Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-03, 20:14
  #1
Medlem
Båda religionerna förespråkar multipla fruar per man.

Båda religionerna tillåter tvångsäktenskap.

Båda religionernas följare praktiserar inavel.

Båda religionerna har strikta regler för hur kvinnor ska klä sig och hur deras hår ska visas eller inte visas.

Båda religionerna har makt över statliga myndigheter.

Båda religionerna tillåter sexuella övergrepp mot minderåriga.

Båda religionerna har en profet vars ord är slutgiltigt och som aldrig får kritiseras.

FLDS får aldrig höra annat än vilka äckliga, hjärntvättade pedofiler de är. Muslimer däremot åtnjuter gränslös sympati från västvärldens vänsterpack. Mycket av det som FLDS gör, som kritiseras av västerlänningar, gör även muslimerna, som blir ursäktade och normaliserade.

FLDS-medlemmar som lämnar FLDS, lämnar även allt som hör FLDS till: klädstilen, frisyrerna, religionen, sexualmoralen etc. Muslimer som påstår sig ha lämnat den fundamentala islamismen behåller ofta allt som hör islam till. Kolla bara på alla muslimer som påstår sig ha flytt religiöst förtryck, som fortfarande ofredar kvinnor, bär hijab/niqab/burqa, kräver att män och kvinnor ska ha separata klassrum på sfi, blir aggressiva om deras profet ifrågasätts etc.

Till och med vänsterns kolossala dumhet måste veta gränser. Hur kan de inte fatta att de blivit hjärntvättade att acceptera sekten islam och dess medlemmar enbart för att de muslimska länderna utgör ett hot mot västvärlden om vi motarbetar dem?

Kan ni komma på någon annan anledning, än den nämnd ovan, till att islam blivit omfamnat medan FLDS hatas?
Citera
2016-08-03, 20:40
  #2
Avstängd
Religioner i sig är ganska sjuka om man inte lär sig att bortse från åldern på "böckerna", även kristendomen proklamerar det du tillskriver islam...

Vad det gäller FLDS tror jag du får förklara närmare vilka ni är... Personligen har jag aldrig hört talas om er förut... Dock verkar ni rätt skeva sett till det du skriver...

Är vänster men det känns som att jag har lite mer kunskap och förmodligen en gnutta behövlig objektivitet kring dessa frågor.
Citera
2016-08-03, 21:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Vad det gäller FLDS tror jag du får förklara närmare vilka ni är... Personligen har jag aldrig hört talas om er förut... Dock verkar ni rätt skeva sett till det du skriver...

Vi? Jag är för fan inte med i FLDS. Varför tror du att jag är det?

FLDS fruar: http://www.trbimg.com/img-560d8af8/t...51002-20151001

FLDS inavlade profet: http://i1.wp.com/radaronline.com/wp-...size=540%2C400
Citera
2016-08-03, 21:43
  #4
Medlem
mulatt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Båda religionerna förespråkar multipla fruar per man.

Båda religionerna tillåter tvångsäktenskap.

Båda religionernas följare praktiserar inavel.

Båda religionerna har strikta regler för hur kvinnor ska klä sig och hur deras hår ska visas eller inte visas.

Båda religionerna har makt över statliga myndigheter.

Båda religionerna tillåter sexuella övergrepp mot minderåriga.

Båda religionerna har en profet vars ord är slutgiltigt och som aldrig får kritiseras.

FLDS får aldrig höra annat än vilka äckliga, hjärntvättade pedofiler de är. Muslimer däremot åtnjuter gränslös sympati från västvärldens vänsterpack. Mycket av det som FLDS gör, som kritiseras av västerlänningar, gör även muslimerna, som blir ursäktade och normaliserade.

FLDS-medlemmar som lämnar FLDS, lämnar även allt som hör FLDS till: klädstilen, frisyrerna, religionen, sexualmoralen etc. Muslimer som påstår sig ha lämnat den fundamentala islamismen behåller ofta allt som hör islam till. Kolla bara på alla muslimer som påstår sig ha flytt religiöst förtryck, som fortfarande ofredar kvinnor, bär hijab/niqab/burqa, kräver att män och kvinnor ska ha separata klassrum på sfi, blir aggressiva om deras profet ifrågasätts etc.

Till och med vänsterns kolossala dumhet måste veta gränser. Hur kan de inte fatta att de blivit hjärntvättade att acceptera sekten islam och dess medlemmar enbart för att de muslimska länderna utgör ett hot mot västvärlden om vi motarbetar dem?

Kan ni komma på någon annan anledning, än den nämnd ovan, till att islam blivit omfamnat medan FLDS hatas?


Koranen
Och till Hans under hör att Han har skapat hustrur åt er av er egen art, så att ni kan finna ro hos dem, och Han har låtit kärlek och ömhet uppstå mellan er. I detta ligger helt visst budskap till människor som tänker.


Arrangerade äktenskap är tillåtna och främjas i Islam så länge de accepteras av både bruden och brudgummen . Ett av villkoren för Nikah ( vigseln ) att gälla både mannen och kvinnan ombeds oberoende av varandra om huruvida de håller med äktenskapet eller inte . Om någon av dem säger nej då Nikah kan inte fortsätta.

Så islam säger nej till tvångsäktenskap.


Ex. [4:2] Återställ till de faderlösa deras egendom och sätt inte ting av lägre värde i stället för de goda ting [som tillhör dem] och förbruka inte deras egendom, sammanblandad med er egen. Detta är en mycket svår synd.

[4:3] Om ni är rädda att inte kunna behandla de faderlösa med rättvisa, tag då [andra] kvinnor som är tillåtna för er till hustrur - två eller tre eller fyra; men [begränsa er till] en enda om ni inte tror er om att kunna behandla dem alla lika - eller [vänd er till] någon av dem som ni rättmätigt besitter. Detta gör det lättare för er att undvika partiskhet.




Man ska inte tro att Koranen uppmanar de troende till månggifte eller att det ses som ett ideal. Man kan säga att Koranen har "tillåtit" eller "tolererat" månggifte, men inte mer än så. Varför? Varför är månggifte tillåtet? Svaret är enkelt.

Det finns platser och tider då det finns påträngande sociala och moraliska anledningar till månggifte. Som den ovan nämnda koranversen visar så måste man förstå den av islam givna rätten till månggifte i ljuset av samhällets plikter gentemot faderlösa och änkor. Islam är en universell religion som passar alla tider och platser och kan därför inte ignorera dessa högst viktiga plikter.

Och som vi ser idag så är det i princip män som sitter i finkan. Eller ut och krigar.
Inte som nu där männen har "älskarinnor" vid sidan av hustrun. Islam accepterar inte lösaktighet




Hälsningar

Andersson
Citera
2016-08-03, 21:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulatt93
Så islam säger nej till tvångsäktenskap.

Allah är inte en globalt eller vetenskapligt accepterad livsform, därför definieras islam av vad dess utövare gör, inte vad utövarna hävdar att Allah sagt åt dem att göra. Tvångsäktenskap är ett ökänt problem inom muslimska samhällen, och därmed en del av islam.
Citera
2016-08-03, 22:02
  #6
Medlem
mulatt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Allah är inte en globalt eller vetenskapligt accepterad livsform, därför definieras islam av vad dess utövare gör, inte vad utövarna hävdar att Allah sagt åt dem att göra. Tvångsäktenskap är ett ökänt problem inom muslimska samhällen, och därmed en del av islam.




Fel påstående

Ett exempel låt säga att min familj är kriminella är jag per automatik kriminell, ska jag lida för det

Alla CRUSADERS är kristna vi kan ju lika gärna här och nu bestämma att alla kristna är CRUSADERS..

Hälsningar

Andersson
Citera
2016-08-03, 22:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulatt93
Ett exempel låt säga att min familj är kriminella är jag per automatik kriminell, ska jag lida för det

Nej, men om du svär trohet till en klubb/grupp/religion/ideologi så står du för vad de gör.

Citat:
Alla CRUSADERS är kristna vi kan ju lika gärna här och nu bestämma att alla kristna är CRUSADERS..

Ja, så vitt jag vet så är vi européer rörande överens om att alla européer på medeltiden stöttade korstågen (som de heter för de utav oss som kan flytande svenska).
Citera
2016-08-03, 23:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, men om du svär trohet till en klubb/grupp/religion/ideologi så står du för vad de gör.



Ja, så vitt jag vet så är vi européer rörande överens om att alla européer på medeltiden stöttade korstågen (som de heter för de utav oss som kan flytande svenska).



Med andra ord "jag är kriminell" dra inte alla över en kam.

KKK existerar fortfarande. Så ni kan börja där.

Hälsningar

Andersson
Citera
2016-08-03, 23:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullat93
Med andra ord "jag är kriminell" dra inte alla över en kam.

KKK existerar fortfarande. Så ni kan börja där.

Hälsningar

Andersson

Du svarade inte ens på mitt inlägg.

Har du något att skriva om ämnet i fråga? Eller har du satt i system att spamma varenda tråd som kritiserar islam?

För övrigt är KKK starkt kritiserat, till skillnad från islam.
Citera
2016-08-04, 00:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mulatt93
Fel påstående

Ett exempel låt säga att min familj är kriminella är jag per automatik kriminell, ska jag lida för det

Alla CRUSADERS är kristna vi kan ju lika gärna här och nu bestämma att alla kristna är CRUSADERS..

Hälsningar

Andersson

Men det är ju sant. Barnäktenskap eller tvångäktenskap är annars ett utbredd fenomen i den muslimska världen på samma sätt som det föremommer i latinamerika och Indien. Din löjliga jämförelse med korsfarare är bara trångsynt.
Citera
2016-08-04, 08:59
  #11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Till och med vänsterns kolossala dumhet [/b]måste veta gränser. Hur kan de inte fatta att de blivit hjärntvättade att acceptera sekten islam och dess medlemmar enbart för att de muslimska länderna utgör ett hot mot västvärlden om vi motarbetar dem?


Citat:
Kan ni komma på någon annan anledning, än den nämnd ovan, till att islam blivit omfamnat medan FLDS hatas?

"Mina fienders fiende är min vän" är anledningen till att flumvänstern och salongkommunismen har gjort islam till sin sängkammerat i antagonismen mot USA.
Citera
2016-08-04, 09:00
  #12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulatt93
Koranen
Och till Hans under hör att Han har skapat hustrur åt er av er egen art, så att ni kan finna ro hos dem, och Han har låtit kärlek och ömhet uppstå mellan er. I detta ligger helt visst budskap till människor som tänker.

Vad har koranviftande för zombier med "tänkande människor" att göra?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback