Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-16, 16:51
  #13
Avstängd
Dumsubban(och hennes mytomansyster Mimi) gjorde bort sig så kapitalt i Sapmi sisters när dom skulle "rappa omkull" Clive Sinclair Poulton från Beowulf mining så jag kan inte ens höra namnet Märak utan att börja garva samtidigt som jag ryser av skämsel.

Tror det finns på YT.
Citera
2017-11-17, 01:01
  #14
Medlem
Det är alltid synd om lappen. Lappen ska ha sina bidrag. Lappen ska få synas och ta plats. Lappjävel.
Citera
2018-01-01, 17:41
  #15
Medlem
Schnyggves avatar
Hon bor i Hammarby sjöstad, hur same känns det! Hade hon bott i Norrland och haft renar hade inte allt klingat så falskt, när hon spelar på hur jobbigt samer har det...jag har inte lyssnat på hennes musik, så jag kan inte uttala mig om kvalitén på den, men när man kollar på Jills Veranda och hon har sååå fruktansvärt mycket gemensamt med indianer så blir det lite pinigt tycker jag....och återigen när man bor i Stockholm! Om det nu är så att kvalitén inte finns där, så att hon känner att hon måste spela offer, för att få något erkännande, då verkar hon ju ha lyckats! Detta är ju mest mina fördomar egentligen....men ändå, kan inte låta bli att få posörvibbar! Överbevisa mig gärna! Då håller jag Sofia Jannok betydligt högre, finns ett klipp med henne på YT, som gör mig knäsvag! https://www.youtube.com/watch?v=aPqK...st=WL&index=55
Citera
2018-01-01, 17:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Hon bor i Hammarby sjöstad, hur same känns det! Hade hon bott i Norrland och haft renar hade inte allt klingat så falskt, när hon spelar på hur jobbigt samer har det...jag har inte lyssnat på hennes musik, så jag kan inte uttala mig om kvalitén på den, men när man kollar på Jills Veranda och hon har sååå fruktansvärt mycket gemensamt med indianer så blir det lite pinigt tycker jag....och återigen när man bor i Stockholm! Om det nu är så att kvalitén inte finns där, så att hon känner att hon måste spela offer, för att få något erkännande, då verkar hon ju ha lyckats! Detta är ju mest mina fördomar egentligen....men ändå, kan inte låta bli att få posörvibbar! Överbevisa mig gärna! Då håller jag Sofia Jannok betydligt högre, finns ett klipp med henne på YT, som gör mig knäsvag! https://www.youtube.com/watch?v=aPqK...st=WL&index=55


sofia jannok vill förbjuda ordet lapp, hon är en lapp med offerkoffta.
Citera
2018-01-01, 19:11
  #17
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
sofia jannok vill förbjuda ordet lapp, hon är en lapp med offerkoffta.

Vad fan? går alla samer omkring med den? Sjunger bra gör hon i alla fall....
Citera
2018-01-02, 00:02
  #18
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Dumsubban(och hennes mytomansyster Mimi) gjorde bort sig så kapitalt i Sapmi sisters när dom skulle "rappa omkull" Clive Sinclair Poulton från Beowulf mining så jag kan inte ens höra namnet Märak utan att börja garva samtidigt som jag ryser av skämsel.

Tror det finns på YT.


Schysst med robotarna!
Citera
2018-03-09, 13:21
  #19
Medlem
Förlåt min okunskap, men Maxida Märak ser
så oerhört osamisk ut. Är hennes föräldrar
invandrare, eller sminkar hon sig bara på ett
konstigt sätt?
Citera
2018-08-05, 14:59
  #20
Medlem
Har hon alltid varit såhär smal? https://www.instagram.com/p/Bl6EiI0n...by=maxidamarak

Hon måste chilla med brunkrämen. Ser inte klokt ut.
Citera
2018-08-05, 15:01
  #21
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Har hon alltid varit såhär smal? https://www.instagram.com/p/Bl6EiI0n...by=maxidamarak

Hon måste chilla med brunkrämen. Ser inte klokt ut.

Ser ut att ha anorexia. Är hon inte halvneger?
Citera
2018-08-05, 23:34
  #22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Nja, nu tillhör Maxida gruppen kvinnor som tar plats och har åsikter vilket aldrig faller väl ut bland män i Sverige. Hon hade helt klart tjänat på att vara timid och blidkat männen genom att försöka vara vacker. Du vet, typ Jennifer Lopez eller liknande.

Nu när hon har valt den självständiga vägen så är hennes öde avgjort. Trist!
Det är inte för att hon 'tar plats och har åskter' jag ogillar henne, det är för att hon är en korkad aktivist, ungefär om Silvana Iman, hon försöker vara 'orten', ursprungsbefolkning' när hon egentligen bara är en nobody.
Hon sjunger hyfsat, och har gjort en del bra med Garmarna, men är inte tillräckligt intressant som artist, så hon drar på sig en fånig offerkofta som 'same', och är plötsligt förtryckt, och får hänga med alla de andra vänsterextremisterna det är så synd om.
Loser!
Citera
2018-11-14, 19:01
  #23
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Hon är väl syster till den här Mimi Märak som vart "överfallen" av sju reinkarnerade 90-talsnazister år 2014. "Same" född i stockholm, vilket väl i vår postmoderna tid säkert innebär identifierar sig som same.

Jobbar säkert snart på SVT. Har nog varit med i Edit.se på ett eller annat (V)änster.

Du fick rätt!

"Maxida Märak medverkar i en hemlig roll i årets julkalender"

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7079773
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback