Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-06, 03:04
  #1
Medlem
Detta med slav och straffanstalter är verkligen inget nytt det har funnits sen tidigt 1500tal.

Det värsta är kanske när man inte själv inser att en såk. vårdare eller behandlare begår ett övergrepp och vet att det inte är okey att göra så mot en annan människa.

Det är en statlig modell och högre tjänstemän och politiker har bestämt att tex. barn som mår dåligt och har en problematisk familj ska straffas för det och dessa sjuka metoder att bryta ner människor och få dom att känna sig små och maktlösa praktiseras över hela landet.

Kollar man denna artikel så ser man att det började tidigt och det har hållt på sen 40 talet:http://www.fria.nu/artikel/2477

Grejen med denna tråden ska vara att vi berättar om övergreppen och missförhållandena som hände.

Det som verkar vanligast är att barnen ska sköta om och göra allt arbete där dom placeras och att maten och ingenting annat ska få kosta för mycket och dom får åka hem minimalt över en hel var 3 vecka var det för mig.

Jag placerades på ett hem dom kallade Nygårda behandlingshem i Skäggetorp i mitten av 90 talet.

Det handlade mycket om att provocera fram stormöten som fungerade som en kollektiv bestraffning där man gemensamt skulle vara med i förtrycket mot en utpekad och dom kunde ständigt provocera fram dessa möten.Men denna metod var utmärkt för att få personen att känna sig riktigt usel i denna förnedring som alla hjälptes åt med har men en hel grupp emot sig så känner man sig med väldigt liten och maktlös och skam och skuldkänslorna blir starkare.

Det näst värsta till detta var väl den känslomässiga misshandel föreståndarinnan var en riktigt aggressiv känslosadist som spelade mycket på hot och rädsla,skuld och skam-känslor och var en redig förtryckare som beordrade andra vuxna begå olika övergrepp på barnen inne i deras lilla slutna rum.

Sedan så menar jag med hjärntvätt intellektuell misshandel som skadar ens tillit till sin förmåga,omdöme och föreställning som gör att man får leva efter andras råd och omdöme,ja detta drabbades jag av och det satt i ganska länge.

Självkänslan och skapandet av en negativ falsk självbild fick jag med mig av denna "behandling"och jag var nedbryten och orden som kom ur min mun var inte mina utan det kändes som föreståndarinnan styrde vilka ord som kom ur min mun kort före jag äntligen fick lämna detta ställe.

Jag vet att det räckte med 1 år för att brytas ner och må riktigt dåligt där.Men det är verkligen inget nytt som kommer ur en genom att förtryckas och brytas ner.

Men ur statskassan ger dom 3000 per dygn för att bryta ner och förstöra barn och tom. kommunen är positivt inställda till en långvarig placering som kostar massor pengar.

Man får inte glömma att det är samma typer som beställt detta som dom som byggt upp all verksamhet kring kriminalvård,SIS-hem och psykiatrisk vård.Så hur barn ska behandlas på dessa straffanstalter kommer från högre ort och detta avslöjas genom att liknande metoder används över hela sverige så jag tönker högre upp mot socialstyrelsen och socialdepartementet,
__________________
Senast redigerad av Phosphoreign 2016-08-06 kl. 03:16.
Citera
2016-08-06, 15:12
  #2
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
...

Jag placerades på ett hem dom kallade Nygårda behandlingshem i Skäggetorp i mitten av 90 talet.

...
Fast just Nygårda Behandlingshem AB,som verkar ha drivits av ena riktigt klåpare, Suss Berg och Henrik Winskog, drog ju på sig massiv, negativ kritik. Det uppmärksammades i media 2004 och hade efter 2006 ingen verksamhet längre. Suss Berg försökte dra igång något liknande året efter tillsammans med sin gamla föreståndarinna Anna Karlsson, men det blev inget vidare med det såvitt jag vet,

http://www.corren.se/nyheter/behandl...k-4601616.aspx
Citera
2016-08-06, 23:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Fast just Nygårda Behandlingshem AB,som verkar ha drivits av ena riktigt klåpare, Suss Berg och Henrik Winskog, drog ju på sig massiv, negativ kritik. Det uppmärksammades i media 2004 och hade efter 2006 ingen verksamhet längre. Suss Berg försökte dra igång något liknande året efter tillsammans med sin gamla föreståndarinna Anna Karlsson, men det blev inget vidare med det såvitt jag vet,

http://www.corren.se/nyheter/behandl...k-4601616.aspx

Ja det stämmer dom fick väldigt mycket kritik för sin verksamhet och det skrevs många artiklar i tidningen om det.

Och jag tror att namnet Nygårda blev så nedsmutsat så det blev dålig PR så dom bytte namn eftersom med deras dåliga rykte inte fick så många placeringar.Men det var samma skit under annat namn men inte ens personal blev befriade från förtryck och kränkningar och det är alltid ett starkt tecken på en sjuk verksamhet.

Vet att många blev skadade och mådde dåligt under sin vistelse där men på något sätt förtränger folk det och stänger av för att orka med jag drömmde mardrömmar och kan fortfarande drömma det 20 år senare att jag får uppleva att jag är fast på det där stället med massor obehagliga känslor associerat till det.

Det var ett bedrägeri eftersom det inte var någon behandling mer än att barnen behandlades väldigt illa där man skulle tryckas ner i jorden och känna sig liten och usel och behandlas som man vore samhällets avskum av 3dje klassen.

Men jag tror inte Nygårda var och är ensam att behandla barn på detta sättet enligt socialtjänstlagen placerar man barn om det är fara för deras hälsa och utveckling och det är precis det som skadas när dom placerar unga barn på ett sådant ställe så dom talar väldigt mycket emot sig själva.

Det sjuka är samhället som är villiga att betala för det.Jag har själv fått kontakt med en som var placerad där det var början på förvärrad ohälsa och självskadebeetende min tanke har varit att dom traumatiserar barn för att göra dom kunder till vuxenpsykiatrin senare för att generera mer vinster på dom för det är allt det handlar om och har man sadistiska läggningar blir man den utmärkta behandlare och vårdaren dom njuter verkligen att behandla människor illa.
Citera
2016-08-07, 13:45
  #4
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
Ja det stämmer dom fick väldigt mycket kritik för sin verksamhet och det skrevs många artiklar i tidningen om det.

Och jag tror att namnet Nygårda blev så nedsmutsat så det blev dålig PR så dom bytte namn eftersom med deras dåliga rykte inte fick så många placeringar.Men det var samma skit under annat namn men inte ens personal blev befriade från förtryck och kränkningar och det är alltid ett starkt tecken på en sjuk verksamhet.

Vet att många blev skadade och mådde dåligt under sin vistelse där men på något sätt förtränger folk det och stänger av för att orka med jag drömmde mardrömmar och kan fortfarande drömma det 20 år senare att jag får uppleva att jag är fast på det där stället med massor obehagliga känslor associerat till det.

Det var ett bedrägeri eftersom det inte var någon behandling mer än att barnen behandlades väldigt illa där man skulle tryckas ner i jorden och känna sig liten och usel och behandlas som man vore samhällets avskum av 3dje klassen.

Men jag tror inte Nygårda var och är ensam att behandla barn på detta sättet enligt socialtjänstlagen placerar man barn om det är fara för deras hälsa och utveckling och det är precis det som skadas när dom placerar unga barn på ett sådant ställe så dom talar väldigt mycket emot sig själva.

Det sjuka är samhället som är villiga att betala för det.Jag har själv fått kontakt med en som var placerad där det var början på förvärrad ohälsa och självskadebeetende min tanke har varit att dom traumatiserar barn för att göra dom kunder till vuxenpsykiatrin senare för att generera mer vinster på dom för det är allt det handlar om och har man sadistiska läggningar blir man den utmärkta behandlare och vårdaren dom njuter verkligen att behandla människor illa.
Rent generellt så är institutionsvård i grunden skadlig. Men så finns det undantag.

Om den unge är så stökig att vederbörande gör sig själv skada på ena eller andra sättet, och det saknas en tillräckligt hållande omgivning, så kan det vara motiverat. Det förutsätter att man har
A) tillräckligt allvarlig problematik (något som måste bedömas på något objektivt sätt) och
B) riktar insatsen mot det specifika svårigheterna samt
C) använder en metod som man kan redogöra för och som man vet är verksam.

Punkten A faller väl tyngst på placerande socialsekreterare och dennes arbetsledare. Ofta är det nog ingen tvekan vad som är svåra fall men det är ett förfärligt moraliserande på byråerna. Dvs moraliserande utifrån tycke och smak istället för sakliga bedömningar.

Punkterna B och C skulle naturligtvis besvaras jakande av de flesta institutioner men mätt mer objektivt så har de i majoriteten av fallen ingen större koll på vad de sysslar med. Ibland slänger de sig med fina ord, flashar snygga manualer eller yrar om sina godhjärtade ideologier, men det blir inte så mycket verkstad av det.
I själva verket använder de mest sin makt, eller så skiter de bara i det (under devisen att lära den unge ta ansvar eller liknande).

Det är lite märkligt, för det är bara att läsa innantill i litteraturen om hur man ska göra. fast nu rekryterar man ju konsekvent illiterata till sådana här verksamheter. När man inte gör det så blir det plötsligt positiva behandlingsutfall. Gör man inte det så blir det, som Phosphoreign skriver, ingen behandlingseffekt och då återstår bara placeringens skadliga effekter - och de är rätt stora.
Citera
2016-08-11, 22:29
  #5
Medlem
Adrian11s avatar
jag tror att soc borde anmälts tillEU för psykoterror mot stackars vuxna och barn tror att många även blir nerdrogade av soc som skickar vidare till olika korrupta sjukhus barnen eller vuxna.

har alltid tänkt på alkisar som är på olika central stationer de är vanliga människor föddes normalt men misslycakdes med utbildning men istället för att få hjälp från kommunen så får de leva ett piss liv med narkotika samtidgt så går soc och säger VI GJORDE ALLT VI KUNDE .

Hela samhället är korrupt jag lägger en ny tråd om riksrevisionen hur korrupt samhället är .
Citera
2016-08-12, 08:53
  #6
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian11
jag tror att soc borde anmälts tillEU för psykoterror mot stackars vuxna och barn tror att många även blir nerdrogade av soc som skickar vidare till olika korrupta sjukhus barnen eller vuxna.

har alltid tänkt på alkisar som är på olika central stationer de är vanliga människor föddes normalt men misslycakdes med utbildning men istället för att få hjälp från kommunen så får de leva ett piss liv med narkotika samtidgt så går soc och säger VI GJORDE ALLT VI KUNDE .

Hela samhället är korrupt jag lägger en ny tråd om riksrevisionen hur korrupt samhället är .

Jag föreslår att du tar ett studiebesök på socialtjänsten en dag. Jag lovar dig att du kommer ha en annan syn på saker och ting när du ser vilka människor som ränner där.
Citera
2017-04-13, 09:49
  #7
Medlem
Många artiklar har tagits bort,men det är offentligt känt.

När ett ställe blir okänt byter man bara namn men det är samma skit.

Men vad är egentligen agendan med att skada och bryta ner barn?


http://www.corren.se/nyheter/nygarda...a-4601617.aspx

Liknande metoder verkar förekomma över hela landet och det var något som började i slutet av 60 talet med hasselarörelsen.
Citera
2017-04-16, 12:06
  #8
Medlem
det är utökad metoderna är att likna vid svår psykisk misshandel en del barn tar sitt liv ,och det når inte ungdomars riktiga familj . de har ju börjat att ta bort barn från personer som inte alls tycker som dessa arabkommunister , så jävla trött på er . inget de gör i Järfälla bromma är tillåtet . barn förs bort och deras identiteter kapas av socialen familjehemmen de är sällan rätt barn på dessa hjärtvättställen de tar barn i skolan och hos tandläkaren ..källtorpskolan i kallhälls carina haglund och flera sitter och psykar elever till de bryter ihop i skolan . viksjöskolan har börjat föra bort barn med såna föräldrar som inte röster som hjertvinge detta är en rent hat som styr .och sjuk människa med överdrivet kontroll och maktbegär . det är så i många kommuner där saker sköts i det tysta och barn liv kan lika gärna vara över om man sätter sig upp mot socialen då förs de barnen bort och sedan skrivs falska adresser och ungen ärr inte säkert den lever alls . detta föder våldsamt motstånd . våld ska tydligen vara det socialen vill styra mot föräldrar utsatta för detta . de hjärntvättar och skapar problem som barnen inte hadde . NI ÄR INTE DUKTIGA . det är bra att ni tränar lättare att sikta på sjuka araberna de använder att hota barn från att gå hem . gå till gymmet och kolla ...bra du har verkligen tjockskalle dej skjuter man lättare än mig .
Citera
2017-04-16, 12:19
  #9
Medlem
och att jag är en inbiten fiende till alla sorters kollektiva rörelser som frihetsberövar barn , och totalstalkar föräldrar . en jävla arabfitta sitter och läser upp mitt liv och omhändertar mitt barn i förvaltningsrätten . felet är bara att skolan för länge sedan trackasserat mina barn med just judar och arabjävlar . alltså jag är inte nasse direkt men jag är emot detta att denna grupp som tar sig friheter mot privatpersoner ochg kartlägger hela livet sen sitter och håller på med barn i skolan . det är så suga balle FRIESTRO LINDERED att oj oj Pantea Tavakoli skalpen gärna .. jag har inte fått vara ifred och ni som även stalkar mig här . din kan ramla trappen ..
Citera
2017-04-16, 12:26
  #10
Medlem
det är säkert sant , de förföljer människor dessa arabfamiljer och negerbyar i Sverige med sina tjänster rotar de i liv som inte är deras . jag har inte sån äcklig asrle socarsle knulla dig med motorsåg Pantea går inte bara byta nu . du ska få ett pök och förstöd barn kille ..
Citera
2017-04-16, 12:35
  #11
Medlem
spelar lixom ingen roll vart jag är rent fysiskt , en annan fysisk person slår ihjäl ditt liv JA KROSSAR DIG .
Citera
2017-05-21, 23:40
  #12
Medlem
Socialen kände till bestraffningarna

De övergrepp som han och två andra pojkar utsattes för under nästan två år i mitten på 1980-talet är väldokumenterade. I journalanteckningar från socialförvaltningen syns det att man var medveten om att fysisk bestraffning användes i fosterhemmet.

”Fosterfadern tycker att arbetet går efter planerna och man nu måste betrakta pojken som 'nerplockad' och 'helt utan eget ansvar'. Nu ska uppbyggnaden påbörjas”, skriver socialförvaltningen i journaler som Uppdrag Granskning har tagit del av.

https://www.svtplay.se/video/1363436...-mig-avsnitt-1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback