Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-14, 10:51
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Tänkte ge samma tips - finns billiga småhotell runt Argyle Square Gardens, t.ex. Rakt över gatan från KX och där ligger flera hotell där man kan komma billigt undan. Man ska dock inte räkna med någon lyx - dessa hotellen lever helt upp till exakt allt man väntar sig om man pratat med folk som rest till london runt 80/90 - usel frukost, slitna rum.

Snackar du om folk som bodde på dessa hotell under 80-talet samt 90-talet, eller missförstod jag dig där? Om vi snackar om hotellupplevelser för 30 år sedan, så kan ju mycket ha förändrats sedan dess.

Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Edit: Var jävligt försiktig med vandrarhem i London, förresten.
Sämre passfoto har aldrig skådats, och aldrig igen ska jag bo på ett jävla vandrarhem. Framförallt inte i London.

Trist att du hade en dålig upplevelse på det vandrarhemmet, men det är inte alltid så. Har själv bott på flera olika vandrarhem i London, samt olika vandrarhem i andra städer. Har aldrig råkat ut för något liknande. Långt ifrån alla vandrarhem är så pass illa.

Genom att kolla upp vandrarhemmet i förväg och läsa recensioner, samt välja ett vandrarhem där det finns förvaringsskåp (som man kan förvara sina väskor i), så kan man troligen undvika det allra värsta.
Citera
2016-12-14, 12:03
  #14
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Snackar du om folk som bodde på dessa hotell under 80-talet samt 90-talet, eller missförstod jag dig där? Om vi snackar om hotellupplevelser för 30 år sedan, så kan ju mycket ha förändrats sedan dess.

Jo precis - har hort manga klaga over hotellstandarden i UK baserat pa hur det var for 30 ar sedan. Sjalvklart finns det massvis med bra prisvarda stallen ocksa, men de billiga hotellen runt Argyle Sq. har den usla standarden som London lange varit kannt for. Har bott pa 3 stallen dar, alla var sunkiga - men billiga med tanke pa laget. Ville bara poangtera att man inte ska vanta sig lyx, men att de funkar bra som utgangspunkt for aventyr i staden om man vill bo centralt och billigt.


Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Trist att du hade en dålig upplevelse på det vandrarhemmet, men det är inte alltid så. Har själv bott på flera olika vandrarhem i London, samt olika vandrarhem i andra städer. Har aldrig råkat ut för något liknande. Långt ifrån alla vandrarhem är så pass illa.

Genom att kolla upp vandrarhemmet i förväg och läsa recensioner, samt välja ett vandrarhem där det finns förvaringsskåp (som man kan förvara sina väskor i), så kan man troligen undvika det allra värsta.

Sjalvklart - det var mer eller mindre den poangen jag ville framfora ocksa.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2749392

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback