Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-08, 17:00
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag köpte min Macbook Pro när jag bodde i USA. Det är en stor skillnad på priset och jag förstår inte hur man kan klaga på layouten på tangentbordet. Kan man skriva utan att kolla så är det inga problem. Ska man använda specialtecken så får man ibland prova sig fram, men det går snabbt.

Oklart varför du citerar mig då du ändå inte relaterar det jag skrev.

Bor man utomlands en kortare period(mindre än 2år) så köper man såklart med svenskt tangentbord på plats (brukar vara några veckors väntetid men vafan). Allt annat är ju korkat.
Citera
2016-08-08, 20:43
  #14
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag köpte en dator i London (Surface Pro 3) med engelsk layout på tangentbordet, och så har jag en adapter till laddaren så att jag kan använda den här hemma.

För mig är det inga problem! Så länge du är van vid vad knapparna är på den svenska layouten så spelar det ingen roll, annars kan det kanske bli lite knepigt.
Citera
2016-08-09, 13:09
  #15
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d7
Hur lång är garantin på apple produkter? Det smidiga när man köper i Sverige att man får 3års garanti mot fabriksfel, även om säljarna säger det motsatta. Förutsätter att affären inte går i konkurs.

Du har 3 års reklamationsrätt i Sverige, inte 3 års garanti. Om du vill åberopa reklamationsrätten så måste du (om varan är äldre än 6 månader) själv bevisa att felet fanns redan från början. Om butiken inte håller med dig så måste du stämma butiken, vilket du inte lär göra då de lär ha bättre advokater än dig.
Citera
2016-08-13, 13:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRoe
Du har 3 års reklamationsrätt i Sverige, inte 3 års garanti. Om du vill åberopa reklamationsrätten så måste du (om varan är äldre än 6 månader) själv bevisa att felet fanns redan från början. Om butiken inte håller med dig så måste du stämma butiken, vilket du inte lär göra då de lär ha bättre advokater än dig.
Skönt att få det klargörandet, där försvann det hoppet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback