Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-09, 16:53
  #13
Medlem
Solereis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
100% kontanter. Av två anledningar:
1. Blir du av med/tappar kortet så kan vad som helst hända, detta vet jag av egen erfarenthet..
2. Kortboomen som finns i Sverige (där all betalning sker genom kort) har inte kommit till Italien. De blir ofta besvärade om du vill betala med kort. Du får en bättre vistelse med enbart kontanter, tro mig. Helt rätt tycker jag........ Hur kul är det att staten äger alla våra pengar? hmmm

Har du ens varit i Italien? Kort fungerar utmärkt på nästan alla ställen. Det kan vara bra att ha lite kontanter till taxiresor och andra små utgifter men inte mer än så.
Citera
2017-10-05, 07:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solerei
Har du ens varit i Italien? Kort fungerar utmärkt på nästan alla ställen. Det kan vara bra att ha lite kontanter till taxiresor och andra små utgifter men inte mer än så.
I södra Italien är det föga förvånande kontanter som gäller. Kan inte uttala mig om norra men antar att kort är vanligare där. På Sicilien tar man ofta inte emot kort under en viss summa och den summan brukar vara rätt hög.
Citera
2017-10-27, 10:11
  #15
Medlem
Intressesmurfens avatar
Ha både ock. Det går att ta ut pengar så gör det där. Jag har alltid riktiga pengar med mig när jag är ute i Europa eftersom vissa ställen inte tar kort. NU är ju Rom en storstad och de flesta bör ta kort men ha kontanter också för säkerhets skull.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2747392

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback