Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-04, 18:46
  #13
Medlem
mulatt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor1113
Men det är ju sant. Barnäktenskap eller tvångäktenskap är annars ett utbredd fenomen i den muslimska världen på samma sätt som det föremommer i latinamerika och Indien. Din löjliga jämförelse med korsfarare är bara trångsynt.


Befängt? KKK och sådana grupper existerar, blunda för sanningen så mycket du behagar
Faktum kvarstår


[16:90] GUD befaller att rätt och rättvisa skall råda [människor emellan och befaller dem] att göra gott och att vara givmilda mot de närmaste, och Han förbjuder alla skamlösa handlingar och allt som strider mot rimlighet och förnuft och allt som innebär en kränkning av andras rätt. Han förmanar och varnar er, för att ni skall lägga det på hjärtat. Koranen

Vad säger denna vers till er, att det är ok med tvångsäktenskap
Tänk på det


Tvångsäktenskap, könsstympning, hedersmord med mera förekommer i många kulturer.
Islam tar avstånd från sådana handlingar.

Hälsningar

Andersson
Citera
2016-08-04, 18:55
  #14
Medlem
mulatt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, men om du svär trohet till en klubb/grupp/religion/ideologi så står du för vad de gör.



Ja, så vitt jag vet så är vi européer rörande överens om att alla européer på medeltiden stöttade korstågen (som de heter för de utav oss som kan flytande svenska).


Tänk längre än näsan räcker


Döm människor utifrån deras handlingar. Varje individ har egen kompetens


Hälsningar

Andersson
Citera
2016-08-04, 18:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulatt93
Döm människor utifrån deras handlingar. Varje individ har egen kompetens

Tråden handlar om varför vissa religioner accepteras medan andra avskys. Tråden handlar inte om hur människor döms.

Nu frågar jag för sista gången: har du något att skriva om ämnet i fråga?
Citera
2016-08-04, 21:57
  #16
Medlem
mulatt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Tråden handlar om varför vissa religioner accepteras medan andra avskys. Tråden handlar inte om hur människor döms.

Nu frågar jag för sista gången: har du något att skriva om ämnet i fråga?




Ja du det är en väldigt bra. Nummer ett mormoner er en del av kristendomen och de har egen så kallad bok. Mormons bok har inga historiska fakta som stödjer dess historicitet. Till exempel berättas det i Mormons bok om en viss judisk släkt som skulle utvandrat till Sydamerika och bildat en kultur där, inga arkeologiska fynd eller historiska dokumentet har kunnat backa upp detta påstående. Det finns inte ett enda spår av en sådan kultur i Sydamerika under den tidsperioden, medan i stort sett alla de kulturer eller folkgrupper som nämns i Bibeln har kunnat spåras genom arkeologiska fynd eller historiska källor.

Med andra ord mormoner är en sekt och inget annat.
Precis som shia, suffi, ahmadiyya, salafi, med mera inom islam

Islam är perfekt men däremot är inte muslimerna.


Hälsningar

Andersson
Citera
2016-08-04, 22:06
  #17
Medlem
Varangians avatar
Jag undrar hur debatten hade gått om 100 000+ scientologer hade vällt in i Sverige årligen.

"Äh, de är lika mycket scientologer som vi som är med i svenska kyrkan är kristna..."
Citera
2016-08-05, 04:20
  #18
Medlem
Vasectomaters avatar
Mormoner och FLDS är inte samma sak. Mormoner tar starkt avstånd från FLDS även om dess ursprung kommer därifrån.
Mormonerna gick med på att rätta sig efter de sekulära lagarna som förbjöd polygami, så att de kunde få sina skattefördelar i USA. FLDS ansåg att polygami tillhörde den viktigaste doktrinen för att kunna få leva vidare efter döden (på en egen planet) (önskar dom kunde dra dit redan nu)

Jag vet inte om FLDS använder samma "Book of Mormons" som mormondrägget gör men det skulle inte förvåna mig om dom inte gör det och går endast efter den levande profetens ord.
Deras profet Warren Jeffs fick livstids fängelse för sexuella övergrepp på minderåriga, bla så gifte han sig med en 12 åring. Efter att ha vart på rymmen ett bra tag så haffades han till slut men styr fortfarande idioterna i Colorado City som ligger på gränsen mellan Arizona och Utah med järnhand.
Hela jävla byn är FLDS, tom snuten och kommunalarna, så det är inte så lätt för ungdomarna att fly. Särskilt inte för småflickorna som blir bortgifta till 80 åriga gamla gubbar och blir deras 70onde fru.

FLDS är mest en "gudomlig" sexkult, där allt går ut på att utnyttja kvinnor och barn sexuellt, på gruppsex (en man med en massa kvinnor) på att kvinnor bara ska föda fler barn och dessa barn ska arbeta hårt åt sekten. Inte ovanligt med 10 åriga pojkar som får jobba från tidiga morgon till sent på kvällen med tunga maskinerier utan lön. De flesta kan inte ens läsa och skriva, skolan är ett skämt där dom endast får lära sig om hur underbar profeten är.

Mormonerna är ju lite (alltså lite) mer normaliserade, antagligen för att bli omtyckta av den sekulära omgivningen och verka så normala som möjligt.
Jag brukar se både mormoner och FLDS:are här där jag bor (bor varken i AZ eller UT) bara det att FLDS kvinnorna som är ute ser väldigt skygga, skraja och skamsna ut men så ser dom ju ut som Laura Ingalls i Lilla Huset på Prärien också, dvs för jävliga.

Finns det ens FLDS:are i Sverige? Hur är dom klädda i så fall?

Orsaken till att svenskar (låtsas) acceptera islam men inte FLDS (?) är väl för att dom tycker att FLDS:are borde veta bättre. Inte vet jag, det är ju faktiskt "same shit, same stench". Båda grupperna strider ju mot varenda mänsklig rättighet som finns uppskriven.
Här i USA så hatar dom båda grupperna utan problem. Det är ok att vara emot både FLDS och islam. PK maffian har inte nått hit ännu på samma sätt. Men amerikanarna har även fullt upp med att hata mexikanarna, särskilt de olagliga som smiter in hit på löpande band och tar de slavarbeten som jänkarna vägrar utföra.
Citera
2019-01-18, 19:51
  #19
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vi? Jag är för fan inte med i FLDS. Varför tror du att jag är det?

FLDS fruar: http://www.trbimg.com/img-560d8af8/t...51002-20151001

FLDS inavlade profet: http://i1.wp.com/radaronline.com/wp-...size=540%2C400

Haha bästa svaret!

När det kommer till saken: FLDS räknas inte som religion, utan det är en sekt. Det är dessutom ett hån mot den kristna religionen Jesu Kristi kyrka av Sista Dagars Heliga (som inte vill ha något med skitsekten FLDS att göra).

Anledningen till varför Islam är normaliserat i Sverige, men inte FLDS beror på att de allra flesta svenskar knappt hört talats om sekten. Detta är tur för dem med tanke på hur folk har blivit manipulerade av FLDS's psykopatiske (i vetenskaplig term) ledare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback