• 7
  • 8
2020-05-09, 15:03
Medlem
Tyckte det var rätt trevligt när mina föräldrar hade fest. Har inga minnen av att någon av dem inte kunde hantera spriten och de var alltid snälla och roliga.

Men det bästa var att det alltid fanns mycket snacks typ chips, ostbågar och jordnötter över till dagen efter man kunde trycka i sig. Det var ganska ovanligt att mina föräldrar handlade hem sådant i vanliga fall.
Citera
2020-05-09, 23:04
Medlem
Reidjis avatar
Jag kommer ihåg på mitten av 80-talet när alla dörrarna var öppna hos grannarna på våran våning och vi barn sprang kors och tvärs hit och dit medans det var party hos någon granne med Magnus Uggla på högsta volym. Vi behövde inte sitta mitt i smeten utan kunde gå in till valfri öppen dörr och leka där, sen kom vi tillbaka och tiggde pengar och godis

Det var lite magiskt och spännande varje gång. Men det är klart, då var socialt umgänge ett måste.
Nu sitter väl alla på festerna bakom sin jädrans smartphone istället. Men det var en en typ av kultur som idag dock är stendöd. Folk är för instängda numera.

Sen är det förståeligt att det inte var lika bra hos alla föräldrar och deras fester. Jag personligen upplevde inge problem med det.
Citera
2020-05-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Mina minnen är likadana.

Tror folk kunde hantera sociala situationer bättre förr, än vad man kan idag. Att mötas var vanliga då, än nu. Vi är för digitala för att kunna umgås lika bra idag.

Tror inte det handlar om det. Det handlar om vilka ens föräldrar blir när de dricker, och hur mycket de dricker.

Har själv aldrig sett min pappa full. Bara salongsberusad. Men inte ens det fattade jag då. De vuxna blev lite gladare och pratigare bara.

Däremot är det inte lika roligt för de barn vars föräldrar inte kan hantera spriten. Det är tidlöst. Var varken bättre eller sämre för 30 år sen.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in