2005-12-04, 01:24
Medlem
MikeHammers avatar
Japp,äntligen köpte jag efter flera månaders grubblande.Allt gick smidigt med att koppla och så där...

Men när jag skulle installera programvaran,så kom det upp några rutor som jag skulle svara blockera eller tillåt. Norton rekommenderade att blockera,och jag gjorde det,och efter det så går det att inte instalera längre,det blir typ "setup failure".

Provade samma program till min stationära dator,och när norten skylten kom upp och varnade,tog jag tillåt,och då gick det installera..
Har provat med att avaktivera norton när jag ska installera,men det blir samma felmeddelande bara igen.
Fan så irriterande.

Nån som kan nåt om sånt här?
Tacksam för all hjälp!!!

Crille
Citera
2005-12-04, 10:20
Medlem
blueCommands avatar
Normalt sätt behövs ingen mjukvara till en router

Skulle hjälpa om du skrev vad du köpte
Citera
2005-12-04, 10:27
Medlem
Bingolikets avatar
Ska väl bara vara att plugga in.Bruka gå att reseta till fabriksinställningen på baksida,Åtminstone på min Netgear 614.
Citera
2005-12-04, 10:30
Medlem
SinXs avatar
Kolla om du kan återställa Norton brandväggen till default. Om du har en router finns ingen anledning att ha en mjukvarubrandvägg installerat. Om det inte går att återställa norton så rekomenderar jag att du avinstallerar det. Och se för guds skull till att inaktivera Windows brandväggen. Lycka till!
Citera
2005-12-04, 18:54
Medlem
MikeHammers avatar
Ok,skiter i routerns programvaran,går att surfa ändå så..

Det var bara det jag tänkte att krytera signalen från routern,i programmet kunde man göra det,vill inte att nån granne plockar upp min signal å så..
Sen tänkte jag att man får bättreprestanda om man installerar mjukvaran också?
Har ni nåt tipps hur man krypterar då?

Routern finns här www.philips.se det är en11b/g True Turbo trådlös basstation
SNB6500/00
Citera
2005-12-04, 20:47
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHammer
Ok,skiter i routerns programvaran,går att surfa ändå så..

Det var bara det jag tänkte att krytera signalen från routern,i programmet kunde man göra det,vill inte att nån granne plockar upp min signal å så..
Sen tänkte jag att man får bättreprestanda om man installerar mjukvaran också?
Har ni nåt tipps hur man krypterar då?

Routern finns här www.philips.se det är en11b/g True Turbo trådlös basstation
SNB6500/00

Det kan möjligtvis inte vara WPA som Du tänker på?

Det är inget som behöver installeras om Du använder Windows XP, stöd för det installeras nämligen som en del av SP2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in