-12-01, 23:47
  #24
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Som jag skrivit tidigare i tråden så tycker jag att det är D som gör serien så bra som den är.
Får göra egen bedömning efter jul om den är lika bra som första säsongen.

Nästan övertygad att du kommer gilla säsongen, speciellt mot andra hälften!

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback