Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-08-01, 18:36
  #1
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Jag skulle bra gärna vilja ställa mig med en bombattrap och vara maskerad med militärkläder typ pringels burkar med en massa kablar runt magen på mig mitt i slaktgången i TC med en stor skylt där det står.

A
"Terror finns väl inte på riktigt?"

med mina kompisar som har en skylt var där det står.
B
"Dags att vakna?"
C
"Jag ska någonstans"

(Kom gärna med bättre förslag som ska stå på skyltarna)?

Ni fattar budskapet. Någonting som får folk att förstå allvaret och sluta vistas i folkmassor?

Det är fortfarande fullt av människor som åker tunnelbana och går i slaktgången i TC varje vardag.

Hur omedvetna är inte dessa människor?

Skulle detta få genomslag och få folk att förstå?

Hur skulle ni väcka upp massorna med Anti-Terror demonstrationer?

(Tänk er att man filmar folks reaktioner och får folk att kommentera detta medans vi står där i militärkläder, rånarluva och bombattraper kring magen med demonstrationskyltar) och sedan lägger ut det på youtube och alla sociala medier?)
__________________
Senast redigerad av FarligPsykPatient 2016-08-01 kl. 18:49.
Citera
2016-08-01, 18:47
  #2
Medlem
Kommer du ihåg drevet i usa efter 9/11 och hur vi alla tittade frågandes på hur dumma amerikanerna var som spelade terrorism i händerna? Hur extremt allting blev? Ska vi upprepa samma miss?

Missförstå mig inte. Hotet är äkta. Men stänger man in sig så vinner terrorn. Mitt förslag är att inse att hotet är äkta, sluta ursäkta det och ha bättre koll på sin omgivning. Typ, ansiktet ur telefonen.
Citera
2016-08-01, 18:51
  #3
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Kommer du ihåg drevet i usa efter 9/11 och hur vi alla tittade frågandes på hur dumma amerikanerna var som spelade terrorism i händerna? Hur extremt allting blev? Ska vi upprepa samma miss?

Missförstå mig inte. Hotet är äkta. Men stänger man in sig så vinner terrorn. Mitt förslag är att inse att hotet är äkta, sluta ursäkta det och ha bättre koll på sin omgivning. Typ, ansiktet ur telefonen.

Snacka om att inte bry sig om svenskarnas liv när du resonerar så, sociopat är vad du är.

Så som jag ser det så förespråkar du att terroristerna vinner genom att skicka vårt folk in i deras klor och in i döden när det väl kommer att hända.

Jag hatar folk som du som använder oss svenskar som en köttsköld.

Många av oss vill bevara våra liv och är då rädda. inte för terroristerna utan att dom kommer att ta våra liv ifrån oss. Fatta det.

Om man inte är rädd idag, måste man vara bra jävla korkad.

Jag är rädd och har undvikit slaktgången och TC i flera år. Men jag skulle kunna ställa mig där en dag och demonstrera med ett par kompisar bara för att rädda liv.
__________________
Senast redigerad av FarligPsykPatient 2016-08-01 kl. 18:55.
Citera
2016-08-01, 18:59
  #4
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Kommer du ihåg drevet i usa efter 9/11 och hur vi alla tittade frågandes på hur dumma amerikanerna var som spelade terrorism i händerna? Hur extremt allting blev? Ska vi upprepa samma miss?

Missförstå mig inte. Hotet är äkta. Men stänger man in sig så vinner terrorn. Mitt förslag är att inse att hotet är äkta, sluta ursäkta det och ha bättre koll på sin omgivning. Typ, ansiktet ur telefonen.

PS: USA har väl bara haft 1 muslimskt riktigt terrorattentat i Orlando efter 9/11?

Tål att tänkas på?
Citera
2016-08-01, 18:59
  #5
Medlem
elastikmandens avatar
ja om du lyckas få upp det lilla folket som är kvar här då, ur sina soffor, fram för sina lappisar; och få dem att vältra sig ut och börja protestera? Då får du en medalj av mig i guldpapper, precis som man gör på dagis!

För om du skall vara ärlig, så finns det nog en hel del curlade, halvdrogade, och psykiskt instabila ungdomar med svensk ursprung, som inte har en aning om vad det innebär om det skulle bli krig? På riktigt? Bidragen har hjärntvättat även en del av de infödda här, bara så du vet...
Citera
2016-08-01, 21:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarligPsykPatient
Snacka om att inte bry sig om svenskarnas liv när du resonerar så, sociopat är vad du är.

Så som jag ser det så förespråkar du att terroristerna vinner genom att skicka vårt folk in i deras klor och in i döden när det väl kommer att hända.

Jag hatar folk som du som använder oss svenskar som en köttsköld.

Många av oss vill bevara våra liv och är då rädda. inte för terroristerna utan att dom kommer att ta våra liv ifrån oss. Fatta det.

Om man inte är rädd idag, måste man vara bra jävla korkad.

Jag är rädd och har undvikit slaktgången och TC i flera år. Men jag skulle kunna ställa mig där en dag och demonstrera med ett par kompisar bara för att rädda liv.

Citat:
Ursprungligen postat av FarligPsykPatient
PS: USA har väl bara haft 1 muslimskt riktigt terrorattentat i Orlando efter 9/11?

Tål att tänkas på?

Suck! Hur är det ställt med folk som postar här inne egentligen? Är typ alla arga tjackpundare med vansinnesföreställningar?! För du verkar fan inte normal.

Nej, terrorister vinner inte genom att folk tittar upp ur telefonen och tittar runt sig och börjar förstå sin omvärld bättre. Terrorister vinner när folk bunkrar in sig i rädsla och förvandlas till psykopater och börjar se fiender som inte finns. Typ de vanliga svenskarna som du så gärna vill skrämma upp på TC.

Jag fattar att folk är rädda. Det är alla. Det är definition av terrorism! Därav betyder det att terrorister känner att de vunnit striden. Förstå du hur det hänger samman? Det är lite filosofiskt, men det finns ändå en poäng i det i verkligheten.

Anledningen till att USA har haft så "lite" terrorism är just för att det är få terrorister i USA och långt borta från Mellanöstern. Däremot har de haft krig där självmordsbombare har varit vardag i flera år. Men vad exakt är det som är värt att tänka på? Deras lösning var storskaligt krig med marktrupper.
Citera
2016-08-01, 21:56
  #7
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Suck! Hur är det ställt med folk som postar här inne egentligen? Är typ alla arga tjackpundare med vansinnesföreställningar?! För du verkar fan inte normal.

Nej, terrorister vinner inte genom att folk tittar upp ur telefonen och tittar runt sig och börjar förstå sin omvärld bättre. Terrorister vinner när folk bunkrar in sig i rädsla och förvandlas till psykopater och börjar se fiender som inte finns. Typ de vanliga svenskarna som du så gärna vill skrämma upp på TC.

Jag fattar att folk är rädda. Det är alla. Det är definition av terrorism! Därav betyder det att terrorister känner att de vunnit striden. Förstå du hur det hänger samman? Det är lite filosofiskt, men det finns ändå en poäng i det i verkligheten.

Anledningen till att USA har haft så "lite" terrorism är just för att det är få terrorister i USA och långt borta från Mellanöstern. Däremot har de haft krig där självmordsbombare har varit vardag i flera år. Men vad exakt är det som är värt att tänka på? Deras lösning var storskaligt krig med marktrupper.

Alltså i hur många led är du benägen att tänka? 2-3-4?

Krig har alltid funnits vad fan är planen? Att ta dagen som den kommer utan någon plan? Så länge det är lungt i samhället är alla nöjda, vi tar en dag i taget?. Men man ser inte tsunamin som kommer emot en i fjärran?

Du får nog förklara mer djupgående i minst 20 led för mig vad planen är så att jag fattar. Jag är ödmjuk och säger inte att jag alltid har rätt. men det är väl det som är problemet med den här världen. Dom intelligenta tvivlar allt för mycket på sig själv medan dom dumma är allt för självsäkra.

Min ståndpunkt är att kriget mellan muslimer och kristna i Europa är oundvikligt. Jag vet det för jag har sett muslimernas hat mot oss på nära avstånd i vardagen. Någonting är jävligt fel med dom och jag är 99% säker på att dom kommer att starta krig mot oss.

Jag förstår inte varför man ska skjuta upp det oundvikliga?

Förstår ni inte mina kära svenska vänner att ni är totalt grundlurade?
Citera
2016-08-02, 11:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarligPsykPatient
Alltså i hur många led är du benägen att tänka? 2-3-4?

Krig har alltid funnits vad fan är planen? Att ta dagen som den kommer utan någon plan? Så länge det är lungt i samhället är alla nöjda, vi tar en dag i taget?. Men man ser inte tsunamin som kommer emot en i fjärran?

Du får nog förklara mer djupgående i minst 20 led för mig vad planen är så att jag fattar. Jag är ödmjuk och säger inte att jag alltid har rätt. men det är väl det som är problemet med den här världen. Dom intelligenta tvivlar allt för mycket på sig själv medan dom dumma är allt för självsäkra.

Min ståndpunkt är att kriget mellan muslimer och kristna i Europa är oundvikligt. Jag vet det för jag har sett muslimernas hat mot oss på nära avstånd i vardagen. Någonting är jävligt fel med dom och jag är 99% säker på att dom kommer att starta krig mot oss.

Jag förstår inte varför man ska skjuta upp det oundvikliga?

Förstår ni inte mina kära svenska vänner att ni är totalt grundlurade?

Så du är beredd att gå ut i krig?
Citera
2016-08-02, 11:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarligPsykPatient
PS: USA har väl bara haft 1 muslimskt riktigt terrorattentat i Orlando efter 9/11?

Tål att tänkas på?
Du glömmer San Bernardino.
Citera
2016-08-02, 13:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Du glömmer San Bernardino.

Och bögklubben ju senast
Citera
2016-08-02, 14:53
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Och bögklubben ju senast
Den nämnde han ju, som jag citerade. Orlando, Florida... och nu är det rättegång mot en IS-sympatisör i USA som tänkte knäppa självaste presidenten:

"22-årige IS-anhängaren Christopher Lee Cornell.
Kort efter gripandet ska Cornell ha sagt att han ville skjuta Obama i huvudet. Han erkänner planen på att döda Obama:

Med två halvautomatiska gevär och 600 patroner greps Christopher Lee Cornell, 22, misstänkt för att ha planerat en attack mot Barack Obama.
Det var i januari 2015 – nu erkänner han sina planer.
– Ja, frun, jag erkänner mig skyldig, säger IS-supportern i rätten, enligt Cincinnati.com."

http://www.expressen.se/nyheter/han-...tt-doda-obama/
Citera
2016-08-02, 15:06
  #12
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Så du är beredd att gå ut i krig?

Ja varför inte? Skiten kommer ju bara bli värre och värre ändå.

Vi kan förebygga total undergång och förintelse ifall vi sätter fart nu.

Om inte, your funeral..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback