Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-09, 04:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourcream1
Har kört hyrkart någon gång, inte mycket mer än så. Har dock självklart b körkort.

Att börja med att köra KZ2 kart är väl ganska rimligt? Att köpa karten och skydd etc är ju inget svårt men var i hela friden kör man? Jag bor i Östergötland, jag antar att man inte bara kan ta med sig karten och köra några varv på en bana för hyrkartar i Norrköping?

Edit: Finns tydligen en klubb i Linköping som jag bör titta närmare på.

KZ2 är riktigt kul, men jag skulle börja med rotaxmax om jag vore du. KZ2 är väldigt jobbigt att köra om man inte tävlat i gokart tidigare, det går inte att jämföra med hyrkart om det är det enda du kört. Men om ditt mål är att köra kaross bil så är det lika bra att börja där och lära dig
Citera
2016-11-07, 12:42
  #14
Medlem
NorthSNKRs avatar
En möjlig ingång är att först satsa stenhårt på Sim-racing och göra dig ett känt namn där. Sedan försöka kvala in till t.ex GT Academy...
Men det är stenhård konkurrens och ganska liten chans att få möjlighet att köra riktig bil via det
Citera
2017-02-17, 22:09
  #15
Medlem
Då jag själv levde på motorsport under en tioårsperiod vet jag att inget är omöjligt, det har blivit svårare dock. Problemet är att det finns nästan inga rimliga instegsklasser prismässigt. Om du skaffar en bra utbildning och ett bra och välbetalt jobb så finns det alla möjligheter att köra på hobbynivå. Om jag skall vara ärlig så tror jag att du får det svårt att göra en professionell karriär. Om jag kan hjälpa dig med något som du undrar över skicka mig ett pm.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback