2024-05-03, 22:58
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Det är bara att konstatera att det finns fler stolpskott än My. Den som med öppna ögon tycker att hon är en lämplig samarbetspartner kan inte ha alla hästar i stallet.
Sånt här är fascinerande! Gör man ingen research alls innan man inleder samarbeten?
En enkel googling?
Hästarna har flytt stallet, och blommor saknas i buketten
Citera
2024-05-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Kvinnan bredvid My är chefsredaktör på Kurera. Det ska bli ett samarbete i hälsans tecken 🙀. https://postimg.cc/jC29W38W. Ger hon aldrig upp?
Hur kan alla dessa wannabe PT:s och influensers tro att en tidskrift fortfarande funkar... Och kurera.se
Har ni googlat My Martens?
Citera
2024-05-04, 07:57
Medlem
Citat:
Är det nån som kan förklara Mys siffror? Nu sitter jag återigen och googlar på hennes aktiebolag och kliar mig i huvudet. Hon har ju haft en omsättning på runt en miljon per år de senaste 5 åren. Samtidigt verkar kostnaderna ha varit väldigt höga, för hon har bara betalat in 100.000 kr i skatt under dessa 5 år. (Herregud vilken skillnad mot oss löneslavar!!)

Kanske missade jag rätt lektioner i skolan, men jag begriper inte detta. Vilka är intäkterna och vilka är kostnaderna? Varför blir det så himla lite kvar? Och hur mycket får hon i sin egen plånbok? Kan man förstå det utifrån de uppgifter som går att googla sig till? (Om inte - vad säger i så fall dessa siffror? På vilket sätt är de intressanta?)

https://postimg.cc/njPVDPjF

När jag bara tittar på det du postade så är skatt på 100 000 kr inbetalt för löner. Så det stämmer nog rätt bra att de jobbar hos henne genom Arbetsförmedlingen eller f-kassan. Lite lön har hon ändå betalat ut men väldigt lite, 360 000 kr i runda slängar för att komma till den skatten.
Citera
2024-05-04, 09:28
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
När jag bara tittar på det du postade så är skatt på 100 000 kr inbetalt för löner. Så det stämmer nog rätt bra att de jobbar hos henne genom Arbetsförmedlingen eller f-kassan. Lite lön har hon ändå betalat ut men väldigt lite, 360 000 kr i runda slängar för att komma till den skatten.
Enbart löneskatt? F-skatten då? 🤔

Angående Kurera-damen - när My säger stay tuned händer oftast ingenting, det sa hon i december om den här vårens Ölandsresa också. Regnjackor, sexleksaker, Svensk hälsokost, Lifesum och en massa annat har det blivit tyst om. Stay tuned. ✌️🖕
Senast redigerad av TPL 2024-05-04 kl. 09:44.
Citera
2024-05-04, 09:49
Medlem
[quote=TPL|88164346]Enbart löneskatt? F-skatten då? 🤔

Ja den kanske är med där i också, kunde inte läsa ut vad som vad var så ville mest visa att det inte är mkt lön som plockats ut.

Spretig verksamhetsbeskrivning:
Aktiebolaget skal bedriva influencer verksamhet, reklam verksamhet, marknadsföring, kostrådgivning samt träning och hälsa, handel och försäljning av blommor och inredning och därmed förenlig verksamhet.

Bara HOPPAS att hon inte lägger till Hunduppfödning!
Citera
2024-05-04, 12:06
Medlem
HappySnowmans avatar
Ännu en praktikant. Vad bra! Nu behöver My snart inte arbeta alls i sitt lilla företag.

https://postimg.cc/Sn3GRW60

Middag med fru F, som valde sushi. På PT/kostrådgivarens tallrik ligger dock följande:

https://postimg.cc/NLFLJWh4
Citera
2024-05-04, 15:03
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ännu en praktikant. Vad bra! Nu behöver My snart inte arbeta alls i sitt lilla företag.

https://postimg.cc/Sn3GRW60

Middag med fru F, som valde sushi. På PT/kostrådgivarens tallrik ligger dock följande:

https://postimg.cc/NLFLJWh4
Den anrättningen såg riktigt oaptitlig ut. Verkar vara rena kolesterolbomben också.
Det ser ut som om My och fru Falsk vandrar hand i hand till en för tidig död.
Vad är det med fru Falsk egentligen. Hon måste väl känna till Mys hela falska livshistoria om hon har internet, ändå umgås hon med My och verkar se henne som en nära vän.
Man blir lite fundersam ibland...
Senast redigerad av Rimbert 2024-05-04 kl. 15:10.
Citera
2024-05-04, 15:30
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Den anrättningen såg riktigt oaptitlig ut. Verkar vara rena kolesterolbomben också.
Det ser ut som om My och fru Falsk vandrar hand i hand till en för tidig död.
Vad är det med fru Falsk egentligen. Hon måste väl känna till Mys hela falska livshistoria om hon har internet, ändå umgås hon med My och verkar se henne som en nära vän.
Man blir lite fundersam ibland...
Kanske fru Falsk tycker synd om My. I morse var My hos henne och fick lappar under ögonen för påsar. Falskan tycker nog att Mytoman ser för sunkig ut. Med all rätt. Nu grillar L på balkongen. Får väl hoppas det är en elgrill. Men osar det mycket får grannarna inte så trevligt🙃
Citera
2024-05-04, 15:34
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Kanske fru Falsk tycker synd om My. I morse var My hos henne och fick lappar under ögonen för påsar. Falskan tycker nog att Mytoman ser för sunkig ut. Med all rätt. Nu grillar L på balkongen. Får väl hoppas det är en elgrill. Men osar det mycket får grannarna inte så trevligt🙃
Så nu är lilla L på gång och grillar på balkongen. Jag hade inte uppskattat det som en granne och hade ställt mig och proteströkt på min balkong.
Dagens hysteriska människor kan inte tolerera lite cigarettrök, men tror det är helt ok att grilla fläsk eller andra osande köttstycken på balkongen, precis som det var den mest naturliga sak.
Naturligtvis har betydligt färre dött av passiv rökning än av grillad mat, då själva grillningen skapar olika cancerogena ämnen.
Men en sak är i alla fall helt klar - Vi ska alla dö och kan inte välja vårt naturliga dödssätt. Man kan ju trilla ner på köksgolvet när som helst av en hjärtinfarkt.
Senast redigerad av Rimbert 2024-05-04 kl. 15:52.
Citera
2024-05-04, 15:54
Medlem
Citat:
Så nu är lilla L på gång och grillar på balkongen. Jag hade inte uppskattat det som en granne och hade ställt mig och proteströkt på min balkong.
Dagens hysteriska människor kan inte tolerera lite cigarettrök, men tror det är helt ok att grilla fläsk eller andra osande köttstycken på balkongen, precis som det var den mest naturliga sak.
Naturligtvis har betydligt färre dött av passiv rökning än av grillad mat, då själva grillningen skapar olika cancerogena ämnen.
Men en sak är i alla fall helt klar - Vi ska alla dö och kan inte välja vårt naturliga dödssätt. Man kan ju trilla ner på köksgolvet när som helst av en hjärtinfarkt.
Sunt förnuft är något som den familjen saknar
Citera
2024-05-04, 16:02
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Sunt förnuft är något som den familjen saknar
Nej, god takt och ton verkar vara egenskaper som tycks vara helt frånvarande hos sagda familj..
Senast redigerad av Rimbert 2024-05-04 kl. 16:05.
Citera
2024-05-04, 16:04
Medlem
Citat:
Nej, god takt och ton verkar vara helt frånvarande hos den den familjen.
Eller både och 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in