Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-04, 10:50
  #1
Medlem
ensiferums avatar
Ahoy, jobbar i ett företag här i sverige som även har gott om butiker över hela norge och tänka försöka pallra mig dit för lite variation


Eftersom butikerna liggee utspridda över i princip hela norge undrar jag vilka städer man ska undvika (och av vilken anledning)?


Oslo går redan bort pga huvudstad å dyra andrahandskontrakt, men utöver det?
Bor gärna både vitt och lite avsides vid naturen



Tips?


Hilsen, ensi
Citera
2016-08-04, 11:00
  #2
Medlem
minponnys avatar
Horten. Drammen .kongsberg.moss
Citera
2016-08-04, 11:07
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Ahoy, jobbar i ett företag här i sverige som även har gott om butiker över hela norge och tänka försöka pallra mig dit för lite variation


Eftersom butikerna liggee utspridda över i princip hela norge undrar jag vilka städer man ska undvika (och av vilken anledning)?


Oslo går redan bort pga huvudstad å dyra andrahandskontrakt, men utöver det?
Bor gärna både vitt och lite avsides vid naturen



Tips?


Hilsen, ensi

Så långt norr du kan komma.
Citera
2016-08-04, 11:36
  #4
Medlem
Moss definitivt.

Men sedan beror det väl på vad du är ute efter, naturen får du väl i princip överallt (kanske lite jobbigare att ta sig ut i naturen från Oslo). Men överlever du att bo i en liten jävla håla bara för det är mycket natur eller vill du känna att du bor i någon form av stad?

Har du helt öppet så kanske du också borde tänka på möjligheter att ta sig någonstans (om det är till Sverige eller andra länder). Vissa resvägar blir sjukt långa med bil/tåg.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2748776

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback