Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-04, 11:06
  #1
Medlem
Jag sitter här med en platt skärm, en Samsung SyncMaster 710T, som har både analog och DVI-kontakter. Till skärmen följde det bara med en vanlig analog skärmsladd och jag funderar nu på att skaffa DVI-kabel för att få mut mesta möjliga av skärmen.
Frågorna:
* Hur väljer jag vilken kabel jag ska köpa? Vilka kriterier etc.
* Ska jag köpa en över huvud taget? När jag väl spelar blir det gärna FPS osv, utöver det används datorn mest till att programmera, surfa, lite ordbehandling osv.
Citera
2005-12-04, 11:40
  #2
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRA
Jag sitter här med en platt skärm, en Samsung SyncMaster 710T, som har både analog och DVI-kontakter. Till skärmen följde det bara med en vanlig analog skärmsladd och jag funderar nu på att skaffa DVI-kabel för att få mut mesta möjliga av skärmen.
Frågorna:
* Hur väljer jag vilken kabel jag ska köpa? Vilka kriterier etc.
* Ska jag köpa en över huvud taget? När jag väl spelar blir det gärna FPS osv, utöver det används datorn mest till att programmera, surfa, lite ordbehandling osv.

Du bör definitivt köpa en ny kabel, digital överföring av signalen till skärmen brukar ge klar förbättring av bildkvalitén oavsett vad man tittar på.

Fabrikatet på kabeln är däremot inte så kinkigt, om Du inte sitter i en extremt störutsatt miljö så lär Du inte kunna se ngn skillnad på olika fabrikat. (Vid analog överföring så är däremot kabelkvalitén viktig.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback