Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-04, 22:16
  #1
Medlem
Zteffen81s avatar
Ett gammalt hederligt torkskåp är det inte många som har längre. Själv har jag ett torkskåp i tvättstugan, beläget i källaren.

Torkskåp torkar kläder snabbt och effektivt. Men den drar en del ström. Jag brukar förvisso köra kalsonger, t-shirts, strumpor och vissa tröjor i torktumlaren.

Men skoteroverall, skoterkängor och underställ åker direkt in i torkskåpet för att torkas helt enkelt.
Om jag har varit ute och kört skoter brukar jag hänga in overallen direkt för att torka.

Torkskåp är detsutom effektivt om man vill torka sina jeans tillräckligt snabbt.
Citera
2016-08-04, 22:20
  #2
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Ett gammalt hederligt torkskåp är det inte många som har längre. Själv har jag ett torkskåp i tvättstugan, beläget i källaren.

Torkskåp torkar kläder snabbt och effektivt. Men den drar en del ström. Jag brukar förvisso köra kalsonger, t-shirts, strumpor och vissa tröjor i torktumlaren.

Men skoteroverall, skoterkängor och underställ åker direkt in i torkskåpet för att torkas helt enkelt.
Om jag har varit ute och kört skoter brukar jag hänga in overallen direkt för att torka.

Torkskåp är detsutom effektivt om man vill torka sina jeans tillräckligt snabbt.


Har inget behov.
Jag har inte så tjocka kläder, det torkar bra på en torkvinda.
Är det vinter så är ju mitt badrum utrustat med svängbar handdukstork, det räcker gott.
Citera
2016-08-04, 22:27
  #3
Medlem
8bitrages avatar
Har torkskåp, har också små barn, kombinationen är oslagbar blöta höst eller vårdagar
Citera
2016-08-04, 22:31
  #4
Medlem
hippilis avatar
Torkskåp finns men det kan jag inte ha kläder i för det använder jag till att torka nylackerade bildelar i, fungerar mycket bra!
Citera
2016-08-04, 22:48
  #5
Moderator
Arne.Ankas avatar
Torkskåp behöver egen ventilation annars trycks både värme och fukt ut i bostaden vilket inte är önskvärt men håller med, perfekt att hänga in arbetskläderna i under lunchen så man hade varma o goa kläder när det va -20 grader.
Citera
2016-08-04, 23:29
  #6
Medlem
Zer0Shits avatar
Alla åker inte skoter. Dessutom känns det onödigt att ha både och för en vanlig familj som inte åker skoter. Vem skulle vilja torka sig med en handduk som torkats i torkskåp?
Citera
2016-08-05, 08:51
  #7
Medlem
Det finns ingenting effektivt med torkskåp. De tar stor plats, används sällan och drar mycket el vid körning.
Har man mer än en overall så är det bara att byta medans den andra torkar.
Det är effektivt att torka madrasser i ett torkskåp, men hur ofta tvättar man sådana?
På dagis kan jag se fördelen med torkskåp, då det är massa kläder som bör bli torra omgående. Men i ett vanligt hem ser jag inte nyttan.

Bättre med en luftavfuktare i så fall.
Citera
2016-08-05, 10:14
  #8
Medlem
Bongomans avatar
Andra generationens torkskåp med inbyggd avfuktare är motiverat för mattor och madrasser. Annars är det meningslöst. Alltså inget för en vanlig hemanvändare.
Citera
2016-08-05, 17:10
  #9
Medlem
Kläder gillar torkskåp mer än de gillar torktumlare, så jag hade gärna haft torkskåp. Mycket praktiskt om man har barn också, smutsiga blöta kläder fixas i torkskåpet, men man skulle ju inte slänga smutsiga kläder i tumlaren.
Citera
2016-08-05, 21:58
  #10
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Alla åker inte skoter. Dessutom känns det onödigt att ha både och för en vanlig familj som inte åker skoter. Vem skulle vilja torka sig med en handduk som torkats i torkskåp?
Skoter är väldigt vanligt från typ Östersund och uppåt. Självklart finns det skotrar i Dalarna också men inte lika utbrett som uppåt i landet.

Varför inte torka sig med en handduk som torkats i ett torkskåp?
Citera
2016-08-06, 01:30
  #11
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Skoter är väldigt vanligt från typ Östersund och uppåt. Självklart finns det skotrar i Dalarna också men inte lika utbrett som uppåt i landet.

Varför inte torka sig med en handduk som torkats i ett torkskåp?
Skrev jag att det var ovanligt?
Jag tycker att just handdukar blir fruktansvärt stela och torra i torkskåp.
Citera
2016-08-06, 01:41
  #12
Medlem
PaulTemples avatar
Vi har fortfarande ett torkskåp i källaren, men det drar för mycket el. I början av 80-talet använde vi det en del.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback