Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-31, 01:12
  #1
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Hur säkert är politikernas hem?

Är våra politiker beväpnade?

Kameraövervakning vid sitt hus?

Nyaste säkerhetsdörrarna?

Larm-annordningar vid fönster och dörrar?

Rörelsedetektorer på tomten och omkring huset?

Beväpnade liv-vakter som vakar 24/7 utanför deras hem?

Kan dom trycka på ett speciellt överfalls larm bara politiker har och 10 polisbilar anländer till platsen på 5 minuter?

Om en jihadist utför en självmordsaktion och skjuter liv-vakten som vakar först, då kanske 5 minuter räcker för att utföra dådet och döda till exempel statsminister Stefan Löfven?

Utlösa en självmordsbomb i en folkmassa på andra sidan stan och locka dit alla poliser och säkerhetstjänst bara sekunder före utförandet?

Om vi säger att Sverige tar sitt förnuft till fånga och går med i kriget mot ISIS och muslimer och Islam, hur lätt är det då för Islamiska staten att döda våra ledare?

Vi säger att en liten grupp på 3-5 specialtränade jihadister (Kan vara yrkesmilitärer som jobbar inom svenska försvarsmakten eller poliser som gått över till the dark side) verkligen bestämmer sig för att ha ihjäl våra ledare.

Hur lätt skulle det vara för jihadisterna att utföra det?

Skulle dom lyckas?
__________________
Senast redigerad av FarligPsykPatient 2016-07-31 kl. 01:24.
Citera
2016-07-31, 01:47
  #2
Medlem
Det där är nog inte info som ingår i allmänna handlingar, offentliga dokument. Och de insiders som besitter info yppar inte såna saker.
Citera
2016-07-31, 01:56
  #3
Medlem
Sign Kinuski har redan sagt det mesta, jag kan väl bara tillägga att det är säkerhetspolis och personskydds jobb att se till att "civilister" inte har svaren på dina frågor; om vi visste hur deras skalskydd ser ut skulle det vara en indikation på att de INTE gjort sitt jobb.
Citera
2016-07-31, 02:06
  #4
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Fast är det inte bättre att man talar om det så terroristerna dödar dom ansvariga som ställt till med oredan istället för oskyldiga vita svenskar som bara vill hem och se idol och krama sina barn?

Om det är någon som ska dö i ett terrorattentat av jihadister då är det fanimig Stefan Löfven.

Hur var det nu med alla människors lika värde? Det är väl bättre att en ansvarig dör än 100tals oskyldiga?

Är det rättvisare om någon nu öht ska behöva dö i ett terrorattentat?
__________________
Senast redigerad av FarligPsykPatient 2016-07-31 kl. 02:10.
Citera
2016-07-31, 04:31
  #5
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Jag tror att deras bästa skydd är hur goda människor dom är. Den bilden och antadligen självbilden börjar nog gå åt helvete i Sverige nu skulle jag tro.
Citera
2016-07-31, 11:25
  #6
Medlem
Politikern bör iaf ha ett panic room (som i filmen med Jodie Foster) om det krisar till sig riktigt, och ett gäng automatbeväpnade slår till mot bostaden nattetid.
Citera
2016-07-31, 11:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarligPsykPatient
Jag tror att deras bästa skydd är hur goda människor dom är. Den bilden och antadligen självbilden börjar nog gå åt helvete i Sverige nu skulle jag tro.
Vem avgör vem som är ond och god? Särskilt vad gäller politiker.
Citera
2016-07-31, 19:33
  #8
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Vem avgör vem som är ond och god? Särskilt vad gäller politiker.

Hur politikerna uppfattas av folket måne?
Citera
2016-07-31, 21:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarligPsykPatient
Hur politikerna uppfattas av folket måne?
Fast folket är inte enat idag, utan splittrat. I väldigt hög grad vågar jag lova - särskilt med tanke på multikulti med konsekvenser. Borta är de dagar då alla slöt upp mangrant kring sossestyret, bortsett från en och annan dissident.

Så det kommer alltid finnas någon/några som tycker en viss politiker är "ond", oavsett parti.
Citera
2016-07-31, 23:05
  #10
Avstängd
FarligPsykPatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Fast folket är inte enat idag, utan splittrat. I väldigt hög grad vågar jag lova - särskilt med tanke på multikulti med konsekvenser. Borta är de dagar då alla slöt upp mangrant kring sossestyret, bortsett från en och annan dissident.

Så det kommer alltid finnas någon/några som tycker en viss politiker är "ond", oavsett parti.

Ja, många svenskar tycker att Stefan är ond medan många muslimer tycker att han är god.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback