Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-21, 02:46
  #181
Medlem
Vi får väl hoppas att förslaget om att förbjuda tiggeri blir verklighet. Då finns i alla fall lagstöd för att avhysa parasiterna. Men det är ju synd om de svenska fattigpensionärer som till slut kommer att tvingas till tiggeri därför att de inte klarar sig på sin pension.
Citera
2016-08-21, 03:01
  #182
Avstängd
konstapels avatar
Det har definitivt börjat bli lite glesare med tiggare. Förmodligen för att folk inte är lika villiga som tidigare att ge pengar.
Dock passerade jag Liljeholmen igår kväll och där satt ett 20-tal ziggisar på det lilla torget utanför gallerian och hade nån slags typ av möte med sin boss, en äldre man med en cigg i mungipan och en flaska av oklart innehåll i den ena handen.
Citera
2016-08-21, 21:11
  #183
Medlem
kuddbitarens avatar
tiggarna är hemma i sin rövarkula
bygger vidare på sina fina hus(som de äger till 100%)
med nya friska pengar som de fått av de
kulturmarxistiskt indoktrinerade svenskarna
som är högst skuldsatta i hela världen
Citera
2016-08-21, 22:17
  #184
Medlem
laxen69s avatar
Kan hålla med om att det blivit färre tiggare det senaste halvåret.
Förr var det 100% bemanning utanför varenda butik, nu tror jag inte ens det är 50% längre, vissa större butiker har inga tiggare.

Förmodligen har lönsamheten sjunkit på sistone.
Svensson har insett att lägger han pengar i muggen kommer tiggaren bli kvar och Svensson kommer få fortsätta lägga pengar i muggen så länge han lever.

Kul i början att vara givmild mot tiggaren, men inte år in och år ut.
Citera
2016-08-21, 22:31
  #185
Medlem
Håller tummarna att trenden håller i sig och att tiggarna drar hemåt för att de inte längre är så mycket folk som skänker pengar till tiggarna.

Det är den bästa lösningen faktiskt.

Dock har jag inte direkt märkt av det själv att antalet tiggare minskat.
Citera
2016-10-05, 07:47
  #186
Medlem
Har kanske varit en svacka i bemanningen men nu verkar verksamheten gå för fullt igen.

Problemen är att politiker/polis/journalister blundar för tiggarnas brottslighet och låtsas inget veta.

Tydligen ska uppdrag granskning titta på den organiserade tiggeriverksamheten som enligt politiker inte finns.

Bifogar en länk från svd. Observera kommunens totala ovilja att berätta om utförda saneringar.

http://www.svd.se/lekplatsen-stank-a...arnas-avforing
Citera
2016-10-05, 09:40
  #187
Medlem
skuggplutonens avatar
-1,5 i natt .
Förhoppningsvis fryser dessa råttor nu, märker att majoriteten nu cyklar till jobbet.
Tro om dom köp dessa på Blocket.
Citera
2016-10-05, 09:50
  #188
Medlem
Golonkas avatar
Ingen skillnad där jag bor. Andra ansikten, men samma posteringar... Snavar över dem utanför Systemet, Apoteket, ICA och Domus. Kryllar på stationen... Oförminskat.
Citera
2016-10-05, 19:49
  #189
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ingen skillnad där jag bor. Andra ansikten, men samma posteringar... Snavar över dem utanför Systemet, Apoteket, ICA och Domus. Kryllar på stationen... Oförminskat.

De har inte minskat. Det var ett skiftbyte i tiggerifabriken i slutet på sommaren, och då var det en vecka med lägre bemanningsgrad, men nu är de nya förmågorna på plats och ordningen är återställd. Det enda som skulle kunna reducera populationen är en rejäl vargavinter med konstant kyla under en längre tid. De flesta skadedjur minskar under dylika förhållanden.
Citera
2016-10-11, 13:21
  #190
Medlem
Ni vet dom som pratar på tunnelbannor om att dom är arbetslösa och vill ha pengar till härbärge? Låter som dom pratar efter ett manus eftersom alla säger likadant. Men i varje fall. Åkte tunnelbana i helgen och då kom de en zigenar liknande tjej i mjukis och topp med handväska som pratade om att hon behövde pengar. Hon fick pengar av en del gamla. Jaja men sen gick hon av där jag gick av, gick med en kille med halstatuering till ett Phone house i närheten och snodde mobilfodral. Förmodar att dom skulle sälja dom sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback