Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-09, 14:32
  #13
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
En i lokala jaktlagets hund blev görad - påsprungen & överkörd. Beten rev upp från skuldra till svansrot ungefär. Den hade förblött innan han hann fram för att ge den nådaskott - 40-50 meter.
jaktlabbe så ingen "liten" hund.

Dom kor over allt som kommer i dess vag i stort satt, om de ar pa det humoret.
Med de sylvassa betarna sa sprattar dom latt upp en hund. Inte ens enskilda vargar ger sig pa ett fullvuxet vildsvin. Inget djur att leka med om man retat upp dom.
Citera
2016-08-09, 14:37
  #14
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazycowboy
https://www.youtube.com/watch?v=L3yg7qVzdLY

Ja titta dar. Stackars ont anande folk som lag dar och solade. Tur att inget barn rakade komma i dess vag. Kunde ha gatt riktigt illa annars.
Citera
2016-08-09, 17:21
  #15
Medlem
oldZekes avatar
Huggarbyxor är bra att ha om det kommer en arg gris,sägs det?
Kan väl inte funka,byxornas funktion är väl bara till för att trassla in kedja ?
Citera
2016-08-09, 18:30
  #16
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Går man i skogen där det är mycket sånt elände så ta mobilen och sätt på musik el. radio och lägg den med högtalaren på i luvan på jacka eller tröja - behöver inte spela så högt. 100% chans att man inte möter någonting fyrfota i skogen.
Problem uppstår när människor antingen jagar dom eller när människor kommer så tyst eller ur vind - bara då kan man normalt komma så nära att möte av tredje graden kan uppstå.
Citera
2016-08-10, 21:03
  #17
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Vildsvin är skygga och knappast aggressiva, så länge du inte tränger till exempel en sugga med kultingar, precis som alla andra djur i skogen. Om du mot förmodan lyckas knalla rätt på en flock som motar tillbaka dig så ställ dig bakom närmsta träd och hojta som fan, eller något.. De är inga rovdjur och har inte i tanke att döda dig, utan agerar i självförsvar. Det som hänt jägare och annat folk är väl att trängda vildsvin sprungit omkull dom, men knappast mer.

De springer åt motsatt håll och skriker som grisar ja.
Citera
2016-08-23, 17:37
  #18
Medlem
1: Jag gick ut och jogga 2:30 på natten Sprang in i ca 10 stycken små vildsvin, en av dom vände sig mot mig och skällde/grymta på samma gång, den blev lika rädd som jag och vi båda vände oss om och sprang^^

2: Jag cyklade till bensinmacken på natten och såg på trottoaren intill ett buskage vad jag trodde var ett stort rådjur eller liten älg. Det såg så underligt ut och det flyttade inte på sig när jag ropade. Jag fattade till slut att det var ett stort jävla vildsvin, så jag stannade, den stod och stirra på mig i 10 sekunder innan den vände sig om och gick in i buskarna. Jag cyklade snabbt förbi med hjärtat i halsen.

Jag tror inga vapen behövs. Mest bara att man är vaksam om sin omgivning, och är en snabb träd klättrare.
Citera
2016-08-25, 04:47
  #19
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazycowboy
https://www.youtube.com/watch?v=L3yg7qVzdLY
Snacka om kaxig liten jävel

"Vad gör ni här, på MIN strand", liksom ...


Men det var polackernas eget fel.
Polacker älskar ju att äta sylt när de är på stranden.
Och vildsvin älskar också sylt. De kan känna lukten av en öppnad syltburk på fler kilometers håll, och då kommer de sättandes.
Citera
2016-08-30, 01:01
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Och vildsvin älskar också sylt. De kan känna lukten av en öppnad syltburk på fler kilometers håll, och då kommer de sättandes.

Vildsvin älskar sylt!?
Citera
2016-08-31, 13:36
  #21
Medlem
Scratchbites avatar
Jag råkade bokstavligen trampa på ett sovande vildsvin en gång och han stack iväg i högan sky! Så du behöver nog inte vara orolig, de är normalt mycket skygga av sig och söker inte konflikt med människor. Så länge du inte är involverad i eftersök av ett skadat vildsvin, hamnar emellan en galt och en brunstande sugga, eller en sugga och hennes kultingar, har jag svårt att tro att de skulle störa dig.

Du ska självklart inte mucka med dem, men om du bara passerar är deras första instinkt att hålla sig gömda och sticka därifrån. Kan dock vara lite farligare i områden där vildsvin inte jagas kan jag tänka mig - då har de inte lärt sig att människor är farliga. Vildsvin som har det, dock... de drar fort som helvete. Men vad du förmodligen borde göra är att klättra upp på en sten eller i ett träd, om den förföljer dig av någon anledning.
Citera
2016-08-31, 13:40
  #22
Medlem
Scratchbites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazycowboy
https://www.youtube.com/watch?v=L3yg7qVzdLY
Hm. Han virrade väl in sig på strandområdet och lyckades inte ta sig tillbaka till skogen pga staketet. Folk gjorde rätt som gav honom utrymme när de kunde, det där kunde ha gått illa.
Citera
2016-09-02, 13:06
  #23
Medlem
AzzyNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Snacka om kaxig liten jävel

"Vad gör ni här, på MIN strand", liksom ...


Men det var polackernas eget fel.
Polacker älskar ju att äta sylt när de är på stranden.
Och vildsvin älskar också sylt. De kan känna lukten av en öppnad syltburk på fler kilometers håll, och då kommer de sättandes.

Var på samma strand 2 veckor innan de hände de ligger i Dziwnow i polen nära kolobrzeg som e typ mest populär strand/turist destination vid havet i polen e polack sj fin strand me ett fyrtorn åt vänstr a hållet av de i videon
Citera
2016-09-02, 13:11
  #24
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzzyNoName
Var på samma strand 2 veckor innan de hände de ligger i Dziwnow i polen nära kolobrzeg som e typ mest populär strand/turist destination vid havet i polen e polack sj fin strand me ett fyrtorn åt vänstr a hållet av de i videon
Jaså, men då kan du ju berätta för oss vad det var för sorts sylt ni lockade vildsvinet med !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback