Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-15, 22:43
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jag vet inte om du förstår. Det är inte bara Kanada som kommer legalisera. Det är så småningom hela västvärlden, kanske även resten av världen.
Det går inte att stoppa rörelsen at this point och många av dessa kanadensiska företagen siktar på internationell verksamhet där de kommer ha ett fantastiskt försprång.

Cannabis kommer vara den mest populära drogen framför alkohol, nikotin och kaffe. Den kommer säljas helt lagligt rekreationellt och den kommer säljas massor som medicin dessutom i olika former.

Så länge inte tredje världskriget eller liknande bryter ut kommer detta hända.

Jag håller fullständigt med om att marknaden för Cannabis är enorm såväl i omfång som potential. Poängen jag försöker göra är snarare att bolagen är för högtvärderade och sannolikt osäkra för att äga ur ett korstsiktigt perspektiv och absolut för osäkra för att äga ur ett långsiktigt. Istället bör vi invänta en mognare marknad innan vi går in.
Citera
2017-11-01, 06:35
  #74
Medlem
JoeBidens avatar
Snacka om flyt jag hade med denna. Köpte för precis en vecka. När jag hörde att "Corona" gått ut med att man skulle köpa isch 10% av aktieposterna i detta företag, haha, shit! Nu har ju kursen stigit 25% eller något i den stilen på en vecka.

Vad jag undrar är om denna är en keeper för lång tid framöver? Mycket svårt att säga, men vore ju självklart roligt ifall den tiodubblade sitt värde de kommande åren liksom.

Cannabismarkanden är svår. Juridiska gråzoner, stor potential. Tror många av företagen kommer slås ut när vissa andra företag är bättre på att armbåga sig fram i de juridiska gråzonerna och samtidigt ta tillfällen i akt på nya legala marknader.
Citera
2017-11-01, 07:16
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Snacka om flyt jag hade med denna. Köpte för precis en vecka. När jag hörde att "Corona" gått ut med att man skulle köpa isch 10% av aktieposterna i detta företag, haha, shit! Nu har ju kursen stigit 25% eller något i den stilen på en vecka.

Vad jag undrar är om denna är en keeper för lång tid framöver? Mycket svårt att säga, men vore ju självklart roligt ifall den tiodubblade sitt värde de kommande åren liksom.

Cannabismarkanden är svår. Juridiska gråzoner, stor potential. Tror många av företagen kommer slås ut när vissa andra företag är bättre på att armbåga sig fram i de juridiska gråzonerna och samtidigt ta tillfällen i akt på nya legala marknader.

Jag känner inte till det här bolaget men i Kanada finns det en kultur av oseriösa bolag som hoppar på nya trender inom råvaror.

Vi såg det för uran för 10+ år sedan. Samma sak ser vi nu med litium och marijuana.
Citera
2017-11-01, 07:20
  #76
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag känner inte till det här bolaget men i Kanada finns det en kultur av oseriösa bolag som hoppar på nya trender inom råvaror.

Vi såg det för uran för 10+ år sedan. Samma sak ser vi nu med litium och marijuana.

Jo, jag tror jag sett minst ett halvt dussin olika cannabisföretag, om inte mer, noterade på kanadensiska börsen. CGC är dock det största som funnits längst (rätta mig om jag har fel) och känns som det mest seriösa.

Men det är ju verkligen mer en magkänsla snarare än en analys...
Citera
2017-11-01, 16:41
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Snacka om flyt jag hade med denna. Köpte för precis en vecka. När jag hörde att "Corona" gått ut med att man skulle köpa isch 10% av aktieposterna i detta företag, haha, shit! Nu har ju kursen stigit 25% eller något i den stilen på en vecka.

Vad jag undrar är om denna är en keeper för lång tid framöver? Mycket svårt att säga, men vore ju självklart roligt ifall den tiodubblade sitt värde de kommande åren liksom.

Cannabismarkanden är svår. Juridiska gråzoner, stor potential. Tror många av företagen kommer slås ut när vissa andra företag är bättre på att armbåga sig fram i de juridiska gråzonerna och samtidigt ta tillfällen i akt på nya legala marknader.
Jag har gått in stort, ungefär en tredjedel av mitt aktieinnehav, i de tre stora kanadensiska cannabistillverkarna (canopy, aurora, aphria).
Hittills har det gått riktigt bra, enda riktigt stora nedgången (10-15%) var rätt så nyligen då TSE gick ut med att de skulle ta hårdare tag mot företag som bröt mot amerikanska federala lagar (cannabis fortfarande olagligt).
Det förväntas ju rejäla ökningar allt eftersom cannabis legaliseras och de största bolagen kommer antagligen ha en stor fördel när det sker.
Jag kommer nog hålla kvar dem så länge som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag känner inte till det här bolaget men i Kanada finns det en kultur av oseriösa bolag som hoppar på nya trender inom råvaror.

Vi såg det för uran för 10+ år sedan. Samma sak ser vi nu med litium och marijuana.
Vad menas med detta? Canopy är uppenbarligen inte oseriöst och cannabis är knappast någon fluga.
Citera
2017-11-04, 06:42
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Jag har gått in stort, ungefär en tredjedel av mitt aktieinnehav, i de tre stora kanadensiska cannabistillverkarna (canopy, aurora, aphria).
Hittills har det gått riktigt bra, enda riktigt stora nedgången (10-15%) var rätt så nyligen då TSE gick ut med att de skulle ta hårdare tag mot företag som bröt mot amerikanska federala lagar (cannabis fortfarande olagligt).
Det förväntas ju rejäla ökningar allt eftersom cannabis legaliseras och de största bolagen kommer antagligen ha en stor fördel när det sker.
Jag kommer nog hålla kvar dem så länge som möjligt.


Vad menas med detta? Canopy är uppenbarligen inte oseriöst och cannabis är knappast någon fluga.

De tillverkar knark. Hur kan det inte vara oseriöst?
Citera
2017-11-04, 14:34
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
De tillverkar knark. Hur kan det inte vara oseriöst?
Astra tillverkar "knark", är de oseriösa?
Citera
2017-11-10, 09:32
  #80
Medlem
loveitorhateits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Gått in hårt i denna. Redan gjort goa avkastningar.

Svårt att se denna gå fel vänner

Citat:
Ursprungligen postat av mricemanb
Frågan är bara när den ska peaka ordentligt.. Har gått in med 80% utav mitt kapital på denna så jag hoppas väldigt snart! Än så länge så har jag backat på den..

Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Din utmaning blir nu att svälja känslorna, koppla bort dom helt enkelt.
Dagen kommer onekligen komma när denna kurs är ett minne blott, och dina pengar är mycket mer värda. Se det som en läxa. Sälj inte, oavsett vad den droppar till. Jag sålde på 12.50, kunde sålt på 17 men blev girig. Gick iallafall 250.000kr+ ur affären. Håll till godo min vän.


Ursäkta fräckheten i att citera er.
Men nu då jag tänker utöka mitt innehav(typ gå all in), bör jag köpa via KF eller ISK.
Hur gör ni?
Citera
2017-11-10, 12:43
  #81
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit
Ursäkta fräckheten i att citera er.
Men nu då jag tänker utöka mitt innehav(typ gå all in), bör jag köpa via KF eller ISK.
Hur gör ni?

Jag har mina på ett ISK. Men om man tror att det kommer bli utdelningar i framtiden är det bättre att ha allt på en KF då det är bättre skattemässigt.

Förra veckan var väldigt trevlig förövrigt
Citera
2017-11-12, 02:32
  #82
Medlem
loveitorhateits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Jag har mina på ett ISK. Men om man tror att det kommer bli utdelningar i framtiden är det bättre att ha allt på en KF då det är bättre skattemässigt.

Förra veckan var väldigt trevlig förövrigt


Det är den enda anledningen jag känner till, men är allt annat (skatten & avgifter) exakt likadant i övrigt? Isf, varför inte då använda KF?
__________________
Senast redigerad av loveitorhateit 2017-11-12 kl. 02:34.
Citera
2017-11-27, 15:20
  #83
Medlem
Hej! har nyligen fått upp ägonen för aktier och blev nyfiken på cannabisaktier, specifikt denna och Aurora Cannabis Inc. Frågan är bara, är man för sent ute nu eller tror ni det är värt att investera i någon av dessa/någon liknande?
Citera
2017-11-27, 15:24
  #84
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boonty
Hej! har nyligen fått upp ägonen för aktier och blev nyfiken på cannabisaktier, specifikt denna och Aurora Cannabis Inc. Frågan är bara, är man för sent ute nu eller tror ni det är värt att investera i någon av dessa/någon liknande?
Nej det är inte försent, dock hade du tjänat feta pengar om du köpte Canopy under 2015. Det kommer dock att gå fortsatt bra för Canopy under 2018 i och med att de är Kanadas största medicinsk marijuana företag, så det är bara att köpa en jävla massa WEED
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback